Typ: Type: | Avia S-199 | |
Výrobce: Producer: | Avia, akciová společnost pro průmysl letecký / | |
Datum výroby: Date of Production: | DD.MM.1948 | |
Výrobní číslo: Construction Number: | 20 | |
Sériové číslo / imatrikulace: Serial Number / Registration Code: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | |
Datum vyřazení z provozu: Date of Decommissioning: | 11.11.1950 zničen při nehodě | |
Poznámka: Note: | Pilot rt. Vladislav Krejcar přelétával spolu s rt. Tomiškou (S-199.97) své letouny z Prešova do Plzně. I přes zákaz kvůli nevyhovujícímu počasí si vymohli let. Nenastavili si umělé horizonty a po vlétnutí do špatné viditelnosti postupně havarovali. Zatímco rt. Krejcar, který havaroval v Kadolci, zemřel okamžitě, rt. Tomiška zemřel při převozu do nemocnice. | |
Zdroje: Sources: | www.leteckabadatelna.cz www.leteckabadatelna.cz Miroslav Irra; Výzbroj čs. vojenského letectva 1945 - 1950 - 2. díl, Naše Vojsko; ISBN 978-80-206-1679-1 |
URL : https://www.valka.cz/S-199-20-t237845#657492Verze : 1
Stát: Country: | Československá republika (1944-1960) | |
Datum převzetí: Commissioned: | 04.02.1948 | |
Datum vyřazení: Decommissioned: | 11.11.1950 | |
Provozovatel: Operator: | 18.01.1948-DD.MM.RRRR Zálet pilot Kraus 15.03.1948-DD.MM.RRRR Umístěn v Brně 15.03.1948-DD.MM.RRRR Od LS 1 k Leteckému pluku 8 30.07.1948-DD.MM.RRRR Poškození (odpadl překryt kabiny) pilot npor. let. Leonid Bargár 04.08.1948-DD.MM.RRRR Letecký pluk 8, 1. letka 20.07.1950-21.07.1950 převzat po opravě u Avie 13.10.1950-11.11.1950 Přemístění od LZ 8 k Leteckému pluku 5 | |
Označení: Marking: | ||
Taktické označení: Tactical Marking: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | |
Výsostné znaky: Aircraft Insignia: | DD.MM.1948-11.11.1950 standardní (high visibility) | |
Zvláštní a příležitostné označení: Special and Occasional Marking: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | |
Kamufláž a zbarvení: Camouflage and Color Scheme: | ||
Kategorie: Category: | DD.MM.1948-11.11.1950 standardní vojenská | |
Barvy: Colors: | DD.MM.1948-11.11.1950 šedozelená | |
Poznámka: Note: | Z výroby s motorem č. 25, při nehodě 30. července 1947 již měl motor č. 179, po opravě u Avie v roce 1950 až do nehody létal s motorem č 715. | |
Zdroje: Sources: | www.leteckabadatelna.cz Miroslav Irra; Výzbroj čs. vojenského letectva 1945 - 1950 - 2. díl, Naše Vojsko; ISBN 978-80-206-1679-1 |
URL : https://www.valka.cz/S-199-20-t237845#657495Verze : 2
Reklama
Fotografie z vyšetřovacího spisu, která zachycuje trosky vodorovné ocasní plochy, známa je jen jediná dochovaná, navíc poškozena při povodních roku 2002.
Zdroj:
Zdroj:
www.leteckabadatelna.cz
Zdroj:
www.leteckabadatelna.cz
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | S-199.20 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Zdroj:
www.leteckabadatelna.cz
URL : https://www.valka.cz/S-199-20-t237845#657496Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.