Main Menu
User Menu

Rusko, Polovina, U nádraží - číslo VH: RUS-36388

Diskuse
www.valecnehroby.army.cz;




Dobrý deň, chcela by som poprosit, či nie je možné vedieť čo je napísané na vojnovom náhrobku, je tam pochovaný moj pradedo Anton Legerský, veľmi pekne ďakujem. Zdraví vnučka Vlasta Zogatová, rod. Legerská
URL : https://www.valka.cz/Rusko-Polovina-U-nadrazi-cislo-VH-RUS-36388-t164933#498307Verze : 0
Neviem síce čo je napísané na náhrobku, ale ten prepis údajov je asi nepresný (miesto narodenia) - Skalité je od Trenčína asi 120 km... Nemá tam byť skôr Skalka u Trenčína?
URL : https://www.valka.cz/Rusko-Polovina-U-nadrazi-cislo-VH-RUS-36388-t164933#498315Verze : 0
MOD
Dobrý den, údaje sú zprávne,
prikladám výpis -
Vojenský ústřední archiv -
Databáze VHA

Detail legionáře


Prijmeni1 LEGERSKÝ
Jmeno1 Antonín
Prijmeni2
Jmeno2
Datumn1 12.10.1879
Datumn2 10.5.1878
OkresN Trenčín
ObecN Skalité
OkresD Trenčín
ObecD Skalité
RUtvar1
Datum1
RUtvar2 15.honv.p.pl.
RHodnost2 vojín
DatumZ 8.9.1914
MistoZ Lublin
BylZajat ano
DatumP
MistoP Ufa
Datum2 5.12.1918
Datum3
Datum4
Arm1 LR
Arm2
Arm3
Utvar1 čsl.tábor pro Slov.
Utvar2
Utvar3
Hodnost1 vojín
Hodnost2
Hodnost3
Datum5 31.1.1920
Utvar4 12.stř.pl.
Hodnost4 vojín
Kod S
k ano
ls
o
Poznámka


Podľa info, které jsem našla, je tam posatevný nový pomník


www.valecnehroby.army.cz;


vid 3 obrázok, je tam viditeľný nápis


dík
URL : https://www.valka.cz/Rusko-Polovina-U-nadrazi-cislo-VH-RUS-36388-t164933#498380Verze : 0
Ďakujem za výpis z VHU... Ale aj tam môže byť chyba. Skalité leží na severe pri poľských a českých hraniciach a od začiatku 19. storočia až do roku 1910 patrilo do Žilinského okresu Trenčianskej župy. Takže buď je vo VHU zamenený pojem okres so župou, alebo je chybné miesto a miesto Skalité má byť Skalka.


S nápisom nepomôžem, pokiaľ nebude detailnejšia fotka. Z tejto sa nedá nič vyčítať.
URL : https://www.valka.cz/Rusko-Polovina-U-nadrazi-cislo-VH-RUS-36388-t164933#498384Verze : 0
MOD
Dobrý deň, moj pradedo Anton Legerský sa narodil na 100% na Skalitom, pochádza odtial i moj dedo, jeho syn, našla som aj záznam v matrike narodenia Skalité.
Určite sa nejedná o obec Skalka při Trenčine.
Zdravím
URL : https://www.valka.cz/Rusko-Polovina-U-nadrazi-cislo-VH-RUS-36388-t164933#498443Verze : 0
Ďakujem - potom je chyba v určení okresu - v databáze VHA má byť okres Žilina (možno už Čadca), alebo Župa Trenčín.
URL : https://www.valka.cz/Rusko-Polovina-U-nadrazi-cislo-VH-RUS-36388-t164933#498450Verze : 0
MOD
Jedná sa o Trenčiansku župu.
viď:
URL : https://www.valka.cz/Rusko-Polovina-U-nadrazi-cislo-VH-RUS-36388-t164933#498460Verze : 0
Nikde nepopieram že nejde o župu Trenčín - viem kam Skalité patrilo - teda že ide o Trenčiansku župu. V databáze VHA je uvedené: obec Skalité, OKRES Trenčín. Lenže Skalité neleží a neležalo v okrese Trenčín (aspoň nie na konci 19. storočia).... Pôvodne som myslel že je to chyba prepisu názvu obce - Skalité vs. Skalka (tá leží hneď vedľa Trenčína). A nie to, že je chybné určenie okresu (nie Trenčín, ale Žilina, resp. Čadca - neviem kedy okres Čadca vznikol, ale u legionárov narodených okolo roku 1881 figuruje už okres Čadca - je len otázka či databáza čerpala z údajov poplatných R-U, alebo už ČSR). Preveril som si to u viacerých mien legionárov z okresu Čadca (len som nenašiel nikoho ďalšieho zo Skalitého) - u nich je okres zadaný v databáze správne.


Ale toto nie je predmetom otázky, tá je iná.
URL : https://www.valka.cz/Rusko-Polovina-U-nadrazi-cislo-VH-RUS-36388-t164933#498508Verze : 0
MOD