Název: Name: | Rolls-Royce Merlin 55 | Rolls-Royce Merlin 55 |
Originální název: Original Name: | Rolls-Royce Merlin 55 | |
Kategorie: Category: | invertní vidlicový motor | inverted vee engine |
Výrobce: Producer: | Rolls-Royce Ltd., Derby, Derbyshire, Rolls-Royce Ltd., Crewe, Cheshire, Rolls-Royce Ltd., Hillington, Glasgow, Ford Motor Co. Ltd., Trafford Park, Manchester, | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1942-DD.MM.RRRR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | více než 2000 (série Merlin 50-56) / 2,000+ (all marks) | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.1941 | |
Použití: Use: | Spitfire Mk.V, Seafire F Mk.III | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Počet válců: Number of Cylinders: | 12 | |
Hmotnost: Weight: | 628,2 kg | 1385 lb |
Celková délka: Overall Length: | 1753 mm | 5ft 9in |
Celková šířka / Průměr: Overall Width / Diameter: | 757 mm | 2ft 5,8in |
Celková výška: Overall Height: | 1041 mm | 3ft 5in |
Vrtání: Bore: | 137 mm | 5,4in |
Zdvih: Stroke: | 152 mm | 6in |
Zdvihový objem: Swept Volume: (l/cu in) | 27,02 l | 1648.86 cu in |
Palivo: Fuel: | Benzín s oktanovým číslem 100 | Gasoline with Octane Number 100 |
Příprava palivové směsi: Carburation or Injection: | karburátor A.V.T.40/213 (vyřešena plynulá dodávka paliva při záporném přetížení) | A.V.T.40/213 type carburetter with diaphragm-controlled fuel supply system. (with anti-G carburettor) |
Kompresní poměr: Compression Ratio: | 6,0 : 1 | 6,0 : 1 |
Plnění válců: Mixture Charging: | Přeplňovaní jednostupňovým jednorychlostním odstředivým kompresorem. | Supercharged: Single-stage, single-speed centrifugal supercharger. |
Chlazení: Cooling: | kapalinou (směs vody a etylenglykolu 70 / 30%) | liquid-cooled, pressurised, 70% water and 30% ethylene glycol coolant mixture |
Výkony: Performance: | ||
Výkon: Power: | 883.7 kW při 3000 ot/min | 1185 bhp at 3000 rpm |
Poznámka: Note: | Výkon vzletový 884 kW (1 201 k) při 3 000 ot/min při plnícím tlaku 0,621 baru (465,434 mm Hg), bojový výkon 1 096 kW (1 490 k) při 3 000 ot/min a plnícím tlaku 1,1 baru (825,7 mm Hg) v h= 2 819 m Optimalní výkon ve výšce: 3 353 m. Ventilový rozvod: OHC, dva sací a dva výfukové ventily pro každý válec, výfukové ventily byly chlazeny sodíkem. | Power take-off 1,185 hp at 3,000 rpm, boost +9 psi Combat power 1,470 hp at 3,000 rpm at 9,250 ft boost +16 psi Rated Altitude: 11,000 ft- Valvetrain: Overhead camshaft-actuated, two intake and two exhaust valves per cylinder, sodium-cooled exhaust valve stems. |
Zdroje: Sources: | William Green a Gordon Swanborough, The Complete Book of Fighters. New York: Smithmark Publishers Inc., rok 1994, ISBN 0-8317-3938-8. http://www.spitfiresociety.demon.co.uk/engines.htm www.historyofwar.org http://www.jshawmsc.f2s.com/merlin.htm http://www.spitfireart.com/merlin_engines.html archiv autora |