Název: Name: | Royal Aircraft Factory F.E.2b | |
Originální název: Original Name: | Royal Aircraft Factory F.E.2b | |
Kategorie: Category: | stíhací-bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.10.1915-DD.MM.191R Royal Aircraft Factory, Farnborough / DD.MM.191R-DD.MM.191R G. & J. Weir Ltd., Glasgow / DD.MM.1915-DD.MM.191R Boulton & Paul Ltd., Norwich / DD.MM.191R-DD.MM.191R Ransomes, Sims & Jefferies Ltd., Ipswich / DD.MM.191R-DD.MM.191R Richard Garrett & Sons Ltd., Leiston / DD.MM.191R-DD.MM.191R Alexander Stephen & Sons Ltd., Glasgow / | |
Období výroby: Production Period: | DD.10.1915-DD.MM.191R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ~1400 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 904 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 1346 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 14.55 m | |
Délka: Length: | 9.83 m | |
Výška: Height: | 3.84 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 45.89 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Beardmore o výkonu 89 kW, později Beardmore o výkonu 119 kW čtyřlistá dřevěná vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 232 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 128.7 1) km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 9.83 min do 914 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 2743 2) m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý 7,7mm kulomet Lewis na přídi 1x pohyblivý 7,7mm kulomet Lewis mezi kokpity - pouze část strojů 9kg bomby Cooper, nebo 2x 51kg bomba nebo 1x 104kg bomba | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 1) 142 km/h s 119 kW motorem 2) 3353 m s 119kW motorem Vytrvalost: 3 h | |
Zdroje: Sources: | Hare, Paul R. The Royal Aircraft Factory, Putnam, London 1990. ISBN 0-85177-843-7. amberton, W. M. Fighter Aircraft of the 1914-1918 War. Harleyford Publications Ltd, Letchworth 1960. www.britishaircraft.co.uk www.flightglobal.com |
URL : https://www.valka.cz/Royal-Aircraft-Factory-F-E-2b-t42039#186152Verze : 0
Fotografie převzaty ze serveru www.earlyaviator.com.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Royal-Aircraft-Factory-F-E-2b-t42039#205126Verze : 0
http://www.aviastar.org/air/england/raf_fe-2.php
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Royal-Aircraft-Factory-F-E-2b-t42039#380043Verze : 0
Aubi
MOD
Royal Aircraft Factory F.E.2b (A6526)
RAF muzeum, 17.11.2017
RAF muzeum, 17.11.2017
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Royal Aircraft Factory F.E.2b |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | Martin Kaltoun |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Royal Aircraft Factory F.E.2b |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | Martin Kaltoun |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Royal-Aircraft-Factory-F-E-2b-t42039#588697Verze : 0
MART.in
MOD
33. úlovek Wernera Vosse
F.E. 2b sériového čísla A857 s trupovým kódem B1 sloužil od konce dubna 1917 u 22. peruti. Dne 5. června 1917 s osádkou Capt. F. P. Don a 2/Lt. H. Harris odstartoval ráno z letiště Flez spolu s dalším F.E.2, v doprovodu čtyř Pupů od 54. perutě na průzkumnou misi. Po překročení fronty byla formace napadena 5 Albatrosy. Britové útok odrazili a zamířili na sever a těsně před opětovným překročením linií okolo 07.15 byli napadeni dalšími dvěma formacemi po 6 Albatrosech. Boj probíhal 15 minut mezi Vaucelles a Lesdain. F.E.2b A857 'B1' byl ostatními Brity naposledy spatřen, jak klesá ve spirále jihozápadně od Lesdain. Poškozený stroj nouzově přistál za německými liniemi a oba zranění letci upadli do zajetí. Šlo o 33. sestřel legendárního Wernera Vosse od Jasta 5. Stroj nesl standardní zbarvení (spodní plochy lakované plátno, horní a boční plochy khaki PC 10).
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Royal Aircraft Factory |
Typ letounu | Royal Aircraft Factory F.E.2b |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | A857 |
Taktické označení / imatrikulace | B1 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 22. peruť RFC [1915-1918] |
Základna | Monchy-Lagache, Letiště Flez [RRRR-RRRR] |
Datum (DD.MM.RRRR) | 05.06.1917 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
F.E. 2b sériového čísla A857 s trupovým kódem B1 sloužil od konce dubna 1917 u 22. peruti. Dne 5. června 1917 s osádkou Capt. F. P. Don a 2/Lt. H. Harris odstartoval ráno z letiště Flez spolu s dalším F.E.2, v doprovodu čtyř Pupů od 54. perutě na průzkumnou misi. Po překročení fronty byla formace napadena 5 Albatrosy. Britové útok odrazili a zamířili na sever a těsně před opětovným překročením linií okolo 07.15 byli napadeni dalšími dvěma formacemi po 6 Albatrosech. Boj probíhal 15 minut mezi Vaucelles a Lesdain. F.E.2b A857 'B1' byl ostatními Brity naposledy spatřen, jak klesá ve spirále jihozápadně od Lesdain. Poškozený stroj nouzově přistál za německými liniemi a oba zranění letci upadli do zajetí. Šlo o 33. sestřel legendárního Wernera Vosse od Jasta 5. Stroj nesl standardní zbarvení (spodní plochy lakované plátno, horní a boční plochy khaki PC 10).
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Royal Aircraft Factory |
Typ letounu | Royal Aircraft Factory F.E.2b |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | A857 |
Taktické označení / imatrikulace | B1 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 22. peruť RFC [1915-1918] |
Základna | Monchy-Lagache, Letiště Flez [RRRR-RRRR] |
Datum (DD.MM.RRRR) | 05.06.1917 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Royal-Aircraft-Factory-F-E-2b-t42039#612317Verze : 0
Rad
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.