Název: Name: | SAAB J 21A-1 | |
Originální název: Original Name: | SAAB J 21A-1 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1943-05.12.1946 Svenska Aeroplan AB, Linköping | |
Období výroby: Production Period: | 01.12.1945-05.12.1946 série | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 54 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 30.07.1943 1st prototype | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3243 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 4150 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 4413 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 11,600 m | |
Délka: Length: | 10,450 m | |
Výška: Height: | 3,970 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 22,20 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 186,936 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Daimler-Benz DB 605B kapalinou chlazený, přeplňovaný, invertní, vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 085 kW (1 475 k) a 1 140 kW (1 550 k) v h= 2 100 m se vstřikem benzínu do sání kompresoru (Notleistung), motor byl optimalizován pro výšku 5 800 m. Vrtule trojlistá, tlačná s nastavitelným úhlem náběhu. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 510 l + 2x 160 l v přídavných nádržích pod křídly. | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 640 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 520 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 15,0 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10973 m | |
Dolet: Range: | 750 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1190 km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kanón Hispano ráže 20 mm v přídi, 2x pevný kulomet Colt M/39A ráže 13,2 mm v přídi a 2x pevný kulomet Colt M/39A ráže 13,2 mm na vnější straně ocasních nosníků. | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | J 21A-1 byl první seriově vyráběnou verzí. | |
Zdroje: Sources: | Bo Widfeld, Aircraft in Profile No. 138, The Saab 21 A & R, Leatherhead, Surrey, UK: Profile Publications Ltd., 1966. William Green and Gordon Swanborough, Encyklopedie stíhacích letounů. Překlad Martin Mudra, Praha, Svojtka and Co., 2002, ISBN 80-7237-341-2 Hans G. Andersson, Saab Aircraft since 1937 (1st ed.), London, Putnam, 1989. ISBN 0-85177-831-3. www.x-plane.org http://www.saabgroup.com/ htm http://www.airwar.ru/enc/fww2/j21.html http://crimso.msk.ru/Site/Crafts/Craft28140.htm www.redov.ru www.flugzeuginfo.net archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/SAAB-J-21A-1-t9337#28504Verze : 0
Aubi
MOD
...
J 21A
J 21A
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | SAAB J 21A-1 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
J 21A
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
J 21A
URL : https://www.valka.cz/SAAB-J-21A-1-t9337#73910Verze : 0
Vystrelovaci sedacka, tento konkretni kus byl uspesne pouzit v srpnu 1949.
Svedinos museum, vlastni foto
Svedinos museum, vlastni foto
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | SAAB J 21A-1 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | SAAB J 21A-1 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/SAAB-J-21A-1-t9337#539970Verze : 0
karaco
MOD
První vzlet prototypu 30.7. 1943. Na bázi tohoto stroje vznikl i proudový J-21RA(B), čtyři stroje verze "A" byly předělány na J-21R.
Byl to první stroj švédského letectva vybavený vystřelovacím sedadlem (to z důvodu koncepce letounu, kde motor byl vzadu). Celkem bylo provedeno na všech typech (včetně proudových) 25 katapultáží, z nichž 23 bylo úspěšných.
Byl to první stroj švédského letectva vybavený vystřelovacím sedadlem (to z důvodu koncepce letounu, kde motor byl vzadu). Celkem bylo provedeno na všech typech (včetně proudových) 25 katapultáží, z nichž 23 bylo úspěšných.
URL : https://www.valka.cz/SAAB-J-21A-1-t9337#113188Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.