Potez VIII A

     
Název:
Name:
Potez VIII A Potez VIII A
Originální název:
Original Name:
Potez VIII A
Kategorie:
Category:
jiná kategorie other category
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1921-DD.MM.1922 Société des Aéroplanes Henry Potez, Aubervilliers /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1921-DD.MM.1922
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
5
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1921
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
337 kg 743 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
557 kg 1228 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
8,000 m 26ft 3in
Délka:
Length:
5,720 m 18ft 9in
Výška:
Height:
2,480 m 8ft 1,66in
Plocha křídla:
Wing Area:
20,00 m2 215.28 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
27,85 kg/m2 5.7 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Anzani 6A3 vzduchem chlazený hvězdicový šestiválec o výkonu 44 kW (60 k).
Vrtule dvoulistá dřevěná.
Anzani 6A3 six-cylinder air-cooled radial engine power output 59 hp,
driving a two-blade wooden propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
142 km/h v ? m 88.2 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4000 m 13123 ft
Dolet:
Range:
315 km 195.7 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
neozbrojený unarmed
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Po neúspěšném prototypu Potez VIII vzniká nový Potez VIIIA s výkonnějším motorem a jednoduchým podvozkem (původní podvozek byl čtyřkolý a ostruha byla použita pouze krátce při vzletu). Původně se očekávala objednávka na 100 letadel, které měly létat jako turistické nebo cvičné, nakonec bylo vyrobeno pouze 5 strojů (2 Potez VIII, 2 Potez VIIIA a 1 Potez VIII H). The prototype Potez VIII two-seat tourer or elementary trainer was powered by a specially designed Potez engine, the 37kW Potez A 4. The Potez VIII had four-wheel landing gear, the tailskid being used for landings only. There were plans made to produce 100 series aircraft. But only five were built, included the Potez VIII A with a two-wheel conventional landing gear; two of them later being converted to Potez VIII configuration and one the seaplane Potez VIII H.
Zdroje:
Sources:
www.aviafrance.com
http://www.aviastar.org/air/france/potez-8.php
http://www.airwar.ru/enc/law1/potez8.html
aerophile.over-blog.com

Potez VIII A -


URL : https://www.valka.cz/Potez-VIII-A-t168163#504584 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více