Název: Name: | Potez VIII A | Potez VIII A |
Originální název: Original Name: | Potez VIII A | |
Kategorie: Category: | jiná kategorie | other category |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1921-DD.MM.1922 Société des Aéroplanes Henry Potez, Aubervilliers | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1921-DD.MM.1922 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 5 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1921 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 337 kg | 743 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 557 kg | 1228 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 8,000 m | 26ft 3in |
Délka: Length: | 5,720 m | 18ft 9in |
Výška: Height: | 2,480 m | 8ft 1,66in |
Plocha křídla: Wing Area: | 20,00 m2 | 215.28 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 27,85 kg/m2 | 5.7 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Anzani 6A3 vzduchem chlazený hvězdicový šestiválec o výkonu 44 kW (60 k). Vrtule dvoulistá dřevěná. | Anzani 6A3 six-cylinder air-cooled radial engine power output 59 hp, driving a two-blade wooden propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 142 km/h v ? m | 88.2 mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4000 m | 13123 ft |
Dolet: Range: | 315 km | 195.7 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | neozbrojený | unarmed |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | Po neúspěšném prototypu Potez VIII vzniká nový Potez VIIIA s výkonnějším motorem a jednoduchým podvozkem (původní podvozek byl čtyřkolý a ostruha byla použita pouze krátce při vzletu). Původně se očekávala objednávka na 100 letadel, které měly létat jako turistické nebo cvičné, nakonec bylo vyrobeno pouze 5 strojů (2 Potez VIII, 2 Potez VIIIA a 1 Potez VIII H). | The prototype Potez VIII two-seat tourer or elementary trainer was powered by a specially designed Potez engine, the 37kW Potez A 4. The Potez VIII had four-wheel landing gear, the tailskid being used for landings only. There were plans made to produce 100 series aircraft. But only five were built, included the Potez VIII A with a two-wheel conventional landing gear; two of them later being converted to Potez VIII configuration and one the seaplane Potez VIII H. |
Zdroje: Sources: | www.aviafrance.com http://www.aviastar.org/air/france/potez-8.php http://www.airwar.ru/enc/law1/potez8.html aerophile.over-blog.com |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |