Název: Name: | SAAB A 21A-3 | SAAB A 21A-3 |
Originální název: Original Name: | SAAB A 21A-3 | |
Kategorie: Category: | bitevní letoun | attack aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1947-DD.MM.1949 Svenska Aeroplan AB, Linköping | |
Období výroby: Production Period: | 22.05.1947-08.05.1948 1st series 12.05.1948-17.01.1949 2nd series | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 59 + 1 1st series (Sn.21284 - 21342 + 21102) 60 2nd series (Sn.21343 - 21402) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.05.1947 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3243 kg | 7150 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 4536 kg | 10000 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 5200 kg | 11464 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,600 m | 38ft 75in |
Délka: Length: | 10,450 m | 34ft 3in |
Výška: Height: | 3,970 m | 13ft 0.5in |
Plocha křídla: Wing Area: | 22,20 m2 | 238.96 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 196,126 kg/m2 | 40.17 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Daimler-Benz DB 605B kapalinou chlazený, přeplňovaný, invertní, vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 085 kW (1 475 k) a 1 140 kW (1 550 k) v h= 2 100 m se vstřikem benzínu do sání kompresoru (Notleistung), motor byl optimalizován pro výšku 5 800 m. Vrtule trojlistá, tlačná s nastavitelným úhlem náběhu. | Daimler-Benz DB 605B twelve-cylinder liquid-cooled supercharged inverted Vee engine rated at 1,455 hp for take-off and 1,529 hp at 6,890 ft with Notleistung, driving a three-blade variable-pitch pusher propeller |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 510 l + 2x 400 l v přídavných nádržích na koncích křídel. | 112.2 UK gallons (134.75 US gal) in a internally tanks and 176 UK gallons (211.33 US gal) in a two drop tanks in the wing tips. |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 640 km/h v 5400 m | 397.7 mph in 17717 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 495 km/h v ? m | 307.6 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 14,7 m/s | 2893.7 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10200 m | 33465 ft |
Dolet: Range: | 750 km | 466 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1600 km | 994.2 mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kanón Bofors M/45 ráže 20 mm v přídi, 2x pevný kulomet Colt M/39A ráže 13,2 mm v přídi a 2x pevný kulomet Colt M/39A ráže 13,2 mm na vnější straně ocasních nosníků. Pumový náklad: 1x puma o hmotnosti 250 - 500 kg, nebo dvě rakety Bofors ráže 180 mm, nebo pod vnější části křídel bylo možno zavěsit celkem osm 145 mm neřízených raket Bofors. | One fixed forward-firing 0.79 inch Bofors M/45 cannon in a nose, two fixed forward-firing 0.52 inch Colt M/39A machine-guns in the nose and two fixed forward-firing 0.52 inch Colt M/39A machine-guns mounted in a wing. Bomb load: One bomb of the weight 551-1,102 lb or two 7 inch rockets or eight 5.7 inch rockets all rockets production of Bofors |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Útočný letoun A 21A-3 (B 21A3) - první a druhá série útočných letounů, obě byly šedesátikusové, Základem těchto bitevníků byl stíhací J 21A-2, který byl doplněn závěsníky a zaměřovačem pro pumy a neřízené rakety. Přídavné palivové nádrže bylo možno zavěsit na konce křídel, každá měla objem 400 l. | A 21A-3 First and second production series of attack version (60 aircraft each built between 1947 and 1949). Aircraft was basically J 21A-2 equipped with bomb aiming sight, was able to use two RATO rockets, and was armed with unguided rockets and bombs. |
Zdroje: Sources: | Bo Widfeld, Aircraft in Profile No. 138, The Saab 21 A & R, Leatherhead, Surrey, UK: Profile Publications Ltd., 1966. William Green and Gordon Swanborough, Encyklopedie stíhacích letounů. Překlad Martin Mudra, Praha, Svojtka and Co., 2002, ISBN 80-7237-341-2 Hans G. Andersson, Saab Aircraft since 1937 (1st ed.), London, Putnam, 1989. ISBN 0-85177-831-3. www.x-plane.org http://www.saabgroup.com/ htm http://www.airwar.ru/enc/fww2/j21.html http://crimso.msk.ru/Site/Crafts/Craft28140.htm www.redov.ru www.flugzeuginfo.net archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | SAAB A 21A-3 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | SAAB A 21A-3 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | SAAB A 21A-3 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | SAAB A 21A-3 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |