Typ: Type: | Avia S-199 | |
Výrobce: Producer: | Avia, akciová společnost pro průmysl letecký / | |
Datum výroby: Date of Production: | DD.09.1948 | |
Výrobní číslo: Construction Number: | 137 | |
Sériové číslo / imatrikulace: Serial Number / Registration Code: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | |
Datum vyřazení z provozu: Date of Decommissioning: | 31.07.1951 zničen při nehodě | |
Poznámka: Note: | Při přiblížení na přistání v Brně, začal letounu vynechávat motor. Pilot por. Stanislav Strnad vyhodnotil situaci tak, že s letounem zvládne doletět a přistát. Nicméně v okamžiku kdy se zrovna vytahoval podvozek (což šlo díky zbytkovému tlaku v hydraulické síti) a letoun byl nakonfigurován na přistání, došlo k definitivnímu vysazení motoru. Pilotu nezbylo než se pokusit o přistání do terénu s otevřeným podvozkem (byl příliš nízko na to, aby mohl vyskočit padákem), bohužel letoun byl na to příliš rychlý a tak došlo k prvnímu nárazu, ulomení vrtulových listů, odskoku, letoun se stal neovladatelným, ještě několikrát odskočil a rozbil se na několik částí. Pilotovi přišli na pomoc poblíž pracující zemědělci, letoun naštěstí nehořel. Pilot byl vyproštěn a po určitém zpoždění přepraven sanitkou do nemocnice kde později dne 8. srpna 1951 zemřel na mnohačetná zranění, která při nehodě utrpěl. | |
Zdroje: Sources: | www.leteckabadatelna.cz Miroslav Irra; Výzbroj čs. vojenského letectva 1945 - 1950 - 2. díl, Naše Vojsko; ISBN 978-80-206-1679-1. |
URL : https://www.valka.cz/S-199-137-t238318#658936Verze : 1
Stát: Country: | Československá republika (1944-1960) | |
Datum převzetí: Commissioned: | 24.09.1948 | |
Datum vyřazení: Decommissioned: | 31.07.1951 | |
Provozovatel: Operator: | 15.09.1948-DD.MM.RRRR Zálet pilot Kraus 29.09.1948-DD.MM.RRRR Brno DD.MM.RRRR-DD.MM.1949 Letecký pluk 7 31.03.1949-DD.MM.RRRR Poškozen při kolizi v Malackách, pilot por. let. Pravoslav Kalický DD.MM.1949-10.05.1950 V opravě 10.05.1950-01.01.1951 Letecký pluk 3 01.01.1951-31.07.1951 3. letecký stíhací pluk | |
Označení: Marking: | ||
Taktické označení: Tactical Marking: | DD.MM.1949-DD.MM.RRRR IV-7 DD.MM.RRRR-31.07.1951 GY-33 | |
Výsostné znaky: Aircraft Insignia: | DD.09.1948-31.07.1951 standardní (high visibility) | |
Zvláštní a příležitostné označení: Special and Occasional Marking: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | |
Kamufláž a zbarvení: Camouflage and Color Scheme: | ||
Kategorie: Category: | DD.08.1948-31.07.1951 standardní vojenská | |
Barvy: Colors: | DD.09.1948-31.07.1951 šedozelená DD.MM.RRRR-31.07.1951 bílá | |
Poznámka: Note: | Stroj létal v době nehody s bíle natřeným vrtulovým kuželem. Zalétán s motorem č. 234. | |
Zdroje: Sources: | www.leteckabadatelna.cz Miroslav Irra; Výzbroj čs. vojenského letectva 1945 - 1950 - 2. díl, Naše Vojsko; ISBN 978-80-206-1679-1. Libor Režňák; Stříbrný tryskáč MiG-15: Proudové začátky čs. letectva 1950 - 1957, Svět křídel; ISBN - 978-80-87567-14-2. |
URL : https://www.valka.cz/S-199-137-t238318#658940Verze : 3
Reklama
Fotografie z vyšetřovacího spisu letecké katastrofy.
Zdroj:
Trup letounu s patrnou sedačkou a podlahou pilotního prostoru
Zdroj:
www.leteckabadatelna.cz
Celkový pohled na vrak letounu, v popředí trup, na pozadí motor, podvozek a křídla
Zdroj:
www.leteckabadatelna.cz
Křídla s fragmenty trupu (patrná přepážka se schránkami na nábojové pásy a vystřílené nábojnice, části avioniky a podvozkových noh, zdá se, že k největší destrukci došlo v prostoru pilotní kabiny, kdy část zůstala ze zadní častí trupu a část u křídel
Zdroj:
www.leteckabadatelna.cz
vytržený motor s vrtulovým kuželem s patrným ulomením vrtulových listů
Zdroj:
www.leteckabadatelna.cz
Jiný pohled z kabiny je patrný překryt kabiny, levé křídlo se urvalo přibližně v místě montážního styku, podvozek a velké množství různé kabeláže
Zdroj:
www.leteckabadatelna.cz
Zdroj:
Libor Režňák; Stříbrný tryskáč MiG-15: Proudové začátky čs. letectva 1950 - 1957, Svět křídel; ISBN - 978-80-87567-14-2.
www.leteckabadatelna.cz
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | S-199.137 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Trup letounu s patrnou sedačkou a podlahou pilotního prostoru
Zdroj:
www.leteckabadatelna.cz
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | S-199.137 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Celkový pohled na vrak letounu, v popředí trup, na pozadí motor, podvozek a křídla
Zdroj:
www.leteckabadatelna.cz
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | S-199.137 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Křídla s fragmenty trupu (patrná přepážka se schránkami na nábojové pásy a vystřílené nábojnice, části avioniky a podvozkových noh, zdá se, že k největší destrukci došlo v prostoru pilotní kabiny, kdy část zůstala ze zadní častí trupu a část u křídel
Zdroj:
www.leteckabadatelna.cz
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | S-199.137 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
vytržený motor s vrtulovým kuželem s patrným ulomením vrtulových listů
Zdroj:
www.leteckabadatelna.cz
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | S-199.137 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Jiný pohled z kabiny je patrný překryt kabiny, levé křídlo se urvalo přibližně v místě montážního styku, podvozek a velké množství různé kabeláže
Zdroj:
www.leteckabadatelna.cz
URL : https://www.valka.cz/S-199-137-t238318#658941Verze : 1
Letoun se dne 31. března 1949 podílel na jiném incidentu, ke kterému došlo nad Malackamy. Letoun S199.137 přesekl svou vrtulí trup letounu S-199.151. Letoun se zřítil a zahynul při tom jeho pilot npor. let. Eduard Rizman.
Zdroj:
Zdroj:
Miroslav Irra; Výzbroj čs. vojenského letectva 1945 - 1950 - 2. díl, Naše Vojsko; ISBN 978-80-206-1679-1.
URL : https://www.valka.cz/S-199-137-t238318#665963Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.