Potez VIII

     
Název:
Name:
Potez VIII Potez VIII
Originální název:
Original Name:
Potez VIII
Kategorie:
Category:
jiná kategorie other category
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1920-DD.MM.1920 Société des Aéroplanes Henry Potez, Aubervilliers /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1920-DD.MM.1920
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2 (jeden byl přestavěn na Potez VIII R)
První vzlet:
Maiden Flight:
09.04.1920
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
220 kg 485 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
420 kg 926 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
7,900 m 25ft 11in
Délka:
Length:
4,700 m 15ft 5in
Výška:
Height:
2,000 m 6ft 6,75in
Plocha křídla:
Wing Area:
19,00 m2 204.51 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
22,105 kg/m2 4.53 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Potez A4 vzduchem chlazený řadový, svisle uložený čtyřválec o výkonu 36,8 kW (50 k).
Vrtule dvoulistá dřevěná.
Le Rhône Type 9C four-cylinder air-cooled inline vertical engine power output 49 hp,
driving a two-blade wooden propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
145 km/h v ? m 90.1 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
3250 m 10663 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
neozbrojený unarmed
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Potez VIII nebyl úspěšným strojem – nevzhledný čtyřkolý podvozek, zajímavě řešený, leč nevýkonný motor, tandemově umístněné kabiny. Jedinou pozitivní novinkou byly kovové nosníky křídel z duraluminia. Letoun byl nevýkonný a tak byl brzy zkoušen výkonnější motor, tak vznikl Potez VIII A, jeden Potez VIII byl přestavěn na Potez VIII R. The prototype Potez VIII two-seat tourer or elementary trainer was first flown on 9 April 1920, powered by a specially designed Potez engine, the 49 hp Potez A4. A light unequal-span biplane, the Potez VIII had four-wheel landing gear, the tailskid being used for landings only.
Zdroje:
Sources:
http://fr.wikipedia.org/wiki/Potez_VIII
www.aviafrance.com
http://fandavion.free.fr/potez_constructeurs.htm
flyingmachines.ru
http://www.airwar.ru/enc/law1/potez8.html
aerophile.over-blog.com
www.flightglobal.com
archiv autora

Potez VIII -


URL : https://www.valka.cz/Potez-VIII-t168173#504604 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více