Název: Name: | Reggiane Re.2000 Falco | |
Originální název: Original Name: | Reggiane Re.2000 Falco | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1939-DD.MM.1943 Reggiane Officine Meccaniche Italiane SA, Reggio Emilia / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1939-DD.MM.1943 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 136 (6 Itálie, 70 pro Maďarsko a 60 pro Švédsko) včetně prototypu | |
První vzlet: Maiden Flight: | 24.05.1939 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2090 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2795 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 3450 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 11,000 m | |
Délka: Length: | 7,992 m | |
Výška: Height: | 3,200 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 20,40 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 122,70 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Piaggio P.XI RC 40 o výkonu 736 kW v h= 4 000 m. Vrtule trojlistá Piaggio-D'Ascanio P.1001 s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 100 mm. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 695 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 529 km/h v 5200 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 440 km/h v 6000 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 11,0 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 6,17 min do 6000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10500 m | |
Dolet: Range: | 840 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1400 km | |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm s 300 náboji na zbraň. Pumový náklad: do 200 kg. | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Popis v historii. | |
Zdroje: Sources: | Cattaneo Gianni, The Reggiane Re. 2000, Profile Publications No.123, Leatherhead, UK, rok 1966 L+K 5/1968, Letadla 1939 - 45 http://histaviation.com/Reggiane_Re_2000.html http://home.att.net/~historyzone/Reggiane.html www.xs4all.nl http://www.comandosupremo.com/Re2000.html www.historyofwar.org www.reocities.com archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Reggiane-Re-2000-Falco-t1327#380514Verze : 0
Vláďa
MOD
Historie letounu:
Re.2000 byl první z řady italských stíhacích letounů vyráběných společností Reggiane. Letoun přišel pozdě a nemohl se zúčastnit soutěže v roce 1938, soutěž měla zajistit výběr vhodného letounu pro italské letectvo (Regia Aeronautica).
Původní záměr byl taková, že Reggiane bude licenčně vyrábět tehdy úspěšné (alespoň vzhledově) americké stíhací letouny Seversky P-35. Nakonec bylo rozhodnuto, že společnost Reggiane bude vyrábět vlastní letoun, který byl velice silně ovlivněn americkou konstrukcí.
Vzhledově se nový letoun podobal svému americkému vzoru, jistou zajímavostí bylo, že italský letoun byl poháněn méně výkonným motorem Piaggio P. XI RC.40, ale dosahoval mírně vyšší rychlosti.
Italskému letectvu předvedený prototyp však přišel příliš pozdě, aby byl přijat do jeho výzbroje, půl roku před předvedením byl prohlášen za vítěze soutěže Macchi C.200 Saetta. Italské letectvo navíc vcelku oprávněně připomínkovalo použitý motor, který byl příliš nový a od dosud nezavedeného výrobce. Další výtku si vysloužily palivové nádrže v křídlech. Nádrže zde byly snadno zasažitelné nepřátelskou palbou a zvyšovaly tak nebezpečí požáru. Ministerstvo letectví nakonec zrušilo předběžnou objednávku ba 188 letadel. Nepomohla ani skutečnost, že Re.2000 bylo obratnější než Macchi C.200.
Společnost Reggiane získala povolení k exportu a brzy získala dosti významné zakázky. Nejprve to bylo Maďarsko, které mělo zájem až o 70 letadel, dále to bylo Švédsko, to mělo zájem o 60 letadel a největší zakázku na 300 Re.2000 dojednávala Velké Británie. Posledně jmenovaná zakázka se neuskutečnila, protože Itálie vstoupila do války. Italské letectvo nakonec zařadilo asi 25 letadel Re.2000 do své výzbroje, tyto letouny měly také dostatečný dolet, ten se podařilo ještě zvýšit u verze Re.2000 GA.
Italské letouny létaly v jakémsi polooperačním - polozkušebním provozu až do září 1942 nad Sicílií, Maltou (zde jako stíhací bombardéry) a nad severní Afrikou.
Použité prameny:Cattaneo Gianni, The Reggiane Re. 2000, Profile Publications No.123, Leatherhead, UK, rok 1966
L+K 5/1968, Letadla 1939 - 45
http://home.att.net/~historyzone/Reggiane.html
archiv autora
Re.2000 byl první z řady italských stíhacích letounů vyráběných společností Reggiane. Letoun přišel pozdě a nemohl se zúčastnit soutěže v roce 1938, soutěž měla zajistit výběr vhodného letounu pro italské letectvo (Regia Aeronautica).
Původní záměr byl taková, že Reggiane bude licenčně vyrábět tehdy úspěšné (alespoň vzhledově) americké stíhací letouny Seversky P-35. Nakonec bylo rozhodnuto, že společnost Reggiane bude vyrábět vlastní letoun, který byl velice silně ovlivněn americkou konstrukcí.
Vzhledově se nový letoun podobal svému americkému vzoru, jistou zajímavostí bylo, že italský letoun byl poháněn méně výkonným motorem Piaggio P. XI RC.40, ale dosahoval mírně vyšší rychlosti.
