S-199.180

     
Typ:
Type:
Avia S-199
Výrobce:
Producer:
Avia, akciová společnost pro průmysl letecký /
Datum výroby:
Date of Production:
DD.11.1948
Výrobní číslo:
Construction Number:
180
Sériové číslo / imatrikulace:
Serial Number / Registration Code:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Datum vyřazení z provozu:
Date of Decommissioning:
DD.MM.RRRR
DD.MM.RRRR
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Miroslav Irra; Výzbroj čs. vojenského letectva 1945 - 1950 - 2. díl, Naše Vojsko; ISBN 978-80-206-1679-1.
URL : https://www.valka.cz/S-199-180-t243445#672681 Verze : 0
     
Stát:
Country:
Československá republika (1944-1960) Czechoslovak Republic (1944-1960)
Datum převzetí:
Commissioned:
09.12.1948
Datum vyřazení:
Decommissioned:
30.05.1953
Provozovatel:
Operator:
23.11.1948-DD.MM.RRRR Zálet pilot Široký
15.12.1948-DD.MM.RRRR Ruzyně
DD.MM.RRRR-23.12.1950 Bezpečnostní letectvo, nálet drak 48 hodin, motor 60 hodin
22.08.1950-DD.MM.RRRR Generální revize u Avie
23.12.1950-DD.MM.RRRR MNO, předávací cena 881 759 Kčs
23.11.1948-DD.MM.RRRR
15.12.1948-DD.MM.RRRR Ruzyne
DD.MM.RRRR-23.12.1950 Police
22.08.1950-DD.MM.RRRR General revision in Avia company
23.12.1950-DD.MM.RRRR Ministry of National Defense
Označení:
Marking:
 
Taktické označení:
Tactical Marking:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Výsostné znaky:
Aircraft Insignia:
DD.11.1948-DD.MM.RRRR standardní (high visibility)
DD.11.1948-DD.MM.RRRR standard (high visibility)
Zvláštní a příležitostné označení:
Special and Occasional Marking:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Kamufláž a zbarvení:
Camouflage and Color Scheme:
 
Kategorie:
Category:
DD.MM.RRRR-DD.MM.1950 policejní
DD.MM.1950-DD.MM.RRRR standardní vojenská
DD.MM.RRRR-DD.MM.1950 police
DD.MM.1950-DD.MM.RRRR standard military
Barvy:
Colors:
DD.MM.1950 ?-DD.MM.RRRR šedozelená
DD.MM.RRRR-DD.MM.1950 červená
DD.MM.1950 ?-DD.MM.RRRR grey-green
DD.MM.RRRR-DD.MM.1950 red
Poznámka:
Note:
Zálet s motorem č. 323. -
Zdroje:
Sources:
Miroslav Irra; Výzbroj čs. vojenského letectva 1945 - 1950 - 2. díl, Naše Vojsko; ISBN 978-80-206-1679-1.
Libor Režňák; Stříbrný tryskáč MiG-15: Proudové začátky čs. letectva 1950 - 1957, Svět křídel; ISBN - 978-80-87567-14-2.
URL : https://www.valka.cz/S-199-180-t243445#672683 Verze : 1
Nehoda při startu dne 30. května 1953


Pilotní žák svob. Bohuslav Šolta prováděl samostatné lety po okruhu. V té době měl na "mezku" jen 4 hodiny z 98 celkových. První dva okruhy provedl perfektně, následně po přistání pojížděl zpět na místo startu. Ohlásil provedení důležitých úkonů, na povel startéra bílým praporkem propálil svíčky a začal se startem. Nicméně již po ujetí 30 metrů letoun vybočoval doleva, pilot se snažil o nápravu, ale to se mu nepovedlo. ŘL nařídil přerušení startu, ale pilot přitáhl a odstartoval. Stroj se potácel v levém náklonu, vybočil o 60° ze směru, došlo ke ztrátě rychlosti a poté co letoun dosáhl výšky 15 m přešel do pádu a havaroval. Přitom došlo k vylomení motoru a poškození levého křídla. Stroj náležející 4. lšp Prostějov napříště sloužil již jen jako učební pomůcka.


Zdroj:
Libor Režňák; Stříbrný tryskáč MiG-15: Proudové začátky čs. letectva 1950 - 1957, Svět křídel; ISBN - 978-80-87567-14-2.

S-199.180 - Režňák 2012, s. 250

Režňák 2012, s. 250
URL : https://www.valka.cz/S-199-180-t243445#695840 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více