S-199.165

     
Typ:
Type:
Avia S-199
Výrobce:
Producer:
Avia, akciová společnost pro průmysl letecký /
Datum výroby:
Date of Production:
DD.10.1948
Výrobní číslo:
Construction Number:
165
Sériové číslo / imatrikulace:
Serial Number / Registration Code:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Datum vyřazení z provozu:
Date of Decommissioning:
DD.MM.RRRR
DD.MM.RRRR
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Miroslav Irra; Výzbroj čs. vojenského letectva 1945 - 1950 - 2. díl, Naše Vojsko; ISBN 978-80-206-1679-1.
URL : https://www.valka.cz/S-199-165-t240458#665398 Verze : 0
     
Stát:
Country:
Československá republika (1944-1960) Czechoslovak Republic (1944-1960)
Datum převzetí:
Commissioned:
05.11.1948
Datum vyřazení:
Decommissioned:
DD.MM.RRRR
Provozovatel:
Operator:
21.10.1948-DD.MM.RRRR Zálet pilot Široký
23.11.1948-DD.MM.RRRR Plzeň
19.03.1950-DD.MM.RRRR LP 4, poškozen při přistání v Plzni, pilot por. let. František Krist, motor č. 505
21.05.1950-28.06.1950 Revize Kunovice
13.07.1950-DD.MM.RRRR Zálet a předání
23.07.1952-DD.MM.RRRR Nouzové přistání pro závadu motoru
21.10.1948-DD.MM.RRRR
23.11.1948-DD.MM.RRRR Pilsen
19.03.1950-DD.MM.RRRR Air regiment 4, damaged during landing at Pilsen
21.05.1950-28.06.1950 Revision in Kunovice
13.07.1950-DD.MM.RRRR
23.07.1952-DD.MM.RRRR Belly landing after engine malfunction
Označení:
Marking:
 
Taktické označení:
Tactical Marking:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR PS-15
Výsostné znaky:
Aircraft Insignia:
DD.10.1948-DD.MM.RRRR standardní (high visibility)
DD.10.1948-DD.MM.RRRR standard (high visibility)
Zvláštní a příležitostné označení:
Special and Occasional Marking:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Kamufláž a zbarvení:
Camouflage and Color Scheme:
 
Kategorie:
Category:
DD.10.1948-DD.MM.RRRR standardní vojenská
DD.10.1948-DD.MM.RRRR standard military
Barvy:
Colors:
DD.10.1948-DD.MM.RRRR šedozelená
DD.10.1948-DD.MM.RRRR grey-green
Poznámka:
Note:
Motor č. 279 (zálet) -
Zdroje:
Sources:
Miroslav Irra; Výzbroj čs. vojenského letectva 1945 - 1950 - 2. díl, Naše Vojsko; ISBN 978-80-206-1679-1.
Libor Režňák; Stříbrný tryskáč MiG-15: Proudové začátky čs. letectva 1950 - 1957, Svět křídel; ISBN - 978-80-87567-14-2.
URL : https://www.valka.cz/S-199-165-t240458#665400 Verze : 2
Nouzové přistání 23. července 1952


Při letu ve čtyřčlenné formaci nad střelnici v Brdech došlo ve výšce 2750 m k poklesu výkonu motoru, plníci tlak klesl pod 0,6 atm a otáčky na 1500 ot/min. Pilot npor. Ladislav Petráš se snažil přivést motor k rozumu, ale to se mu nepovedlo. Po sklesání na výšku 800 m se zaměřil na nouzové přistání, které úspěšně provedl u osady Trnové Dušníky. Technickou prohlídkou bylo zjištěno, že došlo toliko k přerušení náhonu kompresoru a šlo tedy s letounem přistát na letišti. To byl alespoň nález technické komise.


Zdroj:
Libor Režňák; Stříbrný tryskáč MiG-15: Proudové začátky čs. letectva 1950 - 1957, Svět křídel; ISBN - 978-80-87567-14-2.

S-199.165 - Režňák 2012, s. 137

Režňák 2012, s. 137
URL : https://www.valka.cz/S-199-165-t240458#695299 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více