P-37
Radiolokátor P-37 slouží k radiolokačnímu průzkumu a k navádění stíhacího letectva na vzdušné cíle. Radiolokátor zabezpečuje vyhledávání vzdušných cílů v rozmezí dosahu a měření souřadnic (azimut a šikmá dálka), měření azimutu zdroje aktivního rušení a měření souřadnic (včetně charakteristik) jaderného výbuchu. Je uzpůsoben ke spolupráci s výškoměrem.
Radiolokátor P-37 slouží k radiolokačnímu průzkumu a k navádění stíhacího letectva na vzdušné cíle. Radiolokátor zabezpečuje vyhledávání vzdušných cílů v rozmezí dosahu a měření souřadnic (azimut a šikmá dálka), měření azimutu zdroje aktivního rušení a měření souřadnic (včetně charakteristik) jaderného výbuchu. Je uzpůsoben ke spolupráci s výškoměrem.
URL : https://www.valka.cz/SOV-P-37-1RL139-t15783#58661Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Zloženie rádiolokátora P-37:
-voz č.1 , anténny voz, obsahuje 5 vysielačov a prijímačov centimetrového pásma, vysielač a prijímač systému NRZ Kremnyj-2, prijímač aktívnej odpovede
-voz č.2, indikačný voz na podvozku Zil-157, alebo Zil-131, obsahuje pult diaľkového ovládania, 2x indikátory kruhového obzoru IKO, 1x indikátor azimut-diaľka IAD(slúži na presnejšie navedenie stíhača na cieľ), bloky synchrónno-sledovacieho prenosu (SSP), blok špeciálnych režimov BU-1, vysielacia aparatúra retlanslačnej linky (slúži na prenos informácie z IKO na veliteľské stanovište do 10km vzdušnou čiarou priamej viditeľnosti), blok imitátora NRZ. U modernizovanej verzie P-37M bol IAD a blok SSP vynechaný a na jeho miesto bol umiestnený blok 39UF01 v ktorom bol umiestnený synchronizátor a blok ochrán proti samonavádzacím strelám.
-voz č.3, štvorkolesový príves s elektromechanickým meničom VPL-30MD. Pri transporte sa na ňom prevážali anténne diely
-voz č.4, pásový ťahač ATS s manipulačným ramenom, slúžil na prevoz krabíc ZIP s náhradnými dielmi. Rameno sa používalo pri montáži horného reflektoru. V živote som tento voz nevidel v činnosti, v 80-tych rokoch sa vozy ATS vyraďovali zo zostavy rádiolokátora
-voz č.5, 6, elektrocentrály AD-50 ( v súprave P-37M AD-60)
-voz č.7, elektrocentrála AD-10, slúži na napájanie retranslačnej linky
-voz č.8, v ňom sa nachádzal blok synchronizačných impulzov, aparatúra ochrán proti nesynchrónnemu impulznému rušeniu a bloky spracovania koherentných signálov. U verzie P-37M bol celý voz vynechaný a nahradený blokmi 39KM01, 39KM02 vo voze č. 1 a spomínaným blokom 39UF01
-voz č.1 , anténny voz, obsahuje 5 vysielačov a prijímačov centimetrového pásma, vysielač a prijímač systému NRZ Kremnyj-2, prijímač aktívnej odpovede
-voz č.2, indikačný voz na podvozku Zil-157, alebo Zil-131, obsahuje pult diaľkového ovládania, 2x indikátory kruhového obzoru IKO, 1x indikátor azimut-diaľka IAD(slúži na presnejšie navedenie stíhača na cieľ), bloky synchrónno-sledovacieho prenosu (SSP), blok špeciálnych režimov BU-1, vysielacia aparatúra retlanslačnej linky (slúži na prenos informácie z IKO na veliteľské stanovište do 10km vzdušnou čiarou priamej viditeľnosti), blok imitátora NRZ. U modernizovanej verzie P-37M bol IAD a blok SSP vynechaný a na jeho miesto bol umiestnený blok 39UF01 v ktorom bol umiestnený synchronizátor a blok ochrán proti samonavádzacím strelám.
