S-199.178

     
Typ:
Type:
Avia S-199
Výrobce:
Producer:
Avia, akciová společnost pro průmysl letecký /
Datum výroby:
Date of Production:
DD.11.1948
Výrobní číslo:
Construction Number:
178
Sériové číslo / imatrikulace:
Serial Number / Registration Code:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Datum vyřazení z provozu:
Date of Decommissioning:
DD.MM.1969 zrušen a předán do muzea
DD.MM.RRRR decommisioned and transferred to museum
Poznámka:
Note:
Letoun se nacházel od blíže neurčené doby po svém vyřazení na šrotišti v Olomouci, odkud byl roku 1969 předán do leteckého muzea Kbely. Při rekonstrukci bylo použito levého křídla S-199.175. -
Zdroje:
Sources:
Miroslav Irra; Výzbroj čs. vojenského letectva 1945 - 1950 - 2. díl, Naše Vojsko; ISBN 978-80-206-1679-1
URL : https://www.valka.cz/S-199-178-t238518#659538 Verze : 2
     
Stát:
Country:
Československá republika (1944-1960) Czechoslovak Republic (1944-1960)
Datum převzetí:
Commissioned:
DD.MM.1948
Datum vyřazení:
Decommissioned:
DD.MM.1953
Provozovatel:
Operator:
19.11.1948-DD.MM.RRRR Zálet pilot Kraus, motor č. 145
27.12.1948-DD.03.1950 Bezpečnostní letectvo, OK-BYW
DD.03.1950-23.12.1950 Bezpečností letectvo, B-4300
23.12.1950-DD.MM.RRRR Po tomto datu předán MNO, motor č. 418, předávací cena 802 000 Kčs, nálet draku 94 hod., nálet motoru 97 hod.
DD.MM.195-DD.MM.1953 4. lšp LU
DD.MM.RRRR-19.10.1953 Nehoda při přistání
DD.MM.RRRR-DD.MM.1969 Kovošrot Olomouc
DD.MM.1969-DD.MM.RRRR Letecké muzeum Kbely
DD.MM.1988-DD.MM.RRRR Natáčení filmu Piloti
19.11.1948-DD.MM.RRRR
27.12.1948-DD.03.1950
DD.03.1950-23.12.1950
23.12.1950-DD.MM.RRRR Transfer from Ministry of Interior to Ministry of National Defense
DD.MM.195-DD.MM.1953 4th air school regiment LU
DD.MM.RRRR-19.10.1953 Crashed during landing
DD.MM.RRRR-DD.MM.1969
DD.MM.1969-DD.MM.RRRR Air musuem Kbely
DD.MM.1988-DD.MM.RRRR Creating of movie Piloti
Označení:
Marking:
 
Taktické označení:
Tactical Marking:
27.12.1948-DD.03.1950 OK-BYW
DD.03.1950-23.12.1950 B-4300
DD.MM.RRRR-DD.MM.1953 UF-25
DD.MM.RRRR-DD.MM.1969 Po rekonstrukčních pracích jako UF-25
DD.MM.1988-DD.MM.RRRR Při příležitosti natáčení filmu Piloti dostal fiktivní německou kamufláž s označením "černá 7"
Výsostné znaky:
Aircraft Insignia:
27.12.1948-23.12.1950 standardní (high visibility)
DD.MM.1950-DD.MM.1953 standardní (high visibility)
27.12.1948-23.12.1950 standard (high visibility)
DD.MM.1950-DD.MM.1953 standard (high visibility)
Zvláštní a příležitostné označení:
Special and Occasional Marking:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Kamufláž a zbarvení:
Camouflage and Color Scheme:
 
Kategorie:
Category:
27.12.1950-23.12.1950 policejní
DD.MM.1950-DD.MM.RRRR standardní vojenská
27.12.1950-23.12.1950 police
DD.MM.1950-DD.MM.RRRR standard military
Barvy:
Colors:
27.12.1948-23.12.1950 červená
27.12.1948-23.12.1950 šedá
DD.MM.1950-DD.MM.RRRR šedozelená
27.12.1948-23.12.1950 red
27.12.1948-23.12.1950 grey
DD.MM.1950-DD.MM.RRRR grey-green
Poznámka:
Note:
Muzejní letoun je zkompletován z několika strojů (resp. jejich zbytků). -
Zdroje:
Sources:
Miroslav Irra; Výzbroj čs. vojenského letectva 1945 - 1950 - 2. díl, Naše Vojsko; ISBN 978-80-206-1679-1.
www.vhu.cz

S-199.178 - Rekonstrukce vzhledu v době služby u vojenského letectva (měla by odpovídat i vystavenému exponátu ve Kbelích)

Rekonstrukce vzhledu v době služby u vojenského letectva (měla by odpovídat i vystavenému exponátu ve Kbelích)
URL : https://www.valka.cz/S-199-178-t238518#659547 Verze : 4
Letoun si "zahrál" jako nelétající rekvizita ve filmu Piloti. Při té přiležitosti dostal fiktivní německou kamufláž (vodou smývatelnou) částečně aplikovanou před zbarvení muzejního exponátu. Zřejmě část původního nátěru muzejního exponátu zůstala zachována.

Zdroj:
www.facebook.com
https://www.csfd.cz/film/3219-piloti/prehled/

S-199.178 - Rekonstrukce vzhledu letounu při natáčení filmu
Zdroj:
https://www.facebook.com/photo/?fbid=1591328644592458&set=gm.4074868305874535

Rekonstrukce vzhledu letounu při natáčení filmu
Zdroj:
www.facebook.com

URL : https://www.valka.cz/S-199-178-t238518#659551 Verze : 1
Letoun v Leteckém muzeu Kbely, foceno 2016.
S-199.178 - Foto vlastní

Foto vlastní
S-199.178 - Foto vlastní

Foto vlastní
S-199.178 - Foto vlastní

Foto vlastní
S-199.178 - Foto vlastní

Foto vlastní
URL : https://www.valka.cz/S-199-178-t238518#659586 Verze : 0
Nehoda při přistání dne 19. října 1938


Pilotní žák strš. Zdeněk Hurník po splnění osnovy výcviku nezvládl 4 zatáčku a přistání opakoval. Nakonec se mu podařilo přistát až na třetí pokus. Vítr mírně vynesl letoun mírně do prava což pilot správně korigoval, ŘL mu pro jistotu nařídil vypnutí magnet. Nicméně pilot vedl letoun v doběhu dále dobře, a tak mu ŘL nařídil znovu zapnutí magnet. Což pilota ale rozptýlilo a letoun i přes malou rychlost, vybočil do traversu a havaroval. I když letoun zjevně neutrpěl značné poškození (viditelně pravá podvozková noha a vrtule) byl letoun při náletu 155 hodin vyřazen.



Zdroj:
Libor Režňák; Stříbrný tryskáč MiG-15: Proudové začátky čs. letectva 1950 - 1957, Svět křídel; ISBN - 978-80-87567-14-2.

S-199.178 - Režňák 2012, s. 283

Režňák 2012, s. 283
URL : https://www.valka.cz/S-199-178-t238518#697283 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více