Main Menu
User Menu

Potez 75

     
Název:
Name:
Potez 75
Originální název:
Original Name:
Potez 75
Kategorie:
Category:
bitevní letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1953-DD.03.1953 Société des Avions et Moteurs Henry Potez, Argenteuil
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1953-DD.03.1953
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
10.06.1953
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1674 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2515 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
2865 kg
Rozpětí:
Wingspan:
13,000 m
Délka:
Length:
9,090 m
Výška:
Height:
2,640 m
Plocha křídla:
Wing Area:
23,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
109,348 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Potez 8 D.32 tlačný vzduchem chlazený invertní vidlicový osmiválec o vzletovém výkonu 331 kW (450 k) a 238 kW (385 k) v h= 3 500 m.
Vrtule tlačná trojlistá s měnitelným úhlem náběhu o průměru 2 800 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1 200 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
294 km/h v 3000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
234 km/h v 2000 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
5,8 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
10,0 min do 3000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
8600 m
Dolet:
Range:
660 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
780 km
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet DEFA ráže 12,7 mm v přídi, 480 nábojů a
4x pevný kulomet MAC 1934 M39 ráže 7,5 mm pod přídí, 1 000 nábojů pro každý.
Pumový náklad: 8x po drátu řízená protitanková raketa Nord SS.10 zavěšené pod křídly.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Potez 75 z roku 1953 představoval útočný letoun, který měl útočit na tanky východního bloku protitankovými raketami Nord SS.10, tyto rakety měl řídit operátor pomocí tenkého kabelu, který se odvíjel z rakety.
Letoun byl poměrně jednoduché konstrukce s centrální gondolou, pohon obstarával tlačný vzduchem chlazený motor Potez 8 D.32. Podvozek byl pevný kapotovaný.
Francouzské letectvo tento letoun po provedených zkouškách odmítlo, pro nedostatečnou vybavenost.
Továrna Potéz letoun následně upravila aby mohl plnit úkoly lehkého letounu pro přímou spolupráci s armádou. Následně byl testován v Alžíru v protipovstaleckých bojích. Zde se osvědčil a armádní letectvo v květnu 1956 objednalo celkem 115 letadel, žádné se však do výroby nedostalo, protože již v červnu byla objednávka zrušena. Francouzská vláda zavedla úsporná opatření a zrušila podobné projekty. Letoun byl v roce 1958 zničen při havárii.
Zdroje:
Sources:
www.aviafrance.com
www.fliegerweb.com
1000aircraftphotos.com
https://www.aviastar.org/air/france/potez-75.php
https://www.airwar.ru/enc/attack/potez75.html
https://www.matalat.fr/page302.html
https://en.wikipedia.org/wiki/SS.10

Potez 75 -


Potez 75 -


Potez 75 -


URL : https://www.valka.cz/Potez-75-t92948#501796Verze : 0
MOD
https://www.avionslegendaires.net/potez-75.php
Potez 75 -


Potez 75 -


URL : https://www.valka.cz/Potez-75-t92948#348005Verze : 0