Main Menu
User Menu

Renard R.32

     
Název:
Name:
Renard R.32
Originální název:
Original Name:
Renard R.32
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1936-DD.MM.1936 Constructions aéronautiques G. Renard, Bruxelles
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1936-DD.MM.1936
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
15501) kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
2300 kg
Rozpětí:
Wingspan:
14,40 m
Délka:
Length:
9,20 m
Výška:
Height:
2,93 m
Plocha křídla:
Wing Area:
32,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Gnome et Rhône 14N 1 o výkonu 681 kW/940 k
třílistá stavitelná vrtule Gnome-Rhône
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
3852) km/h v 4000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
63) min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
115004) m
Dolet:
Range:
1300 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet FN-Browning ráže 7,62 mm
1x pohyblivý kulomet FN-Browning ráže 7,62 mm


4x 10kg puma
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
R.30 č.2 s motorem Hispano-Suiza 12Ybrs, 610 kW/830 k:
1) 1650 kg
2) 350 km/h
3) 6,5 min
4) 10750 m

- 10. objednaný R.31 byl vyčleněn k úpravám podle požadavků belgického letectva na zástavbu silnějšího motoru a uzavřené kabiny
- první prototyp, s motorem Gnome, byl neúspěšně nabídnut Turecku a snad se jednalo i o prodeji do SSSR, nakonec byl pravděpodobně upraven na standard R.31 a vrácen belgickému letectvu
- druhý prototyp, s motorem Hispano, byl převzat belgickým letectvem, v den přijetí havaroval kvůli otravě pilota výfukovými plyny
Zdroje:
Sources:
Hauet, André. Renard R.31, R.32 et R.33, Le Fana de L'Aviation 1973/11.
https://www.fnar.be/avionsjpdecocq/Renard_R32.pdf
https://www.fnar.be/?Les_Avions_Renard:R32
URL CZ: https://www.valka.cz/Renard-R-32-t182529#533799Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Renard-R-32-t182529#533799Version : 0
MOD
https://www.airwar.ru/enc/other1/r32.html

Renard R.32 -


Renard R.32 -


Renard R.32 -


URL CZ: https://www.valka.cz/Renard-R-32-t182529#533800Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Renard-R-32-t182529#533800Version : 0
MOD
https://www.airwar.ru/enc/other1/r32.html

Renard R.32 - Druhý prototyp.

Druhý prototyp.
URL CZ: https://www.valka.cz/Renard-R-32-t182529#533801Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Renard-R-32-t182529#533801Version : 0
MOD