SOV - NŽM-56 (plovoucí železniční most)

NZhM-56 floating railway bridge
Наплавной железнодорожный мост НЖМ-56
Plovoucí železniční most NŽM-56 (НЖМ-56)
NŽM-56 je železničním plovoucím mostem určeným překonání hlubokých vodních toků. Jejichž průtok nepřekračuje 2 m/s a rychlost větru 12 m/s. NŽM-56 lze sestavit s rozchodem 1520 nebo 1435 mm v provedení jednokolejném se zatížením až 60,8 kNm (6,2 тс/м). K přepravě nákladu lze použít parní lokomotivy řady SO nebo Eu, dieselové lokomotivy TE-2 a TE-3, elektrické lokomotivy VL-23 a VL-80. Rychlost jízdy po jednokolejném mostě by neměla překročit 15 km/h. V sestavě vlaku mohou být i šestinápravové plně naložené vagony, které se rozmisťují v soupravě na vzdálenost 70 m od sebe, nebo od lokomotivy.


Průjezd po plovoucím mostě vlakem se šestiosými plně naloženými vozy lze uskutečnit, pouze když jsou umístěnými od sebe nebo od lokomotivy na 70 m. Souběžně s projíždějícími vlaky může probíhat automobilová přeprava v kolonách s 30 m rozestupy a rychlostí nepřekračující 30 km/h. Pásová vozidla o hmotnosti 50 tun se mohou pohybovat po mostě v kolonách s 50 m rozestupy - pouze v době, kdy po mostě neprojíždí vlak.


Pontonový most se skládá z říčního úseku, dvou přechodových a dvou pobřežních úseků. Říční část mostu obvykle tvoří 37,5 m dlouhé mostní soulodí sestavené ze šesti pontonů. Plovoucí část mostu je kloubově spojena s příjezdovou a výjezdní částí. V případě nutnosti jsou tyto pobřežní úseky vybaveny zesilujícími podpěrami. Obě pobřežní konstrukce jsou sestaveny z tří bloků o délce 6,25 m. V případě potřeby lze tyto pobřežní části prodloužit. Pontonový železniční most by měl zajistit provoz i při výkyvech vodní hladiny. Podélný sklon pobřežních polí by neměl přesáhnout 30 stupňů. Podpůrné konstrukce nájezdu a výjezdu z KŽM-56 mohou pocházet z místních zdrojů.


Délku mostního soulodí říčního úseku lze změnit v rozsahu 6,25 m a výšce 0,8 m. Je třeba mít na paměti, že ponor pontonů se zvyšuje o 9,0% při průjezdu těžké techniky. Minimální délka mostu 75,0 m. Ze soupravy NŽM-56 lze postavit plovoucí most dlouhý 531,8 m, nebo několik mostů kratších.


Základní taktické a technické vlastnosti NZHM-56
- rozchod kolejí: 1520 mm / 1435 mm
- šířka vozovky: 4 m
- délka mostu: 531,8 m
- minimální délka mostu: 75 m
Povolené zatížení:
- železnice: 60,8 kNm (6,2 тс/м)
- automobil: do 17 t, rozestupy 30 m při rychlosti 30 km/h
- pásová vozidla: do 50 t, rozestupy 50 m při rychlosti 30 km/h
- rychlost jednoho vlaku: až 15 km/h
- rychlost větru: až 12 m/s
- proudění vody: až 2,0 m/s
- hmotnost soupravy: 2134360 kg


NZHM-56U
- rozchod kolejí: 1520 mm / 1435 mm
- šířka vozovky: 4 m
- délka mostu: 531,8 m
- minimální délka mostu: 75 m
Povolené zatížení:
- železnice: 85,3 kNm (8,7 тс/м)
- automobil: do 17 t, rozestupy 30 m při rychlosti 30 km/h
- pásová vozidla: do 50 t, rozestupy 50 m při rychlosti 30 km/h
- rychlost jednoho vlaku: až 15 km/h
- rychlost větru: až 12 m/s
- proudění vody: až 2,0 m/s
- hmotnost soupravy: 2570662 kg


Poznámka:
Vyobrazení převzato z níže uvedených zdrojů.


Zdroj:
Наплавной железнодорожный мост НЖМ-56, Leningrad 1976, ISBN nemá
Наплавной железнодорожный мост, patent č. RU2158331C1, Moskva 27.10.2000
https://mto.ric.mil.ru/Stati/item/274391/
sptechnika.ru
www.convert-me.com
SOV - NŽM-56 (plovoucí železniční most) - Sestavování NŽM-56.

Sestavování NŽM-56.
SOV - NŽM-56 (plovoucí železniční most) -


SOV - NŽM-56 (plovoucí železniční most) -


SOV - NŽM-56 (plovoucí železniční most) - Pontonové soulodí NŽM-56 tlačené PT-6.

Pontonové soulodí NŽM-56 tlačené PT-6.
SOV - NŽM-56 (plovoucí železniční most) -


SOV - NŽM-56 (plovoucí železniční most) -


SOV - NŽM-56 (plovoucí železniční most) - Tlačný remorkér PT-6.

Tlačný remorkér PT-6.
SOV - NŽM-56 (plovoucí železniční most) -


URL : https://www.valka.cz/SOV-NZM-56-plovouci-zeleznicni-most-t244859#677087 Verze : 3
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více