Typ: Type: | Avia S-199 | |
Výrobce: Producer: | Avia, akciová společnost pro průmysl letecký / | |
Datum výroby: Date of Production: | DD.10.1948 | |
Výrobní číslo: Construction Number: | 156 | |
Sériové číslo / imatrikulace: Serial Number / Registration Code: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | |
Datum vyřazení z provozu: Date of Decommissioning: | DD.MM.RRRR | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Miroslav Irra; Výzbroj čs. vojenského letectva 1945 - 1950 - 2. díl, Naše Vojsko; ISBN 978-80-206-1679-1. |
URL : https://www.valka.cz/S-199-156-t238739#660128Verze : 1
Stát: Country: | Československá republika (1944-1960) | |
Datum převzetí: Commissioned: | 18.10.1948 | |
Datum vyřazení: Decommissioned: | 18.03.1952 | |
Provozovatel: Operator: | 11.10.1948-DD.MM.RRRR Zálet pilot Kraus, motor č. 263 09.11.1948-15.11.1948 Brno 15.11.1948-DD.MM.1949 Letecký pluk 8 10.06.1949-DD.MM.RRRR 3. letka, Poškozen při přistání v Brně, pilot rt. Jan Dočkal, drak do opravy DD.MM.RRRR-10.05.1950 Oprava 10.05.1950-DD.MM.RRRR Letecký pluk 3 DD.MM.RRRR-18.03.1952 Zničen při nehodě při vzletu z letiště Brno | |
Označení: Marking: | ||
Taktické označení: Tactical Marking: | DD.11.1948-DD.06.1949 NP-2 DD.MM.RRRR-18.03.1952 GY-32 | |
Výsostné znaky: Aircraft Insignia: | DD.10.1948-DD.MM.RRRR standardní (high visibility) | |
Zvláštní a příležitostné označení: Special and Occasional Marking: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | |
Kamufláž a zbarvení: Camouflage and Color Scheme: | ||
Kategorie: Category: | DD.10.1948-DD.MM.RRRR standardní vojenská | |
Barvy: Colors: | DD.10.1948-DD.MM.RRRR šedozelená DD.MM.RRRR-18.03.1952 bílá | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Miroslav Irra; Výzbroj čs. vojenského letectva 1945 - 1950 - 2. díl, Naše Vojsko; ISBN 978-80-206-1679-1. Libor Režňák; Stříbrný tryskáč MiG-15: Proudové začátky čs. letectva 1950 - 1957, Svět křídel; ISBN - 978-80-87567-14-2. |
URL : https://www.valka.cz/S-199-156-t238739#660130Verze : 3
Poškození při přistání v Brně dne 10. června 1949, rt. Jan Dočkal, 3.letka LP 8.
Zdroj:
Zdroj:
www.gonzoaviation.com
Zdroj:
www.gonzoaviation.com
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | S-199.156 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Zdroj:
www.gonzoaviation.com
URL : https://www.valka.cz/S-199-156-t238739#666064Verze : 0
Nehoda dne 18. března 1952
Letoun byl zničen při nehodě, která se udála 18. března 1952 během startu z letiště Brno. Pilot škpt. Arnošt Lukeš zřejmě nezvládl nerovnosti terénu a letové vlastnosti letounu. Na letounu trupového označení GY-32 vznikla škoda 1,2 mil. Kčs a byl zrušen. Pilot vyvázl nezraněn a pokračoval dále v létání. Stroj nalétal 106 hodin a 50 minut.
Zdroj:
Režňák 2012, s. 89
Letoun byl zničen při nehodě, která se udála 18. března 1952 během startu z letiště Brno. Pilot škpt. Arnošt Lukeš zřejmě nezvládl nerovnosti terénu a letové vlastnosti letounu. Na letounu trupového označení GY-32 vznikla škoda 1,2 mil. Kčs a byl zrušen. Pilot vyvázl nezraněn a pokračoval dále v létání. Stroj nalétal 106 hodin a 50 minut.
Zdroj:
Libor Režňák; Stříbrný tryskáč MiG-15: Proudové začátky čs. letectva 1950 - 1957, Svět křídel; ISBN - 978-80-87567-14-2.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | S-199.156 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Režňák 2012, s. 89
URL : https://www.valka.cz/S-199-156-t238739#695218Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.