RUS - Mannesmann-Mulag (Ižorsk)

Маннесман-Мулаг Ижорский
     
Název:
Name:
Mannesmann-Mulag (Ižorsk) Mannesmann-Mulag (Izhorsk)
Originální název:
Original Name:
Маннесман-Мулаг Ижорский
Výrobce:
Producer:
podvozek/chasis - Mannesmann AG Mulag, Aachen /
pancéřování/armour - Ižorské závody, Kolpino /
Období výroby:
Production Period:
DD.10.1914-DD.MM.1915
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1+2
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.10.1914
Osádka:
Crew:
6-7
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
4x2
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
? kg ? lb
Užitečné zatížení:
Payload:
? kg ? lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
5700 kg 12566 lb
Celková délka:
Overall Length:
? mm ?
Celková šířka:
Overall Width:
? mm ?
Celková výška:
Overall Height:
? mm ?
Světlá výška:
Ground Clearance:
? mm ?
Rozvor:
Wheelbase:
? mm ?
Rozchod:
Track:
mm -
-
Brzdová soustava:
Braking System:
mechanická mechanical
Elektrický systém:
Electrical System:
? ?
Pneumatiky:
Tyres:
?
Pancéřování:
Armour:
štít kanonu, čelo - 5 mm
ostatní části - 4 mm
gun shield, front - 0.20 in
other parts - 0.16 in
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
benzínový čtyřválec, vodou chlazený, 36,8 kW (50 k, první vozidlo) / 30,9 kW (42 k druhé a třetí vozidlo) gasoline, four-cylinder water-cooled, 49 bhp (first vehicle) / 41 bhp (second and third vehicle)
Převodovka:
Gearbox:
mechanická mechanical
Spojka:
Clutch:
? ?
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? l ? Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
? km/h ? mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
? l/100 km ? mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
? km ? mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
? ° / ? °
Svah:
Gradient:
? ° ? %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
? m ?
Výzbroj:
Armament:
1x Hotchkiss 47 mm, 1 200 nábojů (první vozidlo)
1x Hotchkiss 37 mm, 1 200 nábojů (druhé a třetí vozidlo)
2x Maxim vz. 1910, 8 000 nábojů
1x Hotchkiss 47 mm, 1 200 rounds (first vehicle)
1x Hotchkiss 37 mm, 1 200 rounds (second and third vehicle)
2x Maxim M1910, 8 000 rounds
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Kolomiec M., Baratinskij M.: Broněavtomobili Ruskoj Armii 1906-1917, Technika molodeži, Moskva 2000
http://de.wikipedia.org/wiki/
www.aviarmor.net
URL : https://www.valka.cz/RUS-Mannesmann-Mulag-Izorsk-t88584#505446 Verze : 0
Mannesmann-Mulag


V říjnu 1914 byl sestaven v Ižorském závodě v Kolpinu obrněný automobil pro "ničení nepřátel v okopech, kulometných hnízd a nepřátelských obrněných automobilů" na čtyřtunovém podvozku s motorem o výkonu 50 HP firmy Mannesmann-Mulag. Vozidlo mělo původní řidičskou budku a motorový prostor nově opancéřovaný (4-5 mm), na korbě s pancéřovými bočnicemi byl umístěn za rozměrným štítem automatický námořní kanon Hotchkiss 37 mm (těchto zbraní odmontovaných z námořních lodí bylo ve skladech značné množství). Ve výzbroji byly také dva kulomety 7,62 Maxim 1910, jeden přenosný na korbě a druhý čelním pancíři kabiny. Na začátku dalšího roku byly vyrobeny další dva kusy na podvozcích Mannesmann-Mulag stejného vzhledu, tentokrát s motory 42 HP, kanonem stejného typu a ráže a jedním kulometem. Zásoba munice činila 1 200 nábojů pro kanon a 8 000 pro kulomety. Posádku tvořilo 6-7 mužů. Vozidla byla určena pro 1. automobilní kulometnou rotu.


Vozidlo vyrobené v roce 1914 bylo nasazeno jako první ruské obrněné vozidlo na frontě pod velením kapitána Gurdova a v bitvě 21.11.1914 u Pabianice se mu podařilo zastavit průlom německých jednotek (ne sice na dlouho, ale ruským jednotkám to umožnilo ústup do nových pozic). Vozidlo bylo několikrát prostřeleno, většina osádky včetně velitele zraněna, kap.Gurdov obdržel Řád sv. Jiří IV. třídy.
Poslední "přeživší" vozidlo bylo rozebráno v roce 1921 v Moskvě.





Zdroj
Kolomiec M., Baratinskij M.: Broněavtomobili Ruskoj Armii 1906-1917, Technika molodeži, Moskva 2000

RUS - Mannesmann-Mulag (Ižorsk) - Mannesmann-Mulag
čtyřpohledový nákres

Mannesmann-Mulag
čtyřpohledový nákres

URL : https://www.valka.cz/RUS-Mannesmann-Mulag-Izorsk-t88584#329249 Verze : 0
Mannesmann-Mulag





Zdroj
Kolomiec M., Baratinskij M.: Broněavtomobili Ruskoj Armii 1906-1917, Technika molodeži, Moskva 2000

RUS - Mannesmann-Mulag (Ižorsk) - Mannesmann-Mulag první varianty
z časopisu Niva 4/1915

Mannesmann-Mulag první varianty
z časopisu Niva 4/1915

RUS - Mannesmann-Mulag (Ižorsk) - Mannesmann-Mulag první varianty
1914

Mannesmann-Mulag první varianty
1914

RUS - Mannesmann-Mulag (Ižorsk) - Mannesmann-Mulag druhé varianty
1916

Mannesmann-Mulag druhé varianty
1916

RUS - Mannesmann-Mulag (Ižorsk) - Mannesmann-Mulag druhé varianty
podzim 1915

Mannesmann-Mulag druhé varianty
podzim 1915

URL : https://www.valka.cz/RUS-Mannesmann-Mulag-Izorsk-t88584#329257 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více