Název: Name: | Potez 840 | Potez 840 |
Originální název: Original Name: | Potez 840 | |
Kategorie: Category: | dopravní letoun | passenger aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1961-DD.MM.1962 Établissements Henry Potez SARL, Blagnac | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1961-DD.MM.1962 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 4 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 29.04.1961 1st prototype DD.06.1962 2nd prototype | |
Osádka: Crew: | 3 + 18 pasažérů | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 4985 kg | 10990 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 7800 kg | 17196 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 8900 kg | 19621 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 19,350 m | 63ft 6in |
Délka: Length: | 15,620 m | 51ft 3in |
Výška: Height: | 5,470 m | 17ft 11,33in |
Plocha křídla: Wing Area: | 35,00 m2 | 376.74 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 222,857 kg/m2 | 45.64 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | turbovrtulový | turboprop |
Počet motorů: Number of Engines: | 4 | |
Typ: Type: | Turboméca Astazou II turbovrtulový motor o výkonu 328 kW (446 k) při 34 500 ot/min. Vrtule trojlisté Ratier-Figeac s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 2 120 mm. | Turboméca 'Astazou' II turoprop engine poweroutput 440 hp at 34,500 rpm, driving a three-blade variable-pitch Ratier-Figeac propellers of diameter 6ft 11.5in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 541 km/h v 6400 m | 336.2 mph in 21000 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 420 km/h v ? m | 261 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 10 m/s | 1970 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7800 m | 25591 ft |
Dolet: Range: | 1850 km | 1149.5 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | neozbrojený | Unarmed |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | Potez 840 byl lehký dopravní letoun. Jednalo se o celokovový samonosný dolnoplošník se zatahovacím podvozkem. První prototyp byl poháněn čtveřicí malých turbovrtulových motorů Turboméca Astazou II o výkonu 328 kW, druhý prototyp vzlétl v létě 1962 a byl poháněn výkonnějšími motory Turboméca Astazou XII o výkonu 447 kW. V roce 1962 firma Société des Avions et Moteurs Henry Potez podnikla s novými letouny prodejní turné po americkém kontinentu a po ukončení se psalo, že jsou objednávky na 25 letadel. K výrobě nedošlo, byly vyrobeny celkem čtyři prototypy, z nich jeden byl určen pro statické pevnostní zkoušky. Výrobu završily ještě dvě dvojice letadel Potez 841 a Potez 842, ty se odlišovaly především pohonnými jednotkami a vyšší přepravní kapacitou. Osm letadel řady 840/842 byly poslední stroje vyrobené firmou Potez. | The first prototype light transport airplane Potez 840 was an all-metal cantilever monoplane, it was powered by four 440 hp Turbomeca Astazou II turboprops, had fully retractable tricycle landing gear. A second prototype, flown in June 1962, it was powered by four 600 hp Astazou XII turboprops. After a sales tour in North America by the P-840.02, plans were made for a production batch of 25 Potez 840s, but in fact only two more prototypes were built, but one of these being reserved for static testing. The Potez 840/842 were the last aircrafts of the Potez marque to be built. |
Zdroje: Sources: | www.aviafrance.com http://avia-museum.narod.ru/france/potez_840.html http://www.aviastar.org/air/france/potez-840.php theaviationanorak.blogspot.cz www.flugzeuginfo.net www.flightglobal.com http://www.hydroretro.net/etudegh/potez840.pdf |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |