Reggiane Re.2002 Ariete

     
Název:
Name:
Reggiane Re.2002 Ariete (Skopec) Reggiane Re.2002 Ariete (Ram)
Originální název:
Original Name:
Reggiane Re.2002 Ariete
Kategorie:
Category:
stíhací-bombardovací letoun fighter-bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.10.1940-DD.04.1944 Reggiane Officine Meccaniche Italiane SA, Reggio Emilia /
Období výroby:
Production Period:
08.11.1942-DD.04.1944 série
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
cca 60
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.10.1940
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2390 kg 5269 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3240 kg 7143 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
3400 kg 7496 lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,000 m 36ft 1,06in
Délka:
Length:
8,160 m 26ft 9,25in
Výška:
Height:
3,150 m 10ft 4,01in
Plocha křídla:
Wing Area:
20,40 m2 219.58 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
158,82 kg/m2 32.53 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Piaggio P.XIX RC. 45 Turbine-B, vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnátiválec se sníženou výškovostí o vzletovém výkonu 877 kW.
Vrtule trojlistá s konstantní rychlostí otáček Piaggio P.2001M o průměru 3 050 mm
Piaggio P.XIX RC. 45 Turbine-B fourten-cylinder air-cooled double-row radial engine rated at 1,175 hp for take-off,
driving three blade Piaggio P.2001M constant-speed propeller of 10ft diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
533 l + 240 l v přídavné nádrži pod trupem a 2x 100 l v nádržích pod křídly. 117 UK gallons in internal tanks and 97 UK gallons in three drop tanks.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
530 km/h v 5486 m 329 mph in 18000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
425 km/h v 6000 m 264.1 mph in 19685 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
12,0 m/s 2362.2 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
2,73 min do 2000 m 2,73 min to 6562 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10973 m 36000 ft
Dolet:
Range:
700 km 435 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1100 km 683.5 mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm nad motorem, 450 nábojů pro pravý a 390 pro levý kulomet a
2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 7,7 mm v křídlech, 350 nábojů pro levý a 290 pro pravý.
Pumový náklad: 1x 650kg puma (1,422 lb) pod trupem a 2x 160 kg (352,7 libra) puma pod křídly, celkem 970 kg 2,138 lb. Alternativně mohlo být podvěšeno torpédo.
Two fixed forward-firing 0.5 inch Breda-SAFAT machine guns in the upper cowling, 450/390 rounds and
two fixed forward-firing 0.303 inch Breda-SAFAT machine guns mounted in the wings, 350/290 rounds.
Bomb load: One 352lb bomb under each wing and one 1,422lb bomb under the fuselage for a total of 2,095lbs. Alternately it could also carry one torpedo.
Uživatelské státy:
User States:




Poznámka:
Note:
Základem pro vývoj stíhacího bombardéru Re.2002 byl starší stíhací Re.2000 třetí výrobní série. K draku stíhačky byl přopojen těsně a pečlivě kapotovaný dvouhvězdicový čtrnáctiválec Piaggio P.XIX RC-45. Vzduchem chlazené motory byly pro bitevní stroj výhodné. protože u nich nehrozila ztrata chladící kapalini v důsledku prostelení chladícího okruhu.
Společnost Reggiane získala objednávku na 500 Re.2002, ale dokončila přibliřně 60 letadel. Z těchto šedesáti letadel bylo po italské kapitulaci Němci několik letadel zabaveno a následně používáno. První dodávky bitevníků Re.2002 byly uskutečněny až v červenci 1942, letouny operačně létaly nad Sicilií, kde však byly doslova smeteny spojeneckým letectvem.
The Reggiane Re.2002 was a ground attack aircraft developed from the Re.2000 fighter. Work began on the new aircraft during 1940, and it made its first flight in October 1940. The most obvious difference between the two aircraft was the radial engine Piaggio P.XIX RC. 45 Turbine-B (Whirlwind). Radial engines were generally less vulnerable to damage from small arms fire, lacking the complex liquid cooling systems used by the inline engines.
Reggiane received orders for 500 Re.2002s in two batches, although only around 60 were actually completed. Of those aircraft 16 were completed for the Germans after the Italian surrender. The first airframes were complete by the end of 1941. However, problems with the engines meant that the Re.2002 did not reach front line squadrons until July 1942, operationally flew over Sicily, where, however, were destroyed
of the Allied Force.
Zdroje:
Sources:
www.historyofwar.org
www.century-of-flight.net
http://comandosupremo.com/re2002.html
http://www.airwar.ru/enc/fww2/re2002.html
archiv autora

Reggiane Re.2002 Ariete - Trojpohled

Trojpohled
URL : https://www.valka.cz/Reggiane-Re-2002-Ariete-t10710#380461 Verze : 0
Reggiane Re.2002 Ariete
Reggiane Re.2002 Ariete - http://1000aircraftphotos.com/Contributions/Ferone/3959.htm

1000aircraftphotos.com
URL : https://www.valka.cz/Reggiane-Re-2002-Ariete-t10710#194374 Verze : 0
...
Reggiane Re.2002 Ariete -


URL : https://www.valka.cz/Reggiane-Re-2002-Ariete-t10710#52122 Verze : 0
Reggiane Re.2002 Ariete
Zdroj: http://www.airwar.ru/enc/fww2/re2002.html

Reggiane Re.2002 Ariete - letoun 239 Squadriglii 102 Gruppo 5 Stormo

letoun 239 Squadriglii 102 Gruppo 5 Stormo
Reggiane Re.2002 Ariete - zadní pohled na letoun v barvách Luftwafe

zadní pohled na letoun v barvách Luftwafe
URL : https://www.valka.cz/Reggiane-Re-2002-Ariete-t10710#345716 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více