Typ: Type: | Avia S-199 | |
Výrobce: Producer: | Avia, akciová společnost pro průmysl letecký / | |
Datum výroby: Date of Production: | DD.01.1948 | |
Výrobní číslo: Construction Number: | 10 | |
Sériové číslo / imatrikulace: Serial Number / Registration Code: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | |
Datum vyřazení z provozu: Date of Decommissioning: | 21.05.1953 Zničen při nehodě | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Miroslav Irra; Výzbroj čs. vojenského letectva 1945 - 1950 - 2. díl, Naše Vojsko; ISBN 978-80-206-1679-1. |
URL : https://www.valka.cz/S-199-10-t238507#659510Verze : 2
Stát: Country: | Československá republika (1944-1960) | |
Datum převzetí: Commissioned: | 22.03.1948 | |
Datum vyřazení: Decommissioned: | 21.05.1953 | |
Provozovatel: Operator: | 15.01.1948-DD.MM.RRRR Zálet pilot Kraus 25.03.1948-04.08.1948 Brno LS 1 04.08.1948-DD.MM.RRRR Letecký pluk 7, 1. letka 11.10.1949-DD.MM.RRRR Zálet pilot por. let. Šuškevič, výměna palivové nádrže, chladiče a vrtule DD.MM.RRRR-10.05.1950 3. letecká divize 10.05.1950-DD.MM.RRRR Letecká vojenská akademie 10.10.1950-DD.MM.RRRR Převzetí ke generální revizi u Avia 21.10.1953-DD.MM.RRRR 5. lšp Zvolen, havárie během výcviku bojových obratů, pilot si samovolně přidal zvrat, který nezvládl, letoun rychle překročil 500 km/h a zřítil se | |
Označení: Marking: | ||
Taktické označení: Tactical Marking: | 01.09.1949-DD.MM.RRRR IV-6 | |
Výsostné znaky: Aircraft Insignia: | DD.01.1948-DD.MM.RRRR standardní (high visibility) | |
Zvláštní a příležitostné označení: Special and Occasional Marking: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | |
Kamufláž a zbarvení: Camouflage and Color Scheme: | ||
Kategorie: Category: | DD.01.1948-DD.MM.RRRR standardní vojenská | |
Barvy: Colors: | DD.01.1948-DD.MM.RRRR šedozelená | |
Poznámka: Note: | Zalétán s motorem č. 12. | |
Zdroje: Sources: | Miroslav Irra; Výzbroj čs. vojenského letectva 1945 - 1950 - 2. díl, Naše Vojsko; ISBN 978-80-206-1679-1. Libor Režňák; Stříbrný tryskáč MiG-15: Proudové začátky čs. letectva 1950 - 1957, Svět křídel; ISBN - 978-80-87567-14-2. |
URL : https://www.valka.cz/S-199-10-t238507#659521Verze : 2
Nehoda dne 21. května 1953
Pilotní žák des. Jaroslav Lipovský prováděl nácvik bojových obratů, oproti zadání si přidal zvrat, který nezvládl, čímž přešel do nezvládnutého výkrutu. Zde dále chyboval, stroj rychle překročil 500 km/h, což změnilo aerodynamické vlastnosti tak, že se začaly projevovat třesení, tuhost řízení a snaha naklánění. Pilot dále chyboval a stroj se zřítil v sestupné spirále do pole asi 1,5 km severozápadně od obce Sielnice. Motor byl později nalezen až v hloubce 3,5 m. Celkový nálet letounu byl 148 hodin. Škoda ve výši 1 miliónu Kčs šla na vrub státu.
Zdroj:
Režňák 2012, s. 245
Pilotní žák des. Jaroslav Lipovský prováděl nácvik bojových obratů, oproti zadání si přidal zvrat, který nezvládl, čímž přešel do nezvládnutého výkrutu. Zde dále chyboval, stroj rychle překročil 500 km/h, což změnilo aerodynamické vlastnosti tak, že se začaly projevovat třesení, tuhost řízení a snaha naklánění. Pilot dále chyboval a stroj se zřítil v sestupné spirále do pole asi 1,5 km severozápadně od obce Sielnice. Motor byl později nalezen až v hloubce 3,5 m. Celkový nálet letounu byl 148 hodin. Škoda ve výši 1 miliónu Kčs šla na vrub státu.
Zdroj:
Libor Režňák; Stříbrný tryskáč MiG-15: Proudové začátky čs. letectva 1950 - 1957, Svět křídel; ISBN - 978-80-87567-14-2.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | S-199.10 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Režňák 2012, s. 245
URL : https://www.valka.cz/S-199-10-t238507#695772Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.