Rusko-baltský vagonový závod (RBVZ) [1874-1920]

Russo-Baltic Wagon Factory
Русско-Балтийский вагонный завод
     
Název:
Name:
Rusko-baltský vagonový závod Russo-Baltic Wagon Factory
Originální název:
Original Name:
Русско-Балтийский вагонный завод
Historie názvů:
History of Names:
DD.MM.1869-DD.MM.1874 ?
DD.MM.1874-DD.11.1920 Rusko-baltský vagonový závod
DD.MM.1869-DD.MM.1874 ?
DD.MM.1874-DD.11.1920 Russo-Baltic Wagon Factory
Obory výroby:
Production Subjects:
železnice, strojírenství, letectví, automobily railroads, machinery, aviation, automobiles
Sídlo hlavního závodu:
Headquarters:
DD.MM.1869-DD.MM.1915 Riga /
DD.MM.1869-DD.MM.1915 Riga /
Názvy a sídla poboček:
Subsidiary Name and Location:
DD.MM.1912-DD.MM.1920 Letecké oddělení RBVZ, Petrohrad /
DD.MM.1915-DD.MM.1918 Tverský rusko-baltský vagonový závod, Tver /
DD.MM.1916-DD.MM.1918 Rusko-baltský automobilový závod, Fili /
DD.MM.1919-DD.MM.1920 Sarapulské letecké opravny, Sarapul /
DD.MM.1912-DD.MM.1920 RBVZ Aviation Department, Saint Petersburg /
DD.MM.1915-DD.MM.1918 Tver Russo-Baltic Wagon Factory, Tver /
DD.MM.1916-DD.MM.1918 Russo-Baltic Automobile Factory, Fili /
DD.MM.1919-DD.MM.1920 Sarapul Aircraft Repair Plant, Sarapul /
Vznik:
Founded:
DD.MM.1869
DD.MM.1869
Zánik:
Cancelled:
DD.11.1920
DD.11.1920
Produkty:
Products:
DD.MM.1912-DD.MM.1912 Sikorskij S-6B
DD.MM.1912-DD.MM.1912 Sikorskij S-7
DD.MM.1912-DD.MM.1912 Sikorskij S-8 Maljutka
DD.MM.1913-DD.MM.1913 Sikorskij S-9 Kruglij
DD.MM.1913-DD.MM.191R Sikorskij S-10
DD.MM.1913-DD.MM.1913 Sikorskij S-10A
DD.MM.1913-DD.MM.1913 Sikorskij S-11 Polukruglij
DD.MM.1913-DD.MM.1913 Sikorskij Russkij viťaz
DD.MM.1913-DD.MM.1919 Sikorskij Ilja Muromec
DD.MM.191R-DD.MM.191R Nieuport IVG
DD.MM.1914-DD.MM.1914 Sikorskij S-12
DD.MM.1914-DD.MM.1917 Sikorskij S-12bis
DD.MM.1914-DD.MM.191R Farman HF.20
DD.MM.1915-DD.MM.1915 Vezděchod
DD.MM.1915-DD.MM.1917 Sikorskij S-16
DD.MM.1915-DD.MM.1915 Sikorskij S-17
DD.MM.1915-DD.MM.1915 Russo-Balt D 1915 Někrasov
DD.MM.1916-DD.MM.1916 Sikorskij S-18
DD.MM.1916-DD.MM.1916 Sikorskij S-19 Dvuchvostka
DD.MM.1916-DD.MM.1917 Sikorskij S-20
Poznámka:
Note:
1869 vznik jako pobočka německo-holandské vagonky Van der Zypen und Charlier
1908 začátek stavby automobilů
1911 vznik leteckého oddělení
1912 přesun leteckého oddělení do prostor petrohradských Goldbergových strojíren; v čele Igor Sikorskij
1915 evakuace rižského závodu
1918 znárodnění jednotlivých továren, Sikorskij emigruje; z Fili 1. státní tankový závod
1919 oddělení vyrábějící bombardér Ilja Muromec přesunuto do Sarapulu
1920 petrohradský závod sloučen s továrnami Lebeděv, Gamajun a Sljusarenko do Petrohradského státního spojeného leteckého závodu
-
Zdroje:
Sources:
Dexter, Keith; Rodionov, Ivan.The Factories, Research and Design Establishments of the Soviet Defence Industry: a Guide.
http://www.citywalls.ru/house24685.html
asyan.org
ansya.ru
ru.wikipedia.org
http://testpilot.ru/az_map/avia/zavod-23/
URL : https://www.valka.cz/Rusko-baltsky-vagonovy-zavod-RBVZ-1874-1920-t188280#547041 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více