SOV - FAI / FAI-M

FAI / FAI-M
ФАИ/ ФАИ-М
     
Název:
Name:
FAI / FAI-M FAI / FAI-M
Originální název:
Original Name:
ФАИ / ФАИ-М
Výrobce:
Producer:
Státní Ižorský závod, Leningrad /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1933-DD.MM.1935
DD.MM.1938-DD.MM.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
676 obou typů (both types)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
15.02.1931
Osádka:
Crew:
2
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
4x2
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
? kg ? lb
Užitečné zatížení:
Payload:
? kg ? lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
2000/2280 kg 4409/5027 lb
Celková délka:
Overall Length:
3750/4310 mm 12ft 3,63in /14ft 1,68in
Celková šířka:
Overall Width:
1680/1750 mm 5ft 6,14in /5ft 8,9in
Celková výška:
Overall Height:
2240 mm 7ft 4,18in
Světlá výška:
Ground Clearance:
185/220 mm 7,28in/8,8in
Rozvor:
Wheelbase:
?/2845 mm ?/112,01in
Rozchod:
Track:
?/1435 mm
?/56,5in
Brzdová soustava:
Braking System:
? ?
Elektrický systém:
Electrical System:
6 V 6 V
Pneumatiky:
Tyres:
5,50x19"
Pancéřování:
Armour:
nýtované,svařované, válcovaný plech
korba - čelo,boky,záď, - 6 mm, strop,dno - 4 mm
věž - čelo,boky,záď,strop - 4 mm
riveted, welded, rolled sheet
Hull - front, sides, back, - 6 mm, top, floor - 4 mm
Turret - front, sides, rear, top - 4 mm
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
GAZ-A, řadový, vodou chlazený, vznětový čtyřválec o objemu 3 280 cm3
/GAZ-M1, řadový, vodou chlazený, vznětový čtyřválec o objemu 3 280 cm3/
GAZ-A, inline, water cooled, four-cylinder diesel with a capacity of 3280 cm3
/ GAZ-M1, inline, water cooled, four-cylinder diesel with a capacity of 3280 cm3 /
Převodovka:
Gearbox:
mechanická 2+1 /3+1/ mechanical 2 +1 /3 +1/,
Spojka:
Clutch:
jednokotoučová suchá single-plate dry
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
40/60 l 8.8/13.2 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
80/90 km/h 49.7/55.9 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
? l/100 km ? mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
200/315 km 124.3/195.7 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
? ° / ? °
Svah:
Gradient:
15 ° 33 %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
0,5 m 19,7in
Výzbroj:
Armament:
1x 7,62 mm DT, 1323 nábojů 1x 7,62 mm DT, 1323 rounds
Uživatelské státy:
User States:




Poznámka:
Note:
malá série FAI-ŽD pro jízdu po železnici
údaje za lomítkem platí pro typ FAI-M
small series FAI-ŽD to ride by rail
data after the slash applies to the type of FAI-M
Zdroje:
Sources:
Legkije tanki i broněavtomobili KA 1931-1939 II., Panzer History 24, vyd. Vostočnyj Front, Moskva 1996
Janusz Magnuski, Maksym Kolomijec - Rudý Blitzkrieg, nakladatelství Bonus A, Brno 1996
PEJČOCH, Ivo, PEJS, Oldřich: Obrněná technika 4, SSSR 1919-1945 II.část, ARES, Praha 2002
www.battlefield.ru
URL : https://www.valka.cz/SOV-FAI-FAI-M-t39284#369878 Verze : 0
FAI/FAI-M


Od 31.května 1929 se v Sovětském svazu v Nižném Novgorodu začala na základě smlouvy mezi jeho vládou a firmou Ford montovat vozidla Ford A a Ford Timken. Podvozek Ford A byl vybrán jako platforma pro lehké obrněné vozidlo. Po Dyrenkových konstrukcích D-8 a D-12 dostala Ižorská železárna za úkol vyrobit lehký obrněný vůz s kruhovým obstřelem, který byl v roce 1933 přijat pod označením FAI (Ford A -Ižorskij).


FAI byl dvouosý, odpružený listovými pružinami, s přední nápravou řiditelnou a zadní hnanou. Vozidlo bylo vybaveno "neprůstřelnými" pneumatikami. Pancéřování bylo nýtované na úhelníky. Plně otočná věž osazená kulometem DT byla ovládaná ručně. Výroba trvala do roku 1935. Část vozidel byla vybavena sadou kol pro pohyb na železnici (výměna trvala asi 30 min.), a sloužila jako průzkumné drezíny. Byla ale limitována absencí radiostanice a malou zpáteční rychlostí (24 km/h).


V roce 1938 se v důsledku nedostatku lehkých průzkumných vozidel výroba znova rozběhla, (s použití asi 200 ks zbylých rozpracovaných korb FAI a podvozků M-1 z vozidla BA-20) tentokrát hybrydním typem FAI-M se silnějším motorem, upraveným prostorem posádky, radiostanicí. Vyrobeno bylo asi 350 ks.


Vozidla byla nasazena při konfliktu s Japonci (Chasan, Chalchyn-Gol), ve španělské občanské válce, v Zimní válce s Finskem a v počátku Velké vlastenecké války. Poslední kusy dosloužily v roce 1943.





Zdroj
Legkije tanki i broněavtomobili KA 1931-1939 II., Panzer History 24, vyd. Vostočnyj Front, Moskva 1996
Janusz Magnuski, Maksym Kolomijec - Rudý Blitzkrieg, nakladatelství Bonus A, Brno 1996
PEJČOCH, Ivo, PEJS, Oldřich: Obrněná technika 4, SSSR 1919-1945 II.část, ARES, Praha 2002
www.battlefield.ru
URL : https://www.valka.cz/SOV-FAI-FAI-M-t39284#369877 Verze : 0
FAI-M - nákresy vozidla



Zdroj
autor N.Polikarpov

SOV - FAI / FAI-M - FAI-M
čelní a boční pohled na vozidlo s kótami rozvoru a rozchodu

FAI-M
čelní a boční pohled na vozidlo s kótami rozvoru a rozchodu

SOV - FAI / FAI-M - FAI-M
nákres vozidla, nákres uložení ženijního nářadí

FAI-M
nákres vozidla, nákres uložení ženijního nářadí

URL : https://www.valka.cz/SOV-FAI-FAI-M-t39284#369876 Verze : 1
FAI/FAI-M


Zdroj:
Janusz Magnuski, Maksym Kolomijec - Rudý Blitzkrieg, nakladatelství Bonus A, Brno 1996

SOV - FAI / FAI-M - Základní viditelné rozdíly mezi FAI (nahoře) a FAI-M (dole) - délka zadní části a disky kol

Základní viditelné rozdíly mezi FAI (nahoře) a FAI-M (dole) - délka zadní části a disky kol
SOV - FAI / FAI-M -


URL : https://www.valka.cz/SOV-FAI-FAI-M-t39284#314678 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více