Main Menu
User Menu

Přeprava tanků po silnici - legislativa

právní a technické náležitosti

Diskuse
Zdravím,
chtěl jsem se zeptat jak se to řeší s přepravou tanků po silnici. Vím že se přepravuje pomocí podvalníku a tahače přívěsů u AČR nejčastěji asi T 815 VT+ P-50N, ale zajímá mě to spíš z pohledu legislativy. Ve vyhlášce maximální dovolená hmotnost jízdní soupravy 48 tun. A když si vezmu že T 72 M4 CZ má těch 48 tun a k tomu tahač a podvalník tak se dostanu tak o 20-30 tun víš. Tak by mě zajímalo jest-li někdo nevíte zda armáda má na přepravu tanků a jiné těžké techniky výjimku ne jak se to řeší. Děkuji



Poznámka
Toto téma jsem přesunul z části faktografické do části diskusní. Jazykově upraveno.


Moderátor Jiří Tintěra
URL : https://www.valka.cz/Preprava-tanku-po-silnici-legislativa-t77399#284888Verze : 0
Ťahač T-815 môže ťahať max. 75000 kg. V SR má MO, MV (Ozbrojené sily a ozbrojené zbory) z týchto zákonov výnimku, ale aj tak vždy sa pri preprave používajú zvláštne výstražné svetlá oranžovej farby a pokiaľ je vozidiel viac, tak na čele kolóny je sprievodné vozidlo, tiež vybavené majákmi.


Inak na prepravu takýchto nákladov pre civilné organizácie vydáva polícia, alebo obvodný úrad dopravy povolenia....
URL : https://www.valka.cz/Preprava-tanku-po-silnici-legislativa-t77399#284902Verze : 0
MOD
Taky mě to vrtalo hlavou. Na vojně jsem jezdil s tahačem a jako voják zákl.služby poslouchal rozkazy. Tak jsme běžně vozily t-55. +-tahač 25 tun+podvalník p50(byl monohem lepší než p50n)10 tun+ t-55 36 tun. Souprava měla zhruba 71 tun. A jezdili jsme přes i mosty s nosností výrazně nižšíSmile.velitel vozu byl vždy v klidu:)
URL : https://www.valka.cz/Preprava-tanku-po-silnici-legislativa-t77399#297485Verze : 0
No tá nosnosť na značkách pred mostom nie je to čo skutočne môže most zniesť, je tam rezerva. Pri plánovaní presunu sa vždy volí trasa, aby tie mosty súpravu uniesli (správa vojenskej dopravy by mala mať informácie o rizikách a povolených trasách presunu) - takže ak mal veliteľ vozu rozkaz pre presun (a ten mať musel), tak tam mal aj trasu, ktorú mu niekdo schválil, preto mohol byť kľudný. Horšie to bolo v prípade ak došlo k nejakej odchýlke od trasy - osobne si nespomína že by nejaký most spadol, ale viem o niekoľkých prípadoch keď došlo k poškodeniu špeciálnych nástavieb pri pokuse preliesť ťahačom s podvalníkom prevážajúcou takéto vozidlo popod nejaký nižší most mimo schválenú trasu....
URL : https://www.valka.cz/Preprava-tanku-po-silnici-legislativa-t77399#297489Verze : 0
MOD
Alebo kľučkovať križom cez cestu, kvôli nízkym káblom ponad cestu a neutrhnúť ich prevážaným vozidlom Very Happy
URL : https://www.valka.cz/Preprava-tanku-po-silnici-legislativa-t77399#297533Verze : 0
MOD
Že je tam rezerva v nosnosti jsem tušil, ale životnosti mostů to určitě neprospívá. A k těm trasám. Někdy byly připravené do detailu včetně vojáků co pro nás zastavovali provoz na křižovatkách(když se stěhovaly tanky a transp.na nádraží na železn.převoz na Slovensko při rozdělení rep.)to se jezdilo dobře. Potom už to tak dokonalé nebylo.
URL : https://www.valka.cz/Preprava-tanku-po-silnici-legislativa-t77399#297738Verze : 0
konkrétně při přepravě tanků není doprovodné vozidlo nutné kvůli hmotnosti, ale kvůli šířce, kterou souprava má.
URL : https://www.valka.cz/Preprava-tanku-po-silnici-legislativa-t77399#299311Verze : 0