Název: Name: | Rolls-Royce Vulture II | |
Originální název: Original Name: | Rolls-Royce Vulture II | |
Kategorie: Category: | motor s válci do X | |
Výrobce: Producer: | Rolls-Royce Limited, Crewe, Derby, Glasgow | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1939-DD.MM.1941 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | _ | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.1937 | |
Použití: Use: | Avro Manchester Mk.I Blackburn B-20 Hawker Tornado Vickers Warwick (prototype) | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Počet válců: Number of Cylinders: | 24 | |
Hmotnost: Weight: | 816 kg | |
Celková délka: Overall Length: | ? mm | |
Celková šířka / Průměr: Overall Width / Diameter: | ? mm | |
Celková výška: Overall Height: | ? mm | |
Vrtání: Bore: | 127 mm | |
Zdvih: Stroke: | 140 mm | |
Zdvihový objem: Swept Volume: (l/cu in) | 42.48 l | |
Palivo: Fuel: | benzín a oktanovým číslem 100/130. | |
Příprava palivové směsi: Carburation or Injection: | Spadové karburátory S.U. s automatickou regulací bohatosti palivové směsi. | |
Kompresní poměr: Compression Ratio: | 6,0 : 1 | |
Plnění válců: Mixture Charging: | Přeplňování jednostupňovým dvourychlostním mechanickým odstředivýn kompresorem. | |
Chlazení: Cooling: | Kapalinové přetlakové (70% vody a 30% glykolu). | |
Výkony: Performance: | ||
Výkon: Power: | 1375.8 kW při 3000 ot/min | |
Poznámka: Note: | Výkony: vzletový: 1 275 kW (1 734 k) při 2 800 ot/min bojový (teoretický): 1 346 kW (1 871 k) při 3 000 ot/min v h= 1 524 m a 872,5 kW (1 186 k) při 3 000 ot/min v h= 4 572 m, trvalý (teoretický): 1 327 kW (1 805 k) při 2 800 ot/min v h= 1 524 m a plnícím tlaku 0,07 barů. Motory Rolls-Royce Vulture byly navrženy pro výkon od 1 305 kW (1 775 k) s předpokladem dalšího růstu. Konstrukčně vycházely z motoru Rolls-Royce Kestrel a zjednodušeně by se dalo říci, že se jednalo o dva spojené motory Kestrel se společným klikovým hřídelem. Motor se v praxi příliš neosvědčil, jednalo se o zcela nový a neodladěný motor, problémy byly s ojničními ložisky (nedostatečné mazání vedlo k jejich zadírání) a také s přehříváním. V praxi musely být provozována s nižšími otáčkami což vedlo k jejich sníženému výkonu, který se následně pohyboval v intervalu 1 081 - 1 156 kW (1 470 - 1 576 k). Problémy se dařilo motorářům postupně odstraňovat, ale firma Rolls-Royce byla zcela vytížena výrobou motorů Merlin, proto byl další vývoj a výroba Vulturů zastavena. Ventilový rozvod OHC, dva sací a dva výfukové ventily na každý válec. | |
Zdroje: Sources: | Alec Lumsden, British Piston Aero-Engines and their Aircraft, Marlborough, Wiltshire, Airlife Publishing, 2003, ISBN 1-85310-294-6. www.flightglobal.com www.aviation-history.com www.lancaster-archive.com upload.wikimedia.org |
URL : https://www.valka.cz/Rolls-Royce-Vulture-II-t187691#545789Verze : 0
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.