Main Menu
User Menu

Potez 840

     
Název:
Name:
Potez 840
Originální název:
Original Name:
Potez 840
Kategorie:
Category:
dopravní letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1961-DD.MM.1962 Établissements Henry Potez SARL, Blagnac
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1961-DD.MM.1962
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
4
První vzlet:
Maiden Flight:
29.04.1961 1st prototype
DD.06.1962 2nd prototype
Osádka:
Crew:
3 + 18 pasažérů
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4985 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
7800 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
8900 kg
Rozpětí:
Wingspan:
19,350 m
Délka:
Length:
15,620 m
Výška:
Height:
5,470 m
Plocha křídla:
Wing Area:
35,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
222,857 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
turbovrtulový
Počet motorů:
Number of Engines:
4
Typ:
Type:
Turboméca Astazou II turbovrtulový motor o výkonu 328 kW (446 k) při 34 500 ot/min.
Vrtule trojlisté Ratier-Figeac s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 2 120 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
541 km/h v 6400 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
420 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
10 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
7800 m
Dolet:
Range:
1850 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
neozbrojený
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
Potez 840 byl lehký dopravní letoun. Jednalo se o celokovový samonosný dolnoplošník se zatahovacím podvozkem. První prototyp byl poháněn čtveřicí malých turbovrtulových motorů Turboméca Astazou II o výkonu 328 kW, druhý prototyp vzlétl v létě 1962 a byl poháněn výkonnějšími motory Turboméca Astazou XII o výkonu 447 kW.

V roce 1962 firma Société des Avions et Moteurs Henry Potez podnikla s novými letouny prodejní turné po americkém kontinentu a po ukončení se psalo, že jsou objednávky na 25 letadel. K výrobě nedošlo, byly vyrobeny celkem čtyři prototypy, z nich jeden byl určen pro statické pevnostní zkoušky. Výrobu završily ještě dvě dvojice letadel Potez 841 a Potez 842, ty se odlišovaly především pohonnými jednotkami a vyšší přepravní kapacitou.
Osm letadel řady 840/842 byly poslední stroje vyrobené firmou Potez.
Zdroje:
Sources:
www.aviafrance.com
https://avia-museum.narod.ru/france/potez_840.html
https://www.aviastar.org/air/france/potez-840.php
theaviationanorak.blogspot.cz
www.flugzeuginfo.net
www.flightglobal.com
https://www.hydroretro.net/etudegh/potez840.pdf

Potez 840 -


Potez 840 -


Potez 840 -


URL : https://www.valka.cz/Potez-840-t170248#508747Verze : 0
MOD