Název: Name: | Russkij Reno | |
Originální název: Original Name: | Рено Русский | |
Kategorie: Category: | pěchotní tank | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1920-DD.MM.1921 Akciová společnost železáren oceláren a strojíren Sormovo, Nižnij Novgorod / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1920-DD.MM.1921 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 14+1+1? | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | 01.09.1920 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Prázdná hmotnost: Empty Weight: | 6600 kg | |
Délka s kanónem dopředu: Length with Gun Forward: | ? mm | |
Délka korby: Hull Length: | 5000 mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 1740 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 2250 mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | 435 mm | |
Šířka pásu: Track Width: | 343 mm | |
Měrný tlak: Ground Pressure: | 0,7 MPa | |
Pancéřování: Armour: | Nýtované, válcovaný plech Korba - čelo, boky, záď - 18 mm, strop, dno - 8 mm Věž - 18 mm, strop - 8 mm | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | AMO Fiat F-15, řadový, zážehový, vodou chlazený čtyřválec, objem 4 400 ccm | |
Výkon: Power: | 25 kW při 1480 ot/min | |
Převodové ústrojí: Transmission: | Mechanická převodovka 4+1, suchá hlavní spojka, boční spojky | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 7,5 km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | ? km/h | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | 60 km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Svah: Gradient: | 38 ° | |
Boční náklon: Side Slope: | ? ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | 2 m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | 0,6 m | |
Brodivost: Fording Depth: | 0,7 m | |
Výzbroj: Armament: | ||
Hlavní: Main: | 1x 37 mm Hotchkiss/Puteaux M1918 | |
Vedlejší: Secondary: | 1x 8 mm Hotchkiss | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | Palivová nádrž - 90 l | |
Zdroje: Sources: | Svirin M.,Bezkurnikov A.:Pervyje sovetskije tanki, Armada No.1, EKSPRINT, Moskva 1995 Barjatinskij M., Legkije tanki vtaroj mirovoj, EKSMO, Moskva 2007 Sojankin A.G., Pavlov M.V.,Pavlov i.V.,Želtov I.V.,Sovetskije legkije tanki 1920-1941, Cejchgauz-Eksprint, Moskva 2002 |
URL : https://www.valka.cz/SOV-Russkij-Reno-t66495#370175Verze : 0
cimbal
MOD
Historie „ruského reno“ začíná na jižním frontu občanské války v roce 1919, zde rudá armáda ukořistila jeden tank Renault FT-17 a rozhodla se jej odeslat jako dar Leninovi do Moskvy. Dar byl přijat s nadšením a „Sovnarkom“ rozhodl o výrobě kopie, ta byla určena do závodu „Krasnoje Sormovo“. První schůzka konstruktérů byla 22.8.1919 a bylo rozhodnuto že první tanky budou dodány do 9 měsíců. V roce 1920 se předpokládalo vytvoření pěti jednotek po třech tancích, vždy jeden dělový a dva kulometné. Rozebraný a ne zcela kompletní tank ale do závodu dorazil až v říjnu 1919, ani kopírování nebylo zase tak jednoduché, na výrobě mělo participovat více závodů a Krasnoje Sormovo bylo jen konečným dodavatelem, motory měly být ze závodu AMO a pancéřové desky z Ižorského závodu, pro ně to ale nebylůa priorita (měly vlastní úkoly) a tak se kopírování dost vleklo. Tým inženýrů ve složení N. Chrulev, F. Nefedof a V. Kalinin byl silně motivován slovy (a mauserem) komisaře I. Gaugela. Hodně vadilo i to že část součástek se ztratila při rozebírání a převozu (třeba převodovka chyběla). Ale i tak se podařilo první tank dokončit do 1.9.1920 (asi byl Gaugel dost přesvědčivý). Gaugel podal do Moskvy hlášení že první tank byl otestován už 31.8. První stroj byl pojmenován „bojovník za svobodu soudruh Lenin“ a jeho fotky jsou dost známé. Původně měly být vyráběny dvě verze s kanonem 37mm Hotchkiss a druhá s kulometem Hotchkiss, později ale bylo rozhodnuto že všechny tanky budou mít kanon a v pravém boku věže bude umístěn i kulomet (věž byla těsná takže to moc výhodné nebylo). K 15 ruským „reno“ nakonec přibyl i původní kořistní stroj který byl v závodě zrekonstruován.
zdroj : "Pervyje sovetskije tanki" autoři M. Svirin a A. Bezkurnikov vydaná jako kniha č. 1 v sérii Armada v nakladatelství EksPrint v Moskvě ISDN 5-85729-045-7
zdroj : "Pervyje sovetskije tanki" autoři M. Svirin a A. Bezkurnikov vydaná jako kniha č. 1 v sérii Armada v nakladatelství EksPrint v Moskvě ISDN 5-85729-045-7
URL : https://www.valka.cz/SOV-Russkij-Reno-t66495#235377Verze : 0
Reklama
Jediný dochovaný exemplár Russkij Reno sa nachádza v múzeu v Kubinke.
zdroj:
foto - archív autora
zdroj:
foto - archív autora
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/SOV-Russkij-Reno-t66495#235360Verze : 0
Russkij Reno
Popis nákresu
а - motor
б - hlavní spojka
в - převodobka
г - boční spojky
д - ruční vnitřní startér
е - hnací kolo
Zdroj
Svirin M.N.,Bronja krepka: Istorija sovetskovo tanka 1919-1937, EKSMO Moskva,2005
Russkij Reno,
tovární nákres motorové a převodové části vozidla
Popis nákresu
а - motor
б - hlavní spojka
в - převodobka
г - boční spojky
д - ruční vnitřní startér
е - hnací kolo
Zdroj
Svirin M.N.,Bronja krepka: Istorija sovetskovo tanka 1919-1937, EKSMO Moskva,2005
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Russkij Reno,
tovární nákres motorové a převodové části vozidla
URL : https://www.valka.cz/SOV-Russkij-Reno-t66495#370176Verze : 0
cimbal
MOD
Russkij Reno
Samostatná věž s kanonem Hotchkiss, věž na vozidle s kanonem Puteaux.
Zdroj
Svirin M.,Bezkurnikov A.:Pervyje sovetskije tanki, Armada No.1, EKSPRINT, Moskva 1995
Russkij Reno,
čtyřpohledový nákres vozidla
Samostatná věž s kanonem Hotchkiss, věž na vozidle s kanonem Puteaux.
Zdroj
Svirin M.,Bezkurnikov A.:Pervyje sovetskije tanki, Armada No.1, EKSPRINT, Moskva 1995
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Russkij Reno,
čtyřpohledový nákres vozidla
URL : https://www.valka.cz/SOV-Russkij-Reno-t66495#370227Verze : 0
cimbal
MOD
Reklama
Russkij Reno
Tovární čísla a bojová jména vozidel
1 - Borec za svobodu tov. Lenin (Bojovník za svobodu s. Lenin)
2 - Parižskaja Komuna (Pařížská Komuna)
3 - Karl Marks
4 - Lev Trockij
5 - Lejtěnant Šmidt
6 - Karl Libknecht
7 - Krasnyj Borec (Rudý bojovník)
8 - Krasnaja Zvezda (Rudá hvězda)
9 - Proletarij (Proletář)
10- Svobodnaja Rossija (Svobodné Rusko)
11- Černomorec
12- ?
13- Burja (Bouře)
14- Kerč
15- Poběda (Vítězství)
Zdroj
Svirin M.N.,Bronja krepka: Istorija sovetskovo tanka 1919-1937, EKSMO Moskva,2005
Tovární čísla a bojová jména vozidel
1 - Borec za svobodu tov. Lenin (Bojovník za svobodu s. Lenin)
2 - Parižskaja Komuna (Pařížská Komuna)
3 - Karl Marks
4 - Lev Trockij
5 - Lejtěnant Šmidt
6 - Karl Libknecht
7 - Krasnyj Borec (Rudý bojovník)
8 - Krasnaja Zvezda (Rudá hvězda)
9 - Proletarij (Proletář)
10- Svobodnaja Rossija (Svobodné Rusko)
11- Černomorec
12- ?
13- Burja (Bouře)
14- Kerč
15- Poběda (Vítězství)
Zdroj
Svirin M.N.,Bronja krepka: Istorija sovetskovo tanka 1919-1937, EKSMO Moskva,2005
URL : https://www.valka.cz/SOV-Russkij-Reno-t66495#370177Verze : 0
cimbal
MOD
Na obrázku rossij_reno.gif zřejmě není vozidlo z původních patnácti kusů. Toto mělo být dovyrobeno na konci 30-tých let, kdy chtěli postavit pomník prvnímu sovětskému tanku a zjistilo se, že všechny už jsou sešrotovány.
URL : https://www.valka.cz/SOV-Russkij-Reno-t66495#371017Verze : 0
cimbal
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.