Main Menu
User Menu

Potez-CAMS 161

     
Název:
Name:
Potez-CAMS 161 "Picardie"
Originální název:
Original Name:
Potez-CAMS 161 "Picardie"
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1942-DD.03.1942 Société Nationale de Constructions Aéronautiqe du Nord, Sartrouville /
Období výroby:
Production Period:
DD.01.1938-DD.03.1942 konstrukce
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
20.03.1942
Osádka:
Crew:
6 + 16 pasažérů
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
člunový trup
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
17220 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
37000 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
43001 kg
Rozpětí:
Wingspan:
46,000 m
Délka:
Length:
32,110 m
Výška:
Height:
8,870 m
Plocha křídla:
Wing Area:
261,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
141,762 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
6
Typ:
Type:
Hispano-Suiza 12Y-36/37 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 772,25 kW (1 050 k), maximální výkon 706 kW (960 k) při 2 400 ot/min v h= 1 250 m a nominální výkon 676,7 kW (920 k) v optimální výšce.
Vrtule trojlistá kovová s nastavitelným úhlem náběhu.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
26 570 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
335 km/h v 1500 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
290 km/h v 4000 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
6500 m
Dolet:
Range:
6000 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
8200 km
Výzbroj:
Armament:
neozbrojený
Uživatelské státy:
User States:

Poznámka:
Note:
Letová vytrvalost: 33 hod.


Potez-CAMS 161 byl francouzský šestimotorový hydroplán, který byl navržen a postaven pro provoz na dlouhých trasách v severním Atlantiku s vysokým stupněm pohodlí pro pasažéry. Jeho vývoj byl téměř zastaven kapitulací Francie, později pokračoval pod německým dohledem. Nedlouho před kapitulací francouzské námořnictvo požadovalo instalaci střeleckých věží, hydroplán měl sloužit jako dálkový průzkumný letoun, dokončen byl v roce 1942 bez výzbroje. Němci letoun nakonec zabavili a přelétli jej do Německa, až do Bugu na ostrově Rujana. Zde byl dne 14. září 1944 zničen třemi Mustangy 357. stíhací perutě 355. stíhací skupiny.
Zdroje:
Sources:
L+K č. 1 / 1993, ročník LXIX, str. 40., Václav Němeček, Letadla 39-45, Potez - CAMS 161, Vydavatelství Magnet-Press, s.p., ISSN 0024-1156.
https://www.hydroretro.net/etudegh/potez.pdf
https://www.aviastar.org/air/france/potez-161.php
https://www.airwar.ru/enc/flyboat/pcams161.html
1000aircraftphotos.com
https://www.warbirds.jp/data/fra/htm/pc161.htm
URL : https://www.valka.cz/Potez-CAMS-161-t55575#203416Verze : 0
MOD
Potez - CAMS 161
Jediný postavený prototyp testovali až Němci, letoun byl zničen 18.9.1944 na ostrově Rujána při útoku amerických stíhaček P-51 Mustang.
Potez-CAMS 161 - https://www.airwar.ru/enc/flyboat/pcams161.html

https://www.airwar.ru/enc/flyboat/pcams161.html
URL : https://www.valka.cz/Potez-CAMS-161-t55575#203417Verze : 0
MOD