Potez XVII

     
Název:
Name:
Potez XVII Potez XVII
Originální název:
Original Name:
Potez XVII
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1925-DD.MM.1925 Société des Aéroplanes Henry Potez, Levallois /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1925-DD.MM.1925
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
6
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1925
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1315 kg 2899 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2070 kg 4564 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
12,680 m 41ft 7,25in
Délka:
Length:
8,600 m 28ft 2,55in
Výška:
Height:
3,200 m 10ft 6in
Plocha křídla:
Wing Area:
45,01 m2 484.48 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
45,990 kg/m2 9.42 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Lorraine 12Db kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 305 kW (415 k)m max. výkon 294 kW (400 k) při 1 600 ot/min v h= 2 000 m.
Vrtule dvoulistá dřevěná.
Lorraine 12Db twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated at de 409 hp for take-off and 395 hp at 1,600 rpm at 6,562 ft,
driving a two-blade wooden propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
210 km/h v 0 m 130.5 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
190 km/h v 2000 m 118.1 mph in 6562 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do m min to ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6000 m 19685 ft
Dolet:
Range:
950 km 590.3 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
původně neozbrojen, později
1x zdvojený kulomet (Lewis ?) ráže 7,7 mm na oběžném kruhu v zadní kabině.
Pumový náklad: do 200 kg pum.
initially unarmed, later
1x twin rearward-firing 0.303 inch (Lewis?) machine-guns on circulating ring in the rear cabin.
Bomb load: Up to 441 lb of bombs.
Bomb load: 200 kg bombs.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Letouny určené pro export do Bulharska vycházely přímo z Potezu XV. S ohledem na skutečnost, že Bulharsko nesmělo dle Versailleské mírové smlouvy vlastnit ozbrojená letadla, byl Potez XVII deklarován jako poštovní letoun. Měl mírně vyšší nosnost a v zadní kabině nebyl oběžný kruh s kulomety. Po zařazení d vojenského letectva byl tento instalován včetně kulometného dvojčete. -
Zdroje:
Sources:
Dominique Breffort and André Jouineau, French Aircraft 1939-1942: Volume 2, From Dewoitine to Potez, Paris, Histoire & Collections, 2005, ISBN 2-915239-49-5.
Andrzej Glass, Polskie konstrukcje lotnicze: 1893-1939, Tom 1, Wydawnictwo STRATUS, Sandomierz, 2004, ISBN: 83-916327-8-4
http://www.aviastar.org/air/france/potez-15.php
reocities.com
http://www.aviafrance.com/aviafrance1.php?
ID=7378&ID_CONSTRUCTEUR=1057&ANNEE=0&ID_MISSION=119&MOTCLEF=
http://www.airwar.ru/enc/other1/potez17.html
http://fr.wikipedia.org/wiki/Potez_17
http://upload.wikimedia.org/.../1024px-Potez_XVII_in_Bulgaria%2C_1928.jpg

Potez XVII -


URL : https://www.valka.cz/Potez-XVII-t167474#503348 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více