Potez XI CAp.2

     
Název:
Name:
Potez XI CAp.2 Potez XI CAp.2
Originální název:
Original Name:
Potez XI CAp.2
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1922-DD.MM.1922 Société des Aéroplanes Henry Potez, Levallois /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1922-DD.MM.1922
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
11.12.1922
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1350 kg 2976 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1900 kg 4189 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
2000 kg 4409 lb
Rozpětí:
Wingspan:
12,700 m 41ft 8in
Délka:
Length:
9,080 m 29ft 9,5in
Výška:
Height:
3,160 m 10ft 4,5in
Plocha křídla:
Wing Area:
46,20 m2 497.29 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
41,126 kg/m2 8.42 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Lorraine 12Db vodou chlazený vidlicový dvanáctiválec přeplňovaný turbokompresorem o vzletovém výkonu 294 kW (400 k) při 1 700 ot/min a 272 kW (370 k) v h= 4 500 m.
Vrtule dvoulistá dřevěná.
Lorraine 12Db twelve-cylinder water-cooled Vee with a Rateau turbo-supercharged engine rated at 395 hp at 1,700 rpm for take-off and 365 hp at 14,764 ft,
driving a two-blade wooden propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
220 km/h v ? m 136.7 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
186 km/h v ? m 115.6 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8000 m 26247 ft
Dolet:
Range:
650 km 403.9 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Vickers ráže 7,7 mm nad motorem a
1x zdvojený kulomet ráže 7,7 mm na oběžném kruhu v zadní kabině
Two fixed forward-firing 0.303 inch Vickers machine-guns in a nose and
one twin 0.303 inch machine-guns on a swivelling mount in the rear cockpit.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Dvoumístný stíhací letoun Potez XI byl navržen a vyroben v roce 1922. Jednalo se o první stíhací letoun fy Potez. Tento stíhací letoun měl dle požadavků gen. Duvala z roku 1919 plnit i další úkoly. Pro pohon byl vybrán motor Lorraine 12Da, který byl přeplňovaný turbokompresorem Rateau. Po provedených letových zkouškách byly další práce na letadle zastaveny a vývoj ukončen. The Potez XI was the first fighter aircraft designed in 1922 by the French company Potez. It was built to meet requirement created in 1919 by the new Directeur de L'Aeronautique, General Duval. This aircraft was to be powered by a Rateau turbo-supercharged engine. After the flight tests further development work stopped.
Zdroje:
Sources:
William Green and Gordon Swanborough, The complete book of fighters: an illustrated encyclopedia of every fighter aircraft built and flown, Salamander, 2001, p. 481, ISBN 978-1-84065-269-7.
www.aviafrance.com
http://www.aviastar.org/air/france/potez-11.php
http://fr.wikipedia.org/wiki/Potez_XI_CAp_2
http://www.airwar.ru/enc/fww1/potez11.html
www.airwar.ru

Potez XI CAp.2 -


URL : https://www.valka.cz/Potez-XI-CAp-2-t166792#501762 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více