-voz č.3, štvorkolesový príves s elektromechanickým meničom VPL-30MD. Pri transporte sa na ňom prevážali anténne diely
-voz č.4, pásový ťahač ATS s manipulačným ramenom, slúžil na prevoz krabíc ZIP s náhradnými dielmi. Rameno sa používalo pri montáži horného reflektoru. V živote som tento voz nevidel v činnosti, v 80-tych rokoch sa vozy ATS vyraďovali zo zostavy rádiolokátora
-voz č.5, 6, elektrocentrály AD-50 ( v súprave P-37M AD-60)
-voz č.7, elektrocentrála AD-10, slúži na napájanie retranslačnej linky
-voz č.8, v ňom sa nachádzal blok synchronizačných impulzov, aparatúra ochrán proti nesynchrónnemu impulznému rušeniu a bloky spracovania koherentných signálov. U verzie P-37M bol celý voz vynechaný a nahradený blokmi 39KM01, 39KM02 vo voze č. 1 a spomínaným blokom 39UF01
URL : https://www.valka.cz/SOV-P-37-1RL139-t15783#221998Verze : 0
P-37 z výzbroje 26. brigády velení, řízení a průzkumu, Nepolisy.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/SOV-P-37-1RL139-t15783#58655Verze : 0
Martin Smíšek
MOD



Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Takto to vyzera, ked vam silny vietor utrhne panty na dverach
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Stara technika caka na vyradenie :(
URL : https://www.valka.cz/SOV-P-37-1RL139-t15783#148147Verze : 0
Na nemeckej stránke: www.nva-futt.de
som nasiel fotku, ktorá ukazuje výmenu magnetrónu vo vysielači.
trošku nekvalitná, v bielom kruhu sú označené vývody magnetrónu na ktoré sa pripájalo žeraviace napätie a cez ktoré išlo vysoké napätie pri vysielaní
som nasiel fotku, ktorá ukazuje výmenu magnetrónu vo vysielači.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
trošku nekvalitná, v bielom kruhu sú označené vývody magnetrónu na ktoré sa pripájalo žeraviace napätie a cez ktoré išlo vysoké napätie pri vysielaní
URL : https://www.valka.cz/SOV-P-37-1RL139-t15783#242535Verze : 0
P-37 z výzbroje 26. brigády velení, řízení a průzkumu.
(MO ČR - www.army.cz)
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
(MO ČR - www.army.cz)
URL : https://www.valka.cz/SOV-P-37-1RL139-t15783#291617Verze : 0
RL P-37 indikátorový vůz
(Foto Pavel Vaněk - SHARK)
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
(Foto Pavel Vaněk - SHARK)
URL : https://www.valka.cz/SOV-P-37-1RL139-t15783#299302Verze : 0
Anténna jednotka RL P-37 s maskovacím náterom (spodná anténa má zariadenie pre polarizáciu, tie klobúčiky na vlnovode pred žiaričmi. Podobná anténa RL P-35 túto ochranu nemala - doplnil Michal Pertzian).
Zdroj : Československý voják 1986 č.12
Anténna jednotka s maskovacím náterom.
Zdroj : Československý voják 1986 č.12
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Anténna jednotka s maskovacím náterom.
URL : https://www.valka.cz/SOV-P-37-1RL139-t15783#307697Verze : 0
Zloženie súpravy rádiolokátora P-37 z výzbroje Národnej ľudovej armády NDR:
- vozidlo č. 1 s kabínou 636A (vysielač a prijímač)
- indikačné vozidlo č. 2 na podvozku ZiL-157
- vozidlo č. 3 s elektrocentrálou GAD-60
- vozidlo č. 4 s elektrocentrálou GAD-60
- vozidlo č. 5 - žeriav na podvozku T-813
- vozidlo č. 6 - príves 2-PN-4 s meničom VPL-30 a na prepravu anténnych dielov
- vozidlo č. 7 - príves TAPZ-255 s elektrocentrálou AD-10 k napájaniu retranslačnej linky RL-30-1M
- vozidlo č. 8 - príves so synchronizačnou aparatúrou (a ďalšími prvkami)
Vozidlo (príves) č. 8
- vozidlo č. 1 s kabínou 636A (vysielač a prijímač)
- indikačné vozidlo č. 2 na podvozku ZiL-157
- vozidlo č. 3 s elektrocentrálou GAD-60
- vozidlo č. 4 s elektrocentrálou GAD-60
- vozidlo č. 5 - žeriav na podvozku T-813
- vozidlo č. 6 - príves 2-PN-4 s meničom VPL-30 a na prepravu anténnych dielov
- vozidlo č. 7 - príves TAPZ-255 s elektrocentrálou AD-10 k napájaniu retranslačnej linky RL-30-1M
- vozidlo č. 8 - príves so synchronizačnou aparatúrou (a ďalšími prvkami)
Zdroj: http://www.rwd-mb3.de/ftechnik/pages/p37.htm
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Vozidlo (príves) č. 8
URL : https://www.valka.cz/SOV-P-37-1RL139-t15783#512459Verze : 0
buko1
MOD
Možno by nebolo od veci spomenúť aj jednotlivé varianty P-37 (modernizácie), ktoré boli označované nasledovne:
P-37 (1RL129)- prevaha elektróniek, voz č.8 ako príves s obperiódnym spracovaním koherentných signálov na potenciáloskopoch, synchronizátor a filter NIR (nesynchrónneho impulzného rušenia)
P-37M (1RL129-1)- ??
