SAAB J 21A-1

     
Název:
Name:
SAAB J 21A-1
Originální název:
Original Name:
SAAB J 21A-1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1943-05.12.1946 Svenska Aeroplan AB, Linköping
Období výroby:
Production Period:
01.12.1945-05.12.1946 série
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
54
První vzlet:
Maiden Flight:
30.07.1943 1st prototype
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3243 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
4150 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
4413 kg
Rozpětí:
Wingspan:
11,600 m
Délka:
Length:
10,450 m
Výška:
Height:
3,970 m
Plocha křídla:
Wing Area:
22,20 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
186,936 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Daimler-Benz DB 605B kapalinou chlazený, přeplňovaný, invertní, vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 085 kW (1 475 k) a 1 140 kW (1 550 k) v h= 2 100 m se vstřikem benzínu do sání kompresoru (Notleistung), motor byl optimalizován pro výšku 5 800 m.
Vrtule trojlistá, tlačná s nastavitelným úhlem náběhu.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
510 l + 2x 160 l v přídavných nádržích pod křídly.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
640 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
520 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
15,0 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
10973 m
Dolet:
Range:
750 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
1190 km
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón Hispano ráže 20 mm v přídi,
2x pevný kulomet Colt M/39A ráže 13,2 mm v přídi a
2x pevný kulomet Colt M/39A ráže 13,2 mm na vnější straně ocasních nosníků.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
J 21A-1 byl první seriově vyráběnou verzí.
Zdroje:
Sources:
Bo Widfeld, Aircraft in Profile No. 138, The Saab 21 A & R, Leatherhead, Surrey, UK: Profile Publications Ltd., 1966.
William Green and Gordon Swanborough, Encyklopedie stíhacích letounů. Překlad Martin Mudra, Praha, Svojtka and Co., 2002, ISBN 80-7237-341-2
Hans G. Andersson, Saab Aircraft since 1937 (1st ed.), London, Putnam, 1989. ISBN 0-85177-831-3.
www.x-plane.org
https://www.saabgroup.com/ htm
https://www.airwar.ru/enc/fww2/j21.html
https://crimso.msk.ru/Site/Crafts/Craft28140.htm
www.redov.ru
www.flugzeuginfo.net
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/SAAB-J-21A-1-t9337#28504Verze : 0
MOD
...



J 21A

J 21A
URL : https://www.valka.cz/SAAB-J-21A-1-t9337#73910Verze : 0
Vystrelovaci sedacka, tento konkretni kus byl uspesne pouzit v srpnu 1949.
Svedinos museum, vlastni foto




URL : https://www.valka.cz/SAAB-J-21A-1-t9337#539970Verze : 0
MOD
Diskuse
První vzlet prototypu 30.7. 1943. Na bázi tohoto stroje vznikl i proudový J-21RA(B), čtyři stroje verze "A" byly předělány na J-21R.
Byl to první stroj švédského letectva vybavený vystřelovacím sedadlem (to z důvodu koncepce letounu, kde motor byl vzadu). Celkem bylo provedeno na všech typech (včetně proudových) 25 katapultáží, z nichž 23 bylo úspěšných.
URL : https://www.valka.cz/SAAB-J-21A-1-t9337#113188Verze : 0
banner 1 top banner 5 top banner 6 top

Rozpočet

Rozpočet valka.cz 2019 : 85.000,- Kč
Příjmy doposud : 64.741,- Kč

♡ Chci přispět

HLEDÁME NOVÉ KOLEGY

Server valka.cz neustále hledá nové kolegy, kteří jsou ochotni pomoci s rozvojem a doplňováním obsahu, koordinací a kontrolou práce, moderováním příspěvků a další činností. Neváhejte a zapojte se do tvorby valka.cz v duchu hesla Čtenáři sobě :)

Přidejte se k nám!