S-199.164

     
Typ:
Type:
Avia S-199
Výrobce:
Producer:
Avia, akciová společnost pro průmysl letecký /
Datum výroby:
Date of Production:
DD.10.1948
Výrobní číslo:
Construction Number:
164
Sériové číslo / imatrikulace:
Serial Number / Registration Code:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Datum vyřazení z provozu:
Date of Decommissioning:
DD.11.1953
DD.MM.RRRR
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Miroslav Irra; Výzbroj čs. vojenského letectva 1945 - 1950 - 2. díl, Naše Vojsko; ISBN 978-80-206-1679-1.
URL : https://www.valka.cz/S-199-164-t240457#665396 Verze : 1
     
Stát:
Country:
Československá republika (1944-1960) Czechoslovak Republic (1944-1960)
Datum převzetí:
Commissioned:
05.11.1948
Datum vyřazení:
Decommissioned:
DD.11.1953
Provozovatel:
Operator:
22.10.1948-DD.MM.RRRR Zálet pilot Široký
23.11.1948-DD.MM.RRRR Plzeň
18.06.1949-DD.MM.RRRR LP 4, poškozen při vzletu, pilot rt. Gustav Gembický
DD.MM.RRRR-10.05.1950 Oprava draku, revize motoru
10.05.1950-DD.MM.RRRR LP 4
22.10.1948-DD.MM.RRRR
23.11.1948-DD.MM.RRRR Pilsen
18.06.1949-DD.MM.RRRR Air regiment 4, damaged during take off
DD.MM.RRRR-10.05.1950 In repair
10.05.1950-DD.MM.RRRR Air regiment 4
Označení:
Marking:
 
Taktické označení:
Tactical Marking:
DD.MM.1949-DD.MM.RRRR KS-39
Výsostné znaky:
Aircraft Insignia:
DD.10.1948-DD.MM.RRRR standardní (high visibility)
DD.10.1948-DD.MM.RRRR standard (high visibility)
Zvláštní a příležitostné označení:
Special and Occasional Marking:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Kamufláž a zbarvení:
Camouflage and Color Scheme:
 
Kategorie:
Category:
DD.10.1948-DD.MM.RRRR standardní vojenská
DD.10.1948-DD.MM.RRRR standard military
Barvy:
Colors:
DD.10.1948-DD.MM.RRRR šedozelená
DD.10.1948-DD.MM.RRRR grey-green
Poznámka:
Note:
Motor č. 281 -
Zdroje:
Sources:
Miroslav Irra; Výzbroj čs. vojenského letectva 1945 - 1950 - 2. díl, Naše Vojsko; ISBN 978-80-206-1679-1.
Libor Režňák; Stříbrný tryskáč MiG-15: Proudové začátky čs. letectva 1950 - 1957, Svět křídel; ISBN - 978-80-87567-14-2.
URL : https://www.valka.cz/S-199-164-t240457#665397 Verze : 3
Nouzové přistání dne 17. září 1952


Pilot žák svob. Jan Vrba prováděl nácvik bojových obratů. Přitom došlo k vysazení motoru. Ten se pilotovi nepodařilo nahodit. S letounem se snažil doplachtit zpět na letiště. To se mu však nepovedlo, takže byl nucen nouzově přistát na poli asi 1 km severovýchodně od obce Rusek. Stroj reg. AS-13 utrpěl přitom poškození, které se již neoplatilo opravit. Jako k dalšímu možnému využití byla určena jen část pravého křídla. Bylo zjištěno, že závadu zapříčinilo vnikání vzduchu do sání vstřikovacího čerpadla. Definitivně byl letoun zrušen nařízením MNO až v listopadu následujícího roku.


Zdroj:
Libor Režňák; Stříbrný tryskáč MiG-15: Proudové začátky čs. letectva 1950 - 1957, Svět křídel; ISBN - 978-80-87567-14-2.

S-199.164 - Režňák 2012, s. 158

Režňák 2012, s. 158
URL : https://www.valka.cz/S-199-164-t240457#695770 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více