Rolls-Royce Griffon 89

     
Název:
Name:
Rolls-Royce Griffon 89 Rolls-Royce Griffon 89
Originální název:
Original Name:
Rolls-Royce Griffon 89
Kategorie:
Category:
vidlicový motor vee engine
Výrobce:
Producer:
Rolls-Royce Ltd., Derby
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1944-DD.MM.1946
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
8000 (motorů Griffon celkem)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1938
Použití:
Use:
Seafire Mk.47, Seafang F Mk.32
Technické údaje:
Technical Data:
 
Počet válců:
Number of Cylinders:
12
Hmotnost:
Weight:
941 kg 2075 lb
Celková délka:
Overall Length:
2057 mm 6ft 9in
Celková šířka / Průměr:
Overall Width / Diameter:
752 mm 2ft 5,6in
Celková výška:
Overall Height:
1168 mm 3ft 10in
Vrtání:
Bore:
152,5 mm 6in
Zdvih:
Stroke:
168,5 mm 6,6in
Zdvihový objem:
Swept Volume: (l/cu in)
36,71 l 2240 cu in
Palivo:
Fuel:
Benzín s oktanovým číslem 100/130 100/130 grade gasoline
Příprava palivové směsi:
Carburation or Injection:
1x Rolls-Royce Bendix-Stromberg 9T-40-1 trojkomorový karburátor, atomatickou regulací bohatosti směsi. One Rolls-Royce Bendix-Stromberg 9T-40-1 3 barrel injection type carburetor, automatic mixture contol and progressive boost control with increased boost when ADI active.
Kompresní poměr:
Compression Ratio:
6,0:1 6,0:1
Plnění válců:
Mixture Charging:
dvoustupňový dvourychlostní odstředivý kompresor, první stupeň kompresoru o průměru 340,4 mm, druhý stupeň měl průměr 287 mm two-stage two-speed centrifugal type supercharger, impeller diameter first stage 13.4 inchs and second stage 11.3 inchs.
Chlazení:
Cooling:
Přetlakové kapalinou (směs 70% vody a 30% glykolu). Liquid-cooled (70% water and 30% ethylene glycol coolant mixture), pressurised.
Výkony:
Performance:
 
Výkon:
Power:
1715 kW při 2750 ot/min 2299.9 bhp at 2750 rpm
Poznámka:
Note:
Výkon motoru při vzletu: 1 417 kW při 2 750 ot/min a plnícím tlaku 0,1448 MPa (1,423 atm)


Nejvyšší bojový výkon: 1 715 při 2 750 ot/min v h= 152 m a plnící přetlak 0,1724 MPa(1,701 atm)
Převodový poměr kompresoru (M.S.) 5,84:1 a (F.S.) 7,58:1, řazení probíhalo automaticky


Převodový poměr reduktoru 0,442:1.


Reduktor byl určen pro souosé protiběžné vrtule.
1,900 hp / 2,750 rpm at take-off +21 lb.


Combat power : 2,300 hp 2,750 rpm at 500ft boosted +25lb


Moderate Supercharger (M.S) 5,84:1
Full Supercharger (F.S) 7,58:1


Automatic gear change.


Reduction gear ratio: 0,442:1 2 co-axial contra-rotating propeller shafts.
Zdroje:
Sources:
http://www.spitfireperformance.com/RR-Griffon.pdf
http://en.academic.ru/dic.nsf/enwiki/808739
http://www.spitfiresociety.demon.co.uk/engines.htm
http://www.spitfiresociety.demon.co.uk/engines.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Rolls-Royce-Griffon-89-t110240#388685 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více