Název: Name: | Royal Aircraft Factory N.E.1 | |
Originální název: Original Name: | Royal Aircraft Factory N.E.1 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1917-DD.01.1918 Royal Aircraft Factory, Farnborough / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1917-DD.01.1918 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 6 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 08.09.1917 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 939 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 1336 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 14.59 m | |
Délka: Length: | 8.69 m | |
Výška: Height: | 3.05 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 51.56 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Hispano-Suiza 8Ba, power 200 hp o výkonu 149 kW | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 152.9 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 9 min do 1524 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5334 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý kanon 1.59 in Vickers Q.F. Gun Mk II 1x pohyblivý 7,7mm kulomet Lewis | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | Vytrvalost: 2,75 h | |
Zdroje: Sources: | Hare, Paul R. The Royal Aircraft Factory, Putnam, London 1990. ISBN 0-85177-843-7. http://www.aviastar.org/air/england/raf_ne-1.php www.britishaircraft.co.uk en.wikipedia.org |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
První prototyp nočního stíhače N.E.1, v původní podobě se světlometem v přídi.
URL : https://www.valka.cz/Royal-Aircraft-Factory-N-E-1-t68777#380057Verze : 0
Aubi
MOD
Royal Aircraft Factory N.E.1
Letoun vznikl jako první britská noční stíhačka. N.E.1 (původní označení F.E.12) vycházel z typu F.E.9, ze kterého přejímal střední baldachýnové části křídel, nosníky ocasních ploch a celou svislou ocasní plochu, trupová gondola již byla odlišná a zcela jiná byla křídla. K pohonu sloužil motor Hispano-Suiza 84b. Pilot seděl vepředu a měl k dispozici kulomet Lewis ráže 7,7 mm, za ním byl prostor střelce, který využíval pohyblivý kanón Vickers (sériové stroje měly mít dvě tyto zbraně). Na kanónu byl připevněn reflektor, který měl ve tmě střelci usnadnit palbu. Druhý byl v přídi a oba pohánělo dynamo umístěné na vzpěrách pod gondolou. Ještě před stavbou protoypu se však projekt upravoval, zmizel například reflektor z kanónu, upravila se křídla a byl navržen nový podvozek se širokým rozchodem. V této podobě pak bylo objednáno šest kusů sériových čísel B3971-B3976, první z nich poprvé vzlétl 8. září 1917.
Během testů byl letoun poškozen a při opravě prošla gondola dalšími úpravami, tou hlavní bylo, že si pilot a střelec prohodili místa. Typ se pak dále zkoušel, ale moc nenadchl. Jeho výkony nebyly moc dobré a letoun byl celkově těžkopádný, objevil se ale názor, že by typ mohl být využit jako noční bombardér.
Nakonec však bylo postaveno jen oněch šest objednaných kůsů, které sloužily k různým testům. Jeden z nich byl dokonce zařazen do stavu 78. perutě RFC. Poslední kus převzal RFC až 22. ledna 1918 a to bez motoru.
Prameny:
http://www.aviastar.org/air/england/raf_ne-1.php
www.britishaircraft.co.uk
L+K 2/2004, letadla 14-18
http://www.aviastar.org/air/england/raf_ne-1.php
Letoun vznikl jako první britská noční stíhačka. N.E.1 (původní označení F.E.12) vycházel z typu F.E.9, ze kterého přejímal střední baldachýnové části křídel, nosníky ocasních ploch a celou svislou ocasní plochu, trupová gondola již byla odlišná a zcela jiná byla křídla. K pohonu sloužil motor Hispano-Suiza 84b. Pilot seděl vepředu a měl k dispozici kulomet Lewis ráže 7,7 mm, za ním byl prostor střelce, který využíval pohyblivý kanón Vickers (sériové stroje měly mít dvě tyto zbraně). Na kanónu byl připevněn reflektor, který měl ve tmě střelci usnadnit palbu. Druhý byl v přídi a oba pohánělo dynamo umístěné na vzpěrách pod gondolou. Ještě před stavbou protoypu se však projekt upravoval, zmizel například reflektor z kanónu, upravila se křídla a byl navržen nový podvozek se širokým rozchodem. V této podobě pak bylo objednáno šest kusů sériových čísel B3971-B3976, první z nich poprvé vzlétl 8. září 1917.
Během testů byl letoun poškozen a při opravě prošla gondola dalšími úpravami, tou hlavní bylo, že si pilot a střelec prohodili místa. Typ se pak dále zkoušel, ale moc nenadchl. Jeho výkony nebyly moc dobré a letoun byl celkově těžkopádný, objevil se ale názor, že by typ mohl být využit jako noční bombardér.
Nakonec však bylo postaveno jen oněch šest objednaných kůsů, které sloužily k různým testům. Jeden z nich byl dokonce zařazen do stavu 78. perutě RFC. Poslední kus převzal RFC až 22. ledna 1918 a to bez motoru.
Prameny:
http://www.aviastar.org/air/england/raf_ne-1.php
www.britishaircraft.co.uk
L+K 2/2004, letadla 14-18
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
http://www.aviastar.org/air/england/raf_ne-1.php
URL : https://www.valka.cz/Royal-Aircraft-Factory-N-E-1-t68777#241295Verze : 0
Michal Rak
MOD
Reklama
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.