CSS Baltic
typ: kolesová pancéřová loď
třída: Baltic (přestavěná říční vlečná loď společnosti Southern Steamship Co.)
Přestavba:
loděnice: Selma, AL
přestavba zahájena: prosinec 1861
spuštěna na vodu: jaro 1862
vstup do služby: 27.5.1862
vyřazena ze služby: únor 1864
Rozměry:
délka: 56,7 m
šířka: 11,6 m
ponor: 2,0 m
výtlak: 634 tun
Pohon:
kotle: ?
pohon: šikmý parní stroj pohánějící kolesa o průměru 8 m
rychlost: 5(6) uzlů
palivo: uhlí
Pancéřování:
kasemata: 2˝(4˝)
záď chráněná balíky s bavlnou
Výzbroj:
2x 42-liberní dělo typu Dahlgren
2x 32-liberní dělo
2x lehká houfnice
Posádka: 86
Historické prameny hovoří o CSS Baltic jako o špatně zkonstruované a nepohodlné lodi. Přesto byla pro Konfederaci nepostradatelnou, když byla po dva roky jedinou jižanskou pancéřovou lodí v Mobile. Původní kolesová vlečná loď byla postavena ve Philadelphii v roce 1860.
typ: kolesová pancéřová loď
třída: Baltic (přestavěná říční vlečná loď společnosti Southern Steamship Co.)
Přestavba:
loděnice: Selma, AL
přestavba zahájena: prosinec 1861
spuštěna na vodu: jaro 1862
vstup do služby: 27.5.1862
vyřazena ze služby: únor 1864
Rozměry:
délka: 56,7 m
šířka: 11,6 m
ponor: 2,0 m
výtlak: 634 tun
Pohon:
kotle: ?
pohon: šikmý parní stroj pohánějící kolesa o průměru 8 m
rychlost: 5(6) uzlů
palivo: uhlí
Pancéřování:
kasemata: 2˝(4˝)
záď chráněná balíky s bavlnou
Výzbroj:
2x 42-liberní dělo typu Dahlgren
2x 32-liberní dělo
2x lehká houfnice
Posádka: 86
Historické prameny hovoří o CSS Baltic jako o špatně zkonstruované a nepohodlné lodi. Přesto byla pro Konfederaci nepostradatelnou, když byla po dva roky jedinou jižanskou pancéřovou lodí v Mobile. Původní kolesová vlečná loď byla postavena ve Philadelphii v roce 1860.