Main Menu
User Menu

RUS - BREM-80U (dílna technické pomoci-vyprošťovací tank)

БРЭМ-80У

     
Název:
Name:
BREM-80U
Originální název:
Original Name:
БРЭМ-80У
Kategorie:
Category:
dílna technické pomoci-vyprošťovací tank
Výrobce:
Producer:
Výrobní sdružení Závod dopravního strojírenství Říjnové revoluce, Omsk
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1997-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
?
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
4+1
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
47000 kg
Celková délka:
Overall Length:
8350 mm
Celková šířka:
Overall Width:
3730 mm
Celková výška:
Overall Height:
2300 mm
Světlá výška:
Ground Clearance:
430 mm
Pancéřování:
Armour:
?
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
turbínový motor GTD-1250
Výkon:
Power:
919 kW při ? ot/min
Převodové ústrojí:
Transmission:
Mechanická převodovka se 5 rychlostními stupni pro jízdu vpřed a 2 pro jízdu vzad.
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
70 km/h
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
555 km
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
27 °
Boční náklon:
Side Slope:
14 °
Překročivost:
Trench Crossing:
2,9 m
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,8 m
Brodivost:
Fording Depth:
1,4 m
Nástavba:
Superstructure:
Jeřábový výložník
- nosnost 18000 kg,
- délka vyložení 9 m


Hlavní naviják
- tažná síla 35000 kg, po použití kladek až 140000 kg,
- délka lana 120m,
- rychlost odvíjení 50 m/min,
- rychlost navíjení 17 nebo 50 m/min. podle zatížení


Pomocný naviják
- tažná síla 1t,
- délka lana 320 m


Dozerová radlice
- šířka 3 500 mm,
- výška 950 mm,
- pracovní výkon 200 m3/h,
- pracovní rychlost 10 km/h


- pomocný turbínový motor o výkonu 24,5 kW,


- souprava pro svařování a řezání elektrickým obloukem,
- souprava ženijního nářadí,
- souprava kladek k navijáku,
- souprava přípravků a pomůcek k vyprošťování,
- souprava tažných tyčí
Výzbroj:
Armament:
12,7 mm kulomet NSVT
- palebný průměr 840 ks nábojů,


Pancéřovka RPG-7 1 ks,
Útočná puška AKS-47 4 ks,
Signální pistole 1 ks,
81 mm vrhač dýmových granátů 902V TUČA 8 ks
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Brodivost:
- se šnorchlem do 5,0 m na vzdálenost 1000 m


Měrný výkon 19,55 kW/t.
Zdroje:
Sources:
Zdroje:
Ing. Miloš Soukup Moderní vojenská technika Tanky 5. díl, vydala Military System Line s.r.o jako první vydání v roce 1999, ISBN 80-902669-1-6.
https://www.rbs.ru/vttv/99/firms/oztm/e-brem80.htm
https://milparade.udm.ru/27/048.htm
www.rusarm.ru
qwas.stl.ru
URL : https://www.valka.cz/RUS-BREM-80U-dilna-technicke-pomoci-vyprostovaci-tank-t83865#405109Verze : 0
BREM-80U (Bronirovannaja Remontno Evakuacionnaja Mašina) (dílna technické pomoci - vyprošťovací tank)



Vývoj
vyprošťovacího tanku BREM-80U byl zahájen v roce 1995. Sériová výroba se rozběhla v roce 1997. Do výzbroje ruské armády byl zaveden v roce 1998. Jde o moderní ženijně - technický prostředek, rozvíjející typovou řadu T-80. Oproti starším typům na podvozcích T-54, T-55 a T-72 má jeřáb s vyšší nosností, výkonnější a kompaktnější pracovní zařízení a speciální vybavení.



Určení
Hlavními úkoly tanku BREM-80U je rychlá technická pomoc v polních podmínkách, vyprošťování uvázlé a odsun poškozené techniky v sestavách tankových útvarů ruské armády, vyzbrojených tanky, T-72, T-80 a jejich modifikacemi, zajišťování technické podpory ženijních jednotek, provádění lehkých terénních úprav, odklízení překážek z cest a údržba cest v prostoru působení jednotek.



Popis
BREM-80U využívá strojový spodek tanku T-80U. Podvozek má šest pojezdových kol na obou stranách korby, s výrazně rozdílnými mezerami v jejich zavěšení. Pojezdová kola jsou odpružena torzními tyčemi. Hnací kolo je vzadu a napínací vepředu. Čtyři nosné kladky jsou na každé straně korby. Kolejový pás je možné vybavit pryžovými patkami, snižujícími poškození komunikace.
Korba je svařena z ocelových plátů a poskytuje osádce ochranu proti pěchotním zbraním a střepinám z dělostřeleckých granátů. V přední části korby je instalována hydraulicky ovládaná dozerová radlice, určená k ukotvení vozidla při vyprošťování uvázlé techniky, případně k provádění lehkých zemních prací.
Věžový komplet T-80U byl odstraněn a strop korby byl zvýšen a upraven pro rozmístění vybavení, souprav nářadí a pomocné plošiny. Tak vznikl rozměrný přepravní prostor, který pojme pětičlennou osádku (velitele, řidiče, strojníka, mechanika + jednoho příslušníka osádky taženého vozidla). Oproti typu BREM-1 přibyly schránky na vybavení na levé straně korby pod ramenem jeřábového výložníku a na pravé straně korby za přepravním prostorem osádky.
Řidičský prostor je ve středu přední části korby, pod šikmým čelním pancířem, za řidičem je stanoviště velitele. Na velitelově věžičce je lafetován 12,7 mm kulomet NSVT s účinným dostřelem 1 500 m, určený k vlastní ochraně vozidla před živou silou protivníka a nízko letícími cíli. Vezený palebný průměr je 840 kusů nábojů. Jako doplňkovou výzbrojí je vozidlo vyzbrojeno 1 kusem pancéřovky RPG-7, 4 kusy útočné pušky AKS-47 a signální pistolí. Pro vytvoření dýmové clony je vozidlo vybaveno 8 vrhači dýmových granátů 902V TUČA ráže 81 mm. Dýmový granát ZD-17 obsahuje metalizovaný aerosol.
V levé přední části korby vedle řidičského prostoru je namontována otočná základna pro jeřábový výložník o nosnosti 18 tun. Složené rameno výložníku je uloženo na levé straně korby vedle speciální plošiny. Speciální plošina o nosnosti 1 500 kg a rozměrech 1,7 x 1,4 m je umístěna na střední části stropu korby. Je na ní uložena souprava ženijního nářadí, náhradní díly a souprava pro svařování a řezání elektrickým obloukem. Napravo od plošiny podél pravé strany korby je uložen nástavec pro hluboké brodění. Tank je dále vybaven hlavním a pomocným navijákem, k vyprošťování uvázlé nebo poškozené techniky. Navijáky jsou umístěny ve střední části korby mezi prostorem osádky a motorovým prostorem.
Motorový prostor je v zadní části korby, je přístupný příklopem ve stropu korby. Tank pohání turbínový motor GTD-1250 o výkonu 919 kW. Přenos kroutícího momentu z motoru na podvozek zabezpečuje mechanická převodovka se 5 rychlostními stupni pro jízdu vřed a 2 pro jízdu vzad.
Vozidlo je schopno bez přípravy brodit do hloubky 1,4 m. Po přípravě s nástavcem pro hluboké brodění může překonávat vodní překážky do hloubky až 5 m na vzdálenost až 1000 m.
Každý člen osádky má k dispozici přístroje nočního vidění. Prostor osádky je vybaven filtroventilačním zařízením proti ZHN, klimatizací a protipožárním systémem.



Speciální vybavení:
Jeřábový výložník - nosnost 18 tun, při maximálním vyložení ramene výložníku 9 m. Pokud je výložník vysunut do výšky 3 m a nižší, je pracovní rozsah celého zařízení plných 360 stupňů. Pokud výška vysunutí výložníku přesáhne 3 m, dojde k automatické blokaci a snížení pracovního rozsahu na 270 stupňů. Parametry jeřábového výložníku umožňují výměnu věžových kompletů všech typů bojové techniky, užívaných v ruské armádě. Pohon jeřábového výložníku je zabezpečen přes převodovku motorem vozidla. Pokud je motor vozidla vypnut nebo mimo provoz, je výložník poháněn pomocným turbínovým motorem.


Hlavní naviják o tažné síle 350 kN (35 t), v případě využití soustavy kladek až 1400 kN (140 t), s délkou lana 120m, rychlost odvíjení 50 m/min, rychlost navíjení 17 nebo 50 m/min. podle zatížení. Naviják může být využit, kromě vyprošťování uvázlé techniky, také k vlastnímu samovyproštění.
Pomocný naviják o tažné síle 10 kN (1t) s délkou lana 320 m. Pomocný naviják slouží jako doplněk navijáku hlavního, lze jej využít k vyprošťování lehkých kusů automobilové techniky, odtahování překážek z cest apod.


Hydraulicky ovládaná dozerová radlice, šířka 3 500 mm a výška 950 mm, pracovní výkon 200 m3/h, při pracovní rychlosti 10 km/h, hloubka záběru 0,45 m. Radlice může být využita, kromě již výše popsaných úkolů, také k hloubení okopů pro tanky a BVP. V těžce kopném terénu dobře vycvičený strojník zvládne vyhloubit okop pro tank do 20 min, ve středně a lehce kopném terénu do 12 minut. Radlice je ovládána z řidičského prostoru.


Pomocný turbínový motor o výkonu 24,5 kW určený k pohánění jednotlivých prvků speciálního vybavení, v případě vypnutého nebo poškozeného hlavního turbínového motoru


Souprava pro svařování a řezání elektrickým obloukem je uložena plechových schránkách na speciální plošině za věžičkou velitele.


Dále je vozidlo vybaveno soupravou ženijního nářadí, soupravou kladek k navijáku, tažnými tyčemi a soupravou přípravků a pomůcek k vyprošťování.




Zdroje:
Ing. Miloš Soukup Moderní vojenská technika Tanky 5. díl, vydala Military System Line s.r.o jako první vydání v roce 1999, ISBN 80-902669-1-6.
https://www.rbs.ru/vttv/99/firms/oztm/e-brem80.htm
https://milparade.udm.ru/27/048.htm
www.rusarm.ru
qwas.stl.ru

RUS - BREM-80U (dílna technické pomoci-vyprošťovací tank) - BREM-80U

BREM-80U
URL : https://www.valka.cz/RUS-BREM-80U-dilna-technicke-pomoci-vyprostovaci-tank-t83865#307555Verze : 0