Main Menu
User Menu
Reklama

Rohrbach Ro VIII Roland

     
Název:
Name:
Rohrbach Ro VIII Roland I
Originální název:
Original Name:
Rohrbach Ro VIII Roland I
Kategorie:
Category:
dopravní letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1926-DD.MM.1932 Rohrbach Metall-Flugzeugbau GmbH, Berlin /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1926-DD.MM.1932
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
6 Roland I
3 Roland Ia
9 Roland II
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2 + 10
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
33651) kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5265 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
26.002) m
Délka:
Length:
16.30 m
Výška:
Height:
4.50 m
Plocha křídla:
Wing Area:
88.003) m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
3
Typ:
Type:
BMW IV o výkone 184 kW/250 k
dvoulistá vrtule
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
1954) km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
175 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
2,4 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
43005) m
Dolet:
Range:
8756) km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
-
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
Roland II, BMW Va o výkone 265 kW/360 k:
1) 4400 kg
2) 26.30 m
3) 89.00 m2
4) 225 km/h
5) 4600 m
8) 900 km
Zdroje:
Sources:
http://www.histaviation.com/Rohrbach_Ro_VIII.html
www.aviastar.org
www.eads.net
URL : https://www.valka.cz/Rohrbach-Ro-VIII-Roland-t66389#234958Verze : 0
Rohrbach Ro VIII Roland

Rohrbach Roland bolo prvé komerčné lietadlo vytvorené priamo pre nemeckú LuftHansu. Naprojektoval ho Adolf Rohrbach, ktorý na seba upozornil už konštrukciou veľkého Zeppelin-Staaken E.4/20 z roku 1920. (prototyp tohto veľmi moderného lietadla musel byť na základe rozhodnutia spojeneckej kontrolnej komisie zničený) V tíme jeho konštruktérov bol aj neskôr veľmi známi Kurt Tank. Išlo o jednoplošník v hornoplošnej konfigurácii pre dvoch pilotov a desať cestujúcich. Poháňali ho tri motory BMW IV, od verzia Ia motory BMW Va. Zalietaný bol pilotom Hermannom Steindorffom 5. septembra 1926 nad letiskom Berlin-Tempelhof. Koncom roka 1926 bol prvý Roland (D-991, M-CAAC) dodaný Aérea de Transportes, pričom slúžil na linke Madrid-Barcelona. Do Španielska putovali celkom 4 lietadlá, z ktorích 3 neskôr odkúpila DLH naspäť do Nemecka. V roku 1927 sa pri jednom prelete Álp ukázala nevýhodnosť otvoreného kokpitu pilotov a tak boli neskôr všetky lietadlá dovybavené presklenou kabínou pilotov. Inak ale išlo o veľmi vydarenú konštrukciu, aj preto DHL objednala ďalšie lietadlá (verzie Ia a II). V roku 1929 sa objavuje verzia Roland II, ktorá mala zväčšené rozpätie, výkonnejšie motory a ďalšie drobné úpravy. Lufhansa prostredníctvom týchto lietadiel zabezpečovala lety do Londýna, Kodane, Viedne a Zurichu.


1. Roland I

2. Roland II

zdroj: www.eads.net
Rohrbach Ro VIII Roland -


Rohrbach Ro VIII Roland -


URL : https://www.valka.cz/Rohrbach-Ro-VIII-Roland-t66389#234960Verze : 0
Trojpohľadový náčrt


zdroj: www.aviastar.org
Rohrbach Ro VIII Roland -


URL : https://www.valka.cz/Rohrbach-Ro-VIII-Roland-t66389#234959Verze : 0