S-199.56

     
Typ:
Type:
Avia S-199
Výrobce:
Producer:
Avia, akciová společnost pro průmysl letecký /
Datum výroby:
Date of Production:
DD.03.1948
Výrobní číslo:
Construction Number:
56
Sériové číslo / imatrikulace:
Serial Number / Registration Code:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Datum vyřazení z provozu:
Date of Decommissioning:
DD.MM.RRRR
DD.MM.RRRR
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Miroslav Irra; Výzbroj čs. vojenského letectva 1945 - 1950 - 2. díl, Naše Vojsko; ISBN 978-80-206-1679-1.
URL : https://www.valka.cz/S-199-56-t243014#671625 Verze : 0
     
Stát:
Country:
Československá republika (1944-1960) Czechoslovak Republic (1944-1960)
Datum převzetí:
Commissioned:
19.04.1948
Datum vyřazení:
Decommissioned:
DD.MM.RRRR
Provozovatel:
Operator:
21.03.1948-DD.MM.RRRR Zálet pilot Kraus
23.04.1948-DD.MM.RRRR České Budějovice
02.10.1950-02.11.1950 Generální revize u Avie
09.07.1952-DD.MM.RRRR Nehoda při přistání v Malackách
21.03.1948-DD.MM.RRRR
23.04.1948-DD.MM.RRRR Ceske Budejovice
02.10.1950-02.11.1950 General revision in Avia company
09.07.1952-DD.MM.RRRR Accident during landing
Označení:
Marking:
 
Taktické označení:
Tactical Marking:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR DA-04
Výsostné znaky:
Aircraft Insignia:
DD.03.1948-DD.MM.RRRR standardní (high visibility)
DD.03.1948-DD.MM.RRRR standard (high visibility)
Zvláštní a příležitostné označení:
Special and Occasional Marking:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Kamufláž a zbarvení:
Camouflage and Color Scheme:
 
Kategorie:
Category:
DD.03.1948-DD.MM.RRRR standardní vojenská
DD.03.1948-DD.MM.RRRR standard military
Barvy:
Colors:
DD.03.1948-DD.MM.RRRR šedozelená
DD.03.1948-DD.MM.RRRR grey-green
Poznámka:
Note:
Zálet s motorem č. 103. -
Zdroje:
Sources:
Miroslav Irra; Výzbroj čs. vojenského letectva 1945 - 1950 - 2. díl, Naše Vojsko; ISBN 978-80-206-1679-1.
Libor Režňák; Stříbrný tryskáč MiG-15: Proudové začátky čs. letectva 1950 - 1957, Svět křídel; ISBN - 978-80-87567-14-2.
URL : https://www.valka.cz/S-199-56-t243014#671626 Verze : 1
Nehoda dne 9. července 1952


Pilot por. Rudolf Mládek při přistání neočekával vliv prohřátého vzduchu nad asfaltovým povchem a během přistání v Malackách letoun "spadl" z výšky asi 5 m, přičemž došlo k poškození trupu a podvozku. Pilot dostal trest 15 dnů domácího vězení.


Zdroj:
Libor Režňák; Stříbrný tryskáč MiG-15: Proudové začátky čs. letectva 1950 - 1957, Svět křídel; ISBN - 978-80-87567-14-2.

S-199.56 - Režňák 2012, s. 129

Režňák 2012, s. 129
URL : https://www.valka.cz/S-199-56-t243014#695295 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více