Název: Name: | Pz.Kpfw. III Ausf. H | |
Originální název: Original Name: | Pz.Kpfw. III Ausf. H | |
Kategorie: Category: | střední tank | |
Výrobce: Producer: | DD.11.1940-DD.03.1941 Daimler-Benz AG, Berlin / DD.11.1940-DD.12.1940 Maschinenfabrik Augsburg-Nürnberg AG, Nürnmberg / DD.12.1940-DD.03.1941 Henschel & Sohn GmbH, Kassel / DD.12.1940-DD.04.1941 Mühlenbau und Industrie AG, Braunschweig / | |
Období výroby: Production Period: | DD.10.1940-DD.04.1941 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 286 | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 5 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Bojová hmotnost: Combat Weight: | 21500 kg | |
Délka s kanónem dopředu: Length with Gun Forward: | 5380 mm | |
Délka korby: Hull Length: | 5380 mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 2950 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 2500 mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | 385 mm | |
Šířka pásu: Track Width: | 400 mm | |
Měrný tlak: Ground Pressure: | 0,1 MPa | |
Pancéřování: Armour: | Veža : čelo, boky, zadok, veliteľská vežička - 30 mm štít kanóna - 35 mm strop - 10 mm Korba : čelo - 30+30 mm boky - 30 mm zadok - 30 mm (dolný zadok +30 mm) strop - 16 mm dno - 16 mm | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | Maybach HL 120 TRM (vodou chladený 12-valec objemu 11.867 cm3) | |
Výkon: Power: | 209,6 kW při 2800 ot/min | |
Převodové ústrojí: Transmission: | Zahnradfabrik SSG 77 (6+R) | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 42 km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | 15 km/h | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | 165 km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | 95 km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Svah: Gradient: | 30 ° | |
Boční náklon: Side Slope: | ? ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | 2,3 m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | 0,6 m | |
Brodivost: Fording Depth: | 0,8 m | |
Výzbroj: Armament: | ||
Hlavní: Main: | 5 cm KwK 38 L/42 (99 nábojov) | |
Vedlejší: Secondary: | 2x MG 34 7,92mm (3750 nábojov) | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | Pásy: Kgs 61/400/120 (93 článkov v jednom páse) | |
Zdroje: Sources: | Thomas L. Jentz, Hilary Louis Doyle - Panzerkampfwagen III Ausf. E, F, G und H, Development and production from 1938 to 1941, Panzertracts No-3-2, ISBN 0-9771643-9-X |
URL : https://www.valka.cz/Pz-Kpfw-III-Ausf-H-t6402#458277Verze : 0
brano
MOD
11.7.1938 bola In 6 objednaná 7.Serie/Z.W. (Sd.Kfz.III Ausf.H). Oproti predchádzajúcim verziám, ktoré mali byť vyzbrojené 3,7 cm kanónmi mala byť 7.Serie/Z.W. vyzbrojená 5 cm kanónom Kw.K. L/42. Táto verzia niesla interné továrenské označenie Z.W.39. Kanón mal chrániť valcovaný externý štít hrúbky 35 mm (neskôr sa montoval 50 mm hrubý štít). Pre pretrvávajúce problémy s prevodovkou Maybach Variorex bolo rozhodnuté od 7.série Z.W. používať nový typ Zahnradfabrik SSG 77. Prioritne sa malo po skúsenostiach z bojov v Poľsku riešiť zväčšenie hrúbky čelného pancierovania pomocou montovateľného prídavného pancierovania na čelné časti korby. Zvýšená hmotnosť tanku viedla k použitiu širších pásov (Kgs. 61/400/120), nových širších pojazdových, napínacích a hnacích kolies. Gumová obruba pôvodných pojazdových kolies bola široká 75 mm, nové kolesá mali obrubu širokú 95 mm. Zmenou prešla spojka, na prvom a poslednom pojazdovom kolese boli použité modifikované tlmiče. Modifikáciou prešla i veža. Získala nový tvar, kde jej zadná časť nemala výduť, na vrchole ktorej sa nachádzala veliteľská vežička. Na strope veže sa nachádzal len jeden signálny port a ventilátor chránený pancierovým krytom. Prvé sériové Pz.Kpfw.III Ausf.H však používali ešte staré konštrukčné celky z Z.W.38, zmeny sa zavádzali postupne. Od 1-2/1941 sa začali vyrábať a modifikovať už vyrobené tanky na úpravu pre teplé klimatické prostredie (Trop).
Ďalšie úpravy prebiehali po dodaní k bojovým jednotkám, v poľných dielňach, či pri repase v továrňach. Tanky mali vymenené vzduchové filtre, dostali Gepäckkasten (krabica na uloženie materiálu a osobných vecí posádky uchytená na zadnej časti veže), v 6/1941 sa začalo montovať ťažné zariadenie určené pre ťahanie vozíka so zásobou paliva, v 9/1941 sa začala na blatníky montovať dvojica náhradných pojazdových kolies, od 11/1941 sa začala montáž 11 náhradných článkov pásov na čelo korby. Vrhač dymových granátov montovaných na zadnej časti korby bol z dôvodu meškania dodávok bez pancierovej ochrany (Schutzmantel). Korbový guľomet dostal pancierový rukáv (MG 34 (P)). Od polovice roka 1940 sa rátalo s prechodom na výrobu korieb s 50 mm čelným pancierom (obdobne ako u neskorších verzií). Od 10/1942 sa začali montovať rôzne zariadenia pre prácu v náročných zimných podmienkach (ohrievač chladiča, ohrievač chladiacej kvapaliny, systém priameho vstrekovania paliva, teplovzdušné kúrenie, drapáky na články pásov do hlbokého snehu, protišmykové drapáky na zľadovatelý povrch a široké zimné pásy (Winterketten).
