Název: Name: | Potez XIX Bn.2 | Potez XIX Bn.2 |
Originální název: Original Name: | Potez XIX Bn.2 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1924-DD.MM.1924 Société des Aéroplanes Henry Potez, Méaulte | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1924-DD.MM.1924 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1924 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3323 kg | 7326 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 4567 kg | 10069 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 4720 kg | 10406 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 22,000 m | 72ft 2in |
Délka: Length: | 14,250 m | 46ft 9in |
Výška: Height: | 4,000 m | 13ft 1.5in |
Plocha křídla: Wing Area: | 102,80 m2 | 1106.53 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 44,643 kg/m2 | 9.14 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 3 | |
Typ: Type: | Hispano-Suiza 8Fb kapalinou chlazený vidlicový osmiválec o výkonu 221 kW (300 k) při 2 100 ot/min. Vrtule dvoulisté dřevěné s pevným úhlem náběhu. | Hispano-Suiza 8Fb eight-cylinder liquid-cooled Vee engine rated at 296 hp at 2,100 rpm, driving a two-blade fixed-pitch wooden propellers. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 250 km/h v 2000 m | 155.3 mph in 6562 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 216 km/h v ? m | 134.2 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 9,55 min do 2000 m | 9,55 min to 6562 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5650 m | 18537 ft |
Dolet: Range: | 840 km | 522 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x zdvojený pohyblivý kulomet Lewis ráže 7,7 mm v zadní kabině za křídlem a 1x pohyblivý kulomet Lewis ráže 7,7 mm ve spodním střelišti. Pumový náklad: do 650 kg. | One twin flexible 0.303 inch Lewis machine-guns in the rear cockpit behind the wing and one flexible 0.303 inch Lewis machine-gun in the bottom fuselage. Bomb load: Up to 1,433 lb of bombs. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Potez XIX vznikl na základě staršího bombardéru Potez X C, jehož konstrukce byla upravena ze zkušeností s Potez XVIII. Zástupcům letectva byl předveden téměř rok po prvním vzletu v lednu 1925, od konce srpna probíhaly vojenské zkoušky, které byly zakončeny 7. 10. 1925, výsledkem zkoušek bylo odmítnutí. Tento těžký noční bombardér měl malý dolet, unesl malý pumový náklad a oba členové osádky spolu takřka nemohli komunikovat. Práce byly zastaveny. | The Potez XIX it was the prototype French heavy night bomber. |
Zdroje: Sources: | http://www.airwar.ru/enc/bww1/potez19.html www.aviafrance.com http://airspot.ru/catalogue/item/potez-xix http://fr.wikipedia.org/wiki/Potez_XIX_Bn_2 |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |