SOV - BAZ-5922

БАЗ-5922
Plavající kolové šasi BAZ-5922 ( 6x6 )


Rozdíl mezi modelem 5921 je v možnosti nesení 2 raket a v mírně upraveném prostoru kabiny


Výrobce - Brjanský automobilní závod
Zahájení seriové výroby - květen 1974
Nejčastější využití - nosič 2ks rakety 9К79 «Тоčка»


Posádka 3 osoby
Délka, мм 11760
Šířka, мм 3130
Výška, мм 3000
Клиренс, мм 400
Nosnost, кg 7200
Max. celková hmotnost včetně nákladu, кg 18145
Motor 5D20B-300
Síla motoru 300 koňských sil při 2600 o/m
Max. rychlost na souši, км/h 70
Max. rychlost při plavbě, км/h 8
Dojezd, км 650
Teplotní rozsah funkčnosti, °С -40/+50



Zdroj: legion.wplus.net
SOV - BAZ-5922 - Vozidlo z první série výroby

Vozidlo z první série výroby
URL : https://www.valka.cz/SOV-BAZ-5922-t88629#329594 Verze : 0
Fotografie BAZ-5922






Zdroj: legion.wplus.net
SOV - BAZ-5922 -


SOV - BAZ-5922 -


SOV - BAZ-5922 - Pracoviště řidiče

Pracoviště řidiče
URL : https://www.valka.cz/SOV-BAZ-5922-t88629#329595 Verze : 0
Název:
Name:
BAZ-5922 BAZ-5922
Originální název:
Original Name:
БАЗ-5922
Výrobce:
Producer:
Brjanský automobilní závod
Období výroby:
Production Period:
XX.05.1974-XX.XX.XXXX
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
?
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
XX.XX.XXXX
Osádka:
Crew:
3 osoby
Technické údaje:
Technical Data:
 
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
18145 kg 40003 lb
Celková délka:
Overall Length:
11760 mm 38ft 6,99in
Celková šířka:
Overall Width:
3130 mm 10ft 3,23in
Celková výška:
Overall Height:
? mm ?
Světlá výška:
Ground Clearance:
400 mm 1ft 3,75in
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
5D20B-300 5D20B-300
Výkon:
Power:
250 kW při 2600 ot/min 300 hp at 2600 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
70 km/h 43.5 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Rychlost plavby:
Water Speed:
8 km/h 5 mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
650 km 403.9 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Jízdní dosah ve vodě:
Cruising Range in the Water:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
? ° ? %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Přepravní kapacita:
Transport Capacity:
? ?
Uživatelské státy:
User States:
Státy bývalé varšavské smlouvy State of Warshaw contract
Poznámka:
Note:
Spotřeba na souši 40l/100km, pohon všech kol 6x6, nezávislé zavěšení kol.
Hmotnost vozidla bez nákladu - 11300 Kg
consumption 40l/100km, 6x6, independent wheel suspension, mass of the car - 11300kg
Zdroje:
Sources:
legion.wplus.net
URL : https://www.valka.cz/SOV-BAZ-5922-t88629#329599 Verze : 0
Niekoľko snímkov BAZ-5922 v súkromných rukách, rok výroby 1993.



Zdroj: www.retro-car.ru
http://moscow.olx.ru/5922-iid-15817001

SOV - BAZ-5922 -


SOV - BAZ-5922 -


SOV - BAZ-5922 -


SOV - BAZ-5922 - Pohľad na miesto vodiča

Pohľad na miesto vodiča
SOV - BAZ-5922 - Pohľad na miesto vodiča

Pohľad na miesto vodiča
URL : https://www.valka.cz/SOV-BAZ-5922-t88629#329629 Verze : 0
Začiatky práce na konštrukcii obojživelného pancierového automobilu s nosnosťou 7000-8000 kg môžme hľadať v roku 1966, keď konštrukčný kolektív pod vedením I.L. Jurina (И.Л. Юрина) začal pracovať na úlohe vyvinúť typový rad oboživelných vozidiel ako nosičov raketovej a protilietadlovej raketovej výzbroje. Ako prvé boli predstavené modely s indexom BAZ-5937 a BAZ-5939 (s pohonom 6x6 a dvojicou vodometov zabezpečujúcich plavbu). Oba modely mali vodonepriepustný oceľový trup v ktorého prednej časti bola umiestnená kabína vodiča a veliteľa, v strednej časti bol nákladový priestor a v zadnej časti motorový priestor. Rovnomerne rozmiestnené osi a možnosť natáčania prvej a poslednej osi zlepšovalio priechodnosť terénom a manévrovacie schopnosti podvozkov. Vozidlá boli vybavené 6 valcovým dieslovým motorom 5D20B-300B (5Д20Б-300 Б) s výkonom 300 koní. Mechanická prevodovka zabezpečovala prenos výkonu z motora na rozdeľovaciu prevodovku vybavenú Мintegrovaným diferenciálom, ktorá delila pohon medzi pravú a ľavú časť náprav. Závesy kolies boli nezávislé s torznými tyčami a priečnymi pákami. Širokoprofilové pneumatiky s rozmerom 1200x500-508 boli vybavené systémom centrálneho dohusťovania. Na základe skúšok bolo rozhodnuté o ďalšom vývoji a modifikáciách vozidel čo viedlo k vývoju BAZ-5921 a BAZ-5922. Základná koncepcia vozidla zostala nezmenená s výnimkou presunu motorového priestoru hneď za kabínu obsluhy, čo bolo potrebné na inštaláciu odpaľovacieho zariadenia.


Základný rozdiel ktorým sa líši model BAZ-5922 (БАЗ-5922) od modelu s inštalovaným odpaľovacím zariadením je okrem trochu pozmenenej kabíny aj umiestnenie nosníku žeriavu v plne zaplachtovanom nákladnom priestore. Podvozok BAZ-5922 je použitý u nabíjacieho prepravníku 9T218 raketového systému Točka, ale používal sa aj v civinom sektore na prepravu nákladov v ťažkoprístupnom teréne alebo ako záchranné vozidlá hasičského zboru.



Zdroj: http://www.pipavto.ru/content/view/24/1/
legion.wplus.net
fotki.yandex.ru
http://moscow.olx.ru/5922-iid-15817001
http://www1.omnitel.net/gelbetojai/technika.htm

SOV - BAZ-5922 - Pohľad na motor

Pohľad na motor
SOV - BAZ-5922 - Vodomety

Vodomety
SOV - BAZ-5922 - Plavba

Plavba
SOV - BAZ-5922 - V službe u požiarnikov

V službe u požiarnikov
URL : https://www.valka.cz/SOV-BAZ-5922-t88629#329640 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více