Od 3/1941 prebehla u niektorých tankov prestavba na ponorné tanky Pz.Kpfw.III (T). Známe sú mi výrobné čísla Fgst.Nr.66451 (Henschel) a Fgst.Nr.66311 (Miag).
Z konštrukcie Pz.Kpfw.III Ausf.H vznikla odvodená Pz.Bef.Wg.III Ausf.H. Nejednalo sa o konverziu štandardných tankov, ale o samostanú sériovú konštrukciu (Fgst.Nr.70001-70145 a Fgst.Nr.70146-70175).
Produkcia Pz.Kpfw.III Ausf.H
Ďalšie úpravy prebiehali po dodaní k bojovým jednotkám, v poľných dielňach, či pri repase v továrňach. Tanky mali vymenené vzduchové filtre, dostali Gepäckkasten (krabica na uloženie materiálu a osobných vecí posádky uchytená na zadnej časti veže), v 6/1941 sa začalo montovať ťažné zariadenie určené pre ťahanie vozíka so zásobou paliva, v 9/1941 sa začala na blatníky montovať dvojica náhradných pojazdových kolies, od 11/1941 sa začala montáž 11 náhradných článkov pásov na čelo korby. Vrhač dymových granátov montovaných na zadnej časti korby bol z dôvodu meškania dodávok bez pancierovej ochrany (Schutzmantel). Korbový guľomet dostal pancierový rukáv (MG 34 (P)). Od polovice roka 1940 sa rátalo s prechodom na výrobu korieb s 50 mm čelným pancierom (obdobne ako u neskorších verzií). Od 10/1942 sa začali montovať rôzne zariadenia pre prácu v náročných zimných podmienkach (ohrievač chladiča, ohrievač chladiacej kvapaliny, systém priameho vstrekovania paliva, teplovzdušné kúrenie, drapáky na články pásov do hlbokého snehu, protišmykové drapáky na zľadovatelý povrch a široké zimné pásy (Winterketten).
Od 3/1941 prebehla u niektorých tankov prestavba na ponorné tanky Pz.Kpfw.III (T). Známe sú mi výrobné čísla Fgst.Nr.66451 (Henschel) a Fgst.Nr.66311 (Miag).
Z konštrukcie Pz.Kpfw.III Ausf.H vznikla odvodená Pz.Bef.Wg.III Ausf.H. Nejednalo sa o konverziu štandardných tankov, ale o samostanú sériovú konštrukciu (Fgst.Nr.70001-70145 a Fgst.Nr.70146-70175).
Produkcia Pz.Kpfw.III Ausf.H
Kontraktom pridelené Fgst.Nr. 66001-66500 | Verzia (Ausf.) | Továreň | Počet vyrobených kusov | Obdobie výroby | Poznámka |
66001-66050 | Ausf.H | Daimler-Benz | 50 | 11/1940 - 3/1941 | |
66101 - 66198 | Ausf.H | M.A.N. | 98 | 11/1940 - 12/1940 | |
66301 - 66372 | Ausf.H | MIAG | 72 | 12/1940 - 4/1941 | |
66401 - 66466 | Ausf.H | Henschel & Sohn | 41 (+25 podvozkov1)) | 12/1940 - 3/1941 | 1) Nadstavbu a veže montovala firma Wegmann. |
Thomas L. Jentz, Hilary Louis Doyle - Panzerkampfwagen III Ausf. E, F, G und H, Development and production from 1938 to 1941, Panzertracts No-3-2, ISBN 0-9771643-9-X
URL : https://www.valka.cz/Pz-Kpfw-III-Ausf-H-t6402#488843Verze : 4
brano
MOD
Úprava zadní části věže zavedená od verze Ausf.H
Zdroj: Michail Barjatinskij: Pz III Stalnyj symbol Blitzkriga, ISBN 9875699256945
Bronekolekcia 6/2000 Srednij tank Panzer III, Index 73160
Zbigniew Boawski a Janusz Ledwoch: Panzer III, ISBN 8386209041
Zdroj: Michail Barjatinskij: Pz III Stalnyj symbol Blitzkriga, ISBN 9875699256945
Bronekolekcia 6/2000 Srednij tank Panzer III, Index 73160
Zbigniew Boawski a Janusz Ledwoch: Panzer III, ISBN 8386209041
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Pz-Kpfw-III-Ausf-H-t6402#386968Verze : 0
ICE
MOD
Bokorys Pz.Kpfw. III Ausf.H od Pz.Kpfw. III Ausf. G se lišil širšími pásy, a jinou velitelskou věžičkou. Změna převodovky nebo zesílení pancíře není na výkrese vidět.
Zdroj: Michail Barjatinskij: Pz III Stalnyj symbol Blitzkriga, ISBN 9875699256945
Bronekolekcia 6/2000 Srednij tank Panzer III, Index 73160
Zbigniew Boawski a Janusz Ledwoch: Panzer III, ISBN 8386209041
Zdroj: Michail Barjatinskij: Pz III Stalnyj symbol Blitzkriga, ISBN 9875699256945
Bronekolekcia 6/2000 Srednij tank Panzer III, Index 73160
Zbigniew Boawski a Janusz Ledwoch: Panzer III, ISBN 8386209041
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Pz-Kpfw-III-Ausf-H-t6402#386958Verze : 0
ICE
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.