Název: Name: | Robey Peters R.R.F.25 | |
Originální název: Original Name: | Robey Peters R.R.F.25 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1916-DD.MM.191R Robey & Co., Ltd., Lincoln / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1916-DD.MM.191R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.09.1916 | |
Osádka: Crew: | 3 (pilot a dva střelci) | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1678 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 17.22 1) m | |
Délka: Length: | 8.99 m | |
Výška: Height: | ? m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 44.92 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Rolls-Royce Eagle o výkonu 186 kW čtyřlistá dřevěná vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | ? km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý 7,7mm kulomet Lewis 1x pohyblivý dvouliberní bezzákluzový kanón Davis | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | 1) druhý prototyp 16,61 m | |
Zdroje: Sources: | www.aviastar.org www.century-of-flight.net www.quarry.nildram.co.uk en.wikipedia.org users.skynet.be |
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | - |
Typ letounu | Robey Peters R.R.F.25 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Druhý prototyp, s kratšími křídly o shodném rozpětí, pevnou kýlovkou a bez výzbroje.
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | - |
Typ letounu | Robey Peters R.R.F.25 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Robey-Peters-R-R-F-25-t67697#399987Verze : 0
Aubi
MOD
Robey Peters R.R.F.25
(Robey Peters Davis-Gun Carrier)
Po zahájení náletů vzducholodí na Anglii vzniklo několik nových letadel, která měla tuto hrozbu odrazit. Poté, co britská admiralita v USA otestovala bezzákluzové dělo, jehož autorem byl Commander Davis, se toto dělo stalo obvyklou výzbrojí těchto prototypů. Jedním z nich byl i Robey Peters R.R.F.25, navržený J. A. Petersem pro firmu Robey & Company, která se jinak zabývala hlavně licenční výrobou. Tak jako většina ostatních kanónových prototypů měl poměrně neobvyklou konstrukci - jednomotorový dvouplošník s kokpitem až na samé zádi, s dvěma střeleckými gondolami zavěšenými pod horními křídly, aby měli střelci možnost volné střelby mimo vrtuli. Letoun byl poháněn dvanáctiválcovým vodou chlazeným motorem Rolls-Royce Eagle o výkonu 186 kW. R.R.F.25 měl nestejné rozpětí křídel. Levá střelecká gondola byla vyzbrojena 7,7mm kulometem Lewis, v pravé byl právě dvouliberní Davisův bezzákluzový kanón, díky své délce 2,13 m nepřehlédnutelný. Pro tuto zbraň bylo v bocích gondoly umístěno osm nábojů, další dva byly ukryty v přiléhajícím křídle.
Admiralitou byly objednány dva prototypy, první vzlétl v září 1916. Při pokusu o druhý vzlet byl tento letoun poškozen, když se převrátil na záda, při dalším letu byl zničen, když se pokusil střílet z malé výšky. Druhý prototyp, označený Mk.II, měl už nové křídlo, zpevněný ocas a boční okna pro pilota. Celkové rozpětí bylo zmenšené o 61 cm, plocha křídel se naopak zvětšila o 5,89 m2. Tento letoun už měl nést jeden Davis v každé gondole. Objednávka na druhý prototyp byla admiralitou zrušena ještě před jeho dokončením, přesto byl dokončen v lednu 1917 aspoň soukromě. Také tento prototyp byl při pokusu o start zničen a celý projekt byl už definitivně zastaven.
Prameny:
www.aviastar.org
www.century-of-flight.net
www.quarry.nildram.co.uk
Zdroj: http://www.earlyaviator.com
(Robey Peters Davis-Gun Carrier)
Po zahájení náletů vzducholodí na Anglii vzniklo několik nových letadel, která měla tuto hrozbu odrazit. Poté, co britská admiralita v USA otestovala bezzákluzové dělo, jehož autorem byl Commander Davis, se toto dělo stalo obvyklou výzbrojí těchto prototypů. Jedním z nich byl i Robey Peters R.R.F.25, navržený J. A. Petersem pro firmu Robey & Company, která se jinak zabývala hlavně licenční výrobou. Tak jako většina ostatních kanónových prototypů měl poměrně neobvyklou konstrukci - jednomotorový dvouplošník s kokpitem až na samé zádi, s dvěma střeleckými gondolami zavěšenými pod horními křídly, aby měli střelci možnost volné střelby mimo vrtuli. Letoun byl poháněn dvanáctiválcovým vodou chlazeným motorem Rolls-Royce Eagle o výkonu 186 kW. R.R.F.25 měl nestejné rozpětí křídel. Levá střelecká gondola byla vyzbrojena 7,7mm kulometem Lewis, v pravé byl právě dvouliberní Davisův bezzákluzový kanón, díky své délce 2,13 m nepřehlédnutelný. Pro tuto zbraň bylo v bocích gondoly umístěno osm nábojů, další dva byly ukryty v přiléhajícím křídle.
Admiralitou byly objednány dva prototypy, první vzlétl v září 1916. Při pokusu o druhý vzlet byl tento letoun poškozen, když se převrátil na záda, při dalším letu byl zničen, když se pokusil střílet z malé výšky. Druhý prototyp, označený Mk.II, měl už nové křídlo, zpevněný ocas a boční okna pro pilota. Celkové rozpětí bylo zmenšené o 61 cm, plocha křídel se naopak zvětšila o 5,89 m2. Tento letoun už měl nést jeden Davis v každé gondole. Objednávka na druhý prototyp byla admiralitou zrušena ještě před jeho dokončením, přesto byl dokončen v lednu 1917 aspoň soukromě. Také tento prototyp byl při pokusu o start zničen a celý projekt byl už definitivně zastaven.
Prameny:
www.aviastar.org
www.century-of-flight.net
www.quarry.nildram.co.uk
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Zdroj: http://www.earlyaviator.com
URL : https://www.valka.cz/Robey-Peters-R-R-F-25-t67697#238708Verze : 0
Aubi
MOD
Reklama
http://www.airwar.ru/enc/fww1/guncarrier.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Robey Peters R.R.F.25 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Pro porovnání druhý prototyp zepředu.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Robey-Peters-R-R-F-25-t67697#538812Verze : 1
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.