P-37 M2 (1RL129-2)- prijímacie zariadenie realizované na doskách s plošnými spojmi, koherentné obperiódne spracovanie signálov umiestnené v anténnom voze, odpadol voz č.8, nahradil ho blok synchronizácie 39UF02 umiestnený v indikačnom voze
P-37R (1RL129-?)- obsahoval počítač, ktorý zobrazoval na indikátore napr. koridory, hranice atd., súčasťou bol aj voz č.11 na ktorom bola umiestnená aparatúra 1L22 Paroľ
P-37 (1RL129)- prevaha elektróniek, voz č.8 ako príves s obperiódnym spracovaním koherentných signálov na potenciáloskopoch, synchronizátor a filter NIR (nesynchrónneho impulzného rušenia)
P-37M (1RL129-1)- ??
P-37 M2 (1RL129-2)- prijímacie zariadenie realizované na doskách s plošnými spojmi, koherentné obperiódne spracovanie signálov umiestnené v anténnom voze, odpadol voz č.8, nahradil ho blok synchronizácie 39UF02 umiestnený v indikačnom voze
P-37R (1RL129-?)- obsahoval počítač, ktorý zobrazoval na indikátore napr. koridory, hranice atd., súčasťou bol aj voz č.11 na ktorom bola umiestnená aparatúra 1L22 Paroľ
URL : https://www.valka.cz/SOV-P-37-1RL139-t15783#461296Verze : 0
Citace - buko1 :
Zloženie súpravy rádiolokátora P-37 z výzbroje Národnej ľudovej armády NDR:
- vozidlo č. 1 s kabínou 636A ......
Nemčúri píšu, na ináč kvalitných stránkach, bludy.
Som ochotný akceptovať, že nemali ťahať ATS so žeriavom a mali miesto neho T-813, ale:
- menič určite nie je RL-30-1M, to je retlanslačná linka ( http://forum.presscont.eu/viewtopic.php?f=20&t=436 ), menič je VPL-30 (a nejaké číslice a písmena, podľa verzie),
- na podvozku TAPZ bola umiestnená elektrocentrála AD-10, určená na napájanie prijímacej časti RL-30 a výnosných indikátorov
- na podvozku 2PN-4 bol umiestnený menič VPL-3O a počas transportu tam boli umiestnené anténne diely,
Možno to chlapi zle preložili z ruštiny
URL : https://www.valka.cz/SOV-P-37-1RL139-t15783#512496Verze : 0
Rozměry a hmotnosti RLD P-37
Vážení přátelé,
prosím osoby alespoň částečně znalé o pomoc se zjištěním rozměrových a váhových údajů k RLD P-37 v pochodové poloze.
Tyto údaje nutně potřebuje pro realizaci přesunu tohoto RLD k nám do Muzea studené války a protivzdušné obrany
Předem mnohokrát děkuji
URL : https://www.valka.cz/SOV-P-37-1RL139-t15783#519223Verze : 0
Presné údaje ti nepoviem, ale najťažší a najrozmernejší anténny príves neprekračoval ložnú mieru na vagóne, hmotnosť cca 11000kg. Ostatné prívesy a ťahač ZiL-157 (131) mali hmotnosť do 4000kg (teda ak nerátam ťahač ATS, ak ste ho zohnali). Možno sa obrátiť prostredníctvom Neva_07 na Maďarov, tí sú na tom trochu lepšie

URL : https://www.valka.cz/SOV-P-37-1RL139-t15783#519468Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.