Main Menu
User Menu
     
Název:
Name:
Praga DT-III (DTH-III)
Originální název:
Original Name:
Praga DT-III (DTH-III)
Výrobce:
Producer:
ČKD, Praha /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 prototyp
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1949 (?)
Osádka:
Crew:
?
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
15600 kg
Celková délka:
Overall Length:
? mm
Celková šířka:
Overall Width:
? mm
Celková výška:
Overall Height:
? mm
Světlá výška:
Ground Clearance:
? mm
Pancéřování:
Armour:
čelo - 25mm
boky - 15mm
dno a dolné čelo - 10mm
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Tatra (naftový 12-valec)
Výkon:
Power:
? kW při ? ot/min
Převodové ústrojí:
Transmission:
?
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
? km/h
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
? km
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
? °
Boční náklon:
Side Slope:
? °
Překročivost:
Trench Crossing:
? m
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m
Brodivost:
Fording Depth:
? m
Přepravní kapacita:
Transport Capacity:
?
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Ivo Pejčoch – Československé pásové dělostřelecké tahače 1918-1950, vydavateľstvo Ares, ISBN 978-80-86158-52-5
Vladimír Francev, Charles K. Kliment - Československá obrněná vozidla 1918-1948, vydavateľstvo ARES, II. vydanie, Praha 2004, ISBN 80-86158-40-3
Mgr.Martin Dubánek - Od bodáku po tryskáče - Nedokončené Československé zbrojní projekty 1945-1955, Mladá fronta 2011, ISBN : 978-80-204-2515-7
URL : https://www.valka.cz/Praga-DT-III-DTH-III-t19455#434507Verze : 0
MOD
Po skončení 2.sv.vojny sa využila koncepcia a komponenty podvozku stíhača tankov Jagdpanzer 38(t) i na stavbu delostreleckých ťahačov z pražskej ČKD(exBMM), ktorá zahájila vývoj ťahačov troch hmotnostných kategórií.

Napriek jasnej inšpirácii stíhačom tankov, jednalo sa v podstate o nové konštrukcie. Vznikli DT-I (4,5t),DT-II (7t) a DT-III (12t), ktorý bol najťažším z tejto trojice pásových delostreleckých ťahačov.
Bola použitá nová zvarovaná korba z tenších pancierových plechov, stroj poháňal 12valcový vzduchom chladený motor Tatra. Motor bol umiestnený v prednej časti vozidla a poháňal hnacie kolesá umiestnené v zadnej časti vozidla. Len DT-III využíval identické pojazdové kolesá aké boli používané Jagdpanzer 38(t). DT-I a DT-II používali kolesá menšieho priemeru. Pásy DT-III dostali gumené vložky pre šetrný pohyb po cestných komunikáciách. Po predvedení DT-I vo Švajčiarsku odkúpila švajčiarska armáda prototyp väčšieho DT-III za 307 453.- CHF (3 564 308.- Kč) a chcela kúpiť väčšiu sériu týchto strojov. Po prevzatí moci komunistami sa tento obchod z politických dôvodov neuskutočnil.

Vladimír Francev, Charles K. Kliment, Milan Kopecký - Jagdpanzer 38(t) Hetzer, MBI, nakladateľstvo Publishing House, Praha, rok vydania 2001, ISBN 80-902238-9-3

Praga DT-III (DTH-III) -


URL : https://www.valka.cz/Praga-DT-III-DTH-III-t19455#72481Verze : 4
MOD