Italskému letectvu předvedený prototyp však přišel příliš pozdě, aby byl přijat do jeho výzbroje, půl roku před předvedením byl prohlášen za vítěze soutěže Macchi C.200 Saetta. Italské letectvo navíc vcelku oprávněně připomínkovalo použitý motor, který byl příliš nový a od dosud nezavedeného výrobce. Další výtku si vysloužily palivové nádrže v křídlech. Nádrže zde byly snadno zasažitelné nepřátelskou palbou a zvyšovaly tak nebezpečí požáru. Ministerstvo letectví nakonec zrušilo předběžnou objednávku ba 188 letadel. Nepomohla ani skutečnost, že Re.2000 bylo obratnější než Macchi C.200.
Společnost Reggiane získala povolení k exportu a brzy získala dosti významné zakázky. Nejprve to bylo Maďarsko, které mělo zájem až o 70 letadel, dále to bylo Švédsko, to mělo zájem o 60 letadel a největší zakázku na 300 Re.2000 dojednávala Velké Británie. Posledně jmenovaná zakázka se neuskutečnila, protože Itálie vstoupila do války. Italské letectvo nakonec zařadilo asi 25 letadel Re.2000 do své výzbroje, tyto letouny měly také dostatečný dolet, ten se podařilo ještě zvýšit u verze Re.2000 GA.
Italské letouny létaly v jakémsi polooperačním - polozkušebním provozu až do září 1942 nad Sicílií, Maltou (zde jako stíhací bombardéry) a nad severní Afrikou.
Použité prameny:Cattaneo Gianni, The Reggiane Re. 2000, Profile Publications No.123, Leatherhead, UK, rok 1966
L+K 5/1968, Letadla 1939 - 45
http://home.att.net/~historyzone/Reggiane.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Reggiane-Re-2000-Falco-t1327#380515Verze : 0
Vláďa
MOD
Reklama
Prototypy modelu Reggiane Re.2000
Zdroj: http://www.airwar.ru/enc/fww2/re2000.html
první prototyp
druhý prototyp
prototyp v polní kamufláži
Zdroj: http://www.airwar.ru/enc/fww2/re2000.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
první prototyp
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
druhý prototyp
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
prototyp v polní kamufláži
URL : https://www.valka.cz/Reggiane-Re-2000-Falco-t1327#345693Verze : 0
.
Re-2000 Héja I s výsostným označením používaným do 1. 3. 1942. Zobrazený stroj se zúčastnil bojů na východní frontě. Spodní plochy světle šedé, horní pískové s množstvím tmavě zelených skvrn.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Reggiane |
Typ letounu | Reggiane Re.2000 Falco |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | V.409 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR 1941-42 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Re-2000 Héja I s výsostným označením používaným do 1. 3. 1942. Zobrazený stroj se zúčastnil bojů na východní frontě. Spodní plochy světle šedé, horní pískové s množstvím tmavě zelených skvrn.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Reggiane-Re-2000-Falco-t1327#401317Verze : 0
Rad
MOD
Trojpohledový náčrtek Re.2000 Falco
Zdroj uveden výše
Zdroj uveden výše
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Reggiane-Re-2000-Falco-t1327#245863Verze : 0
Vláďa
MOD
Reklama
som rad ze som tu nasiel,zaujimave fakta o tejto vybornej talianskej stihacke,v minulosti som sa venoval plastikovemu modelarstvu,tak mi napadlo ze model tejto stihacky je medzi nimi,veru som sa potesil ked som po navsteve domova na manzarde tuto masinu nasiel,este boli na nej zvysky mojej kamuflaze,a boli na nej aj zbytky svedskych vysostnych znakov,darmo stale je to este pekny model,vyrobca draku bol asi z byvalej DDR, ale inak prevedenie vyliskov naozaj bolo dost kvalitne,no ana krabicy bol vyobrazeny stroj v svedskej verzii.
URL : https://www.valka.cz/Reggiane-Re-2000-Falco-t1327#380562Verze : 0
ano ano, mel jsem tento model take
modra kamuflaz, tre kronor, vidim to jako dnes


URL : https://www.valka.cz/Reggiane-Re-2000-Falco-t1327#380564Verze : 0
Admin
MOD
Vzpomínky jsou jak vidno věc ošidná, model dělal u nás Směr, původní formy byly snad od firmy Artiplast z Itálie. A kamo na krabičce byla opravdu švédská, ale žlutozelená (ona byla v podstatě italská se švédskými znaky) Model byl pokud vím 1/50 a ne 1/48 (formy byly staré a původně se dost používala metrická měřítka) z toho co bylo na trhu to opravdu asi patřilo k tomu lepšímu, dělaly se i další italové.
URL : https://www.valka.cz/Reggiane-Re-2000-Falco-t1327#380568Verze : 0
nevim jestli je to ono, to meritko mi moc nesedi, ale barva muze byt, ta zelenozluta skvrnita kamuflaz tam byla myslim na prebalu, ale to nebylo nic pro me
, tu modrou ale znam taky, buh vi tedy odkud


URL : https://www.valka.cz/Reggiane-Re-2000-Falco-t1327#380572Verze : 0
Admin
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.