Typ: Type: | Avia S-199 | |
Výrobce: Producer: | Avia, akciová společnost pro průmysl letecký / | |
Datum výroby: Date of Production: | DD.MM.1948 | |
Výrobní číslo: Construction Number: | 219 | |
Sériové číslo / imatrikulace: Serial Number / Registration Code: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | |
Datum vyřazení z provozu: Date of Decommissioning: | 05.04.1951 zničen při nehodě | |
Poznámka: Note: | Stroj po revizi zaléval pilot Avie Antonín Kraus. Na stroji v průběhu letu došlo k zásadní závadě pohonné jednotky, zadření motoru, proražení klikové skříně a glykolové nádrže a následně došlo k požáru. Pilot ještě stihl nahlásit kouř v kabině, ale nakonec se stroj zřítil na plný plyn do náspu železniční tratě Praha-Všetaty u 21 km. Je zajímavé, že i první zálet letounu po jeho vyrobení provedl tentýž pilot. | |
Zdroje: Sources: | www.leteckabadatelna.cz Miroslav Irra; Výzbroj čs. vojenského letectva 1945 - 1950 - 2. díl, Naše Vojsko; ISBN 978-80-206-1679-1. |
URL : https://www.valka.cz/S-199-219-t237847#657499Verze : 1
Stát: Country: | Československá republika (1944-1960) | |
Datum převzetí: Commissioned: | 20.01.1949 | |
Datum vyřazení: Decommissioned: | 05.04.1951 | |
Provozovatel: Operator: | 29.12.1948-DD.MM.RRRR Zálet pilot Kraus 17.03.1949-DD.MM.RRRR Letecký pluk 8 18.06.1949-DD.MM.RRRR Letecký pluk 8, 3. letka, nouzové přistání u Malhostovic, pilot rt. Jiří Šipek, drak oprava, motor revize 10.05.1950-DD.MM.RRRR Letecký pluk 6 08.09.1950-DD.MM.RRRR Letecký pluk 5, poškozen při nouzovém přistání v Plzni, pilot rt. Ladislav Vlk 19.10.1950-05.04.1951 Předán do generální revize u Avie, při záletu zahynul pilot Kraus | |
Označení: Marking: | ||
Taktické označení: Tactical Marking: | DD.MM.1949-DD.MM.RRRR NP-9 (u 3. letky Leteckého pluku 8) DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | |
Výsostné znaky: Aircraft Insignia: | DD.MM.1948-05.04.1951 standardní (high visibility) | |
Zvláštní a příležitostné označení: Special and Occasional Marking: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | |
Kamufláž a zbarvení: Camouflage and Color Scheme: | ||
Kategorie: Category: | DD.MM.1948-05.04.1951 standardní vojenská | |
Barvy: Colors: | DD.MM.1948-05.04.1951 šedozelená | |
Poznámka: Note: | Stroj byl zalétán s motorem č. 365, v roce 1950 u LP 5 měl motor č. 84, při záletu v Avii 5. dubna 1951 měl motor č. 18. V době služby u 3. letky LP 8 měl červeně zbarvený kužel vrtule. | |
Zdroje: Sources: | www.leteckabadatelna.cz Miroslav Irra; Výzbroj čs. vojenského letectva 1945 - 1950 - 2. díl, Naše Vojsko; ISBN 978-80-206-1679-1. |
URL : https://www.valka.cz/S-199-219-t237847#657506Verze : 4
Reklama
První mimořádnou událost letoun prodělal dne 18. června 1949, příčinou byly kovové třísky v palivovém čerpadle. Pilot rt. Jiří Šípek s letounem přistál nouzově na poli u obce Malhostvice.
Zdroj:
Zdroj:
www.leteckabadatelna.cz
Zdroj:
www.leteckabadatelna.cz
Zdroj:
www.leteckabadatelna.cz
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | S-199.219 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Zdroj:
www.leteckabadatelna.cz
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | S-199.219 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Zdroj:
www.leteckabadatelna.cz
URL : https://www.valka.cz/S-199-219-t237847#657507Verze : 0
Fotografie z vyšetřovacího spisu letecké katastrofy zalétavajícího pilota Avie Antonína Krause. Pilot ještě stihl ohlásit: "Asi něco hoří, mám plnou kabinu kouře!"
Zdroj:
Zdroj:
www.leteckabadatelna.cz
Zdroj:
www.leteckabadatelna.cz
Režňák 2012, s. 38
Zdroj:
Libor Režňák; Stříbrný tryskáč MiG-15: Proudové začátky čs. letectva 1950 - 1957, Svět křídel; ISBN - 978-80-87567-14-2.
www.leteckabadatelna.cz
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | S-199.219 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Zdroj:
www.leteckabadatelna.cz
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | S-199.219 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Zdroj:
www.leteckabadatelna.cz
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | S-199.219 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Režňák 2012, s. 38
URL : https://www.valka.cz/S-199-219-t237847#657509Verze : 2
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.