Main Menu
User Menu

Potez 662

     
Název:
Name:
Potez 662
Originální název:
Original Name:
Potez 662
Kategorie:
Category:
dopravní letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1938-DD.MM.1938 Société Nationale des Constructions Aéronautiques du Nord, Méaulte /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1938-DD.MM.1938
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
26.07.1938
Osádka:
Crew:
2 + 12 pasažérů
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
5500 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
8360 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
8580 kg
Rozpětí:
Wingspan:
22,450 m
Délka:
Length:
16,850 m
Výška:
Height:
4,400 m
Plocha křídla:
Wing Area:
57,15 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
146,282 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
4
Typ:
Type:
Gnome-Rhône 14M 05 vzduchem chlazený dvouhvězdicový přeplňovaný čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 515 kW (700 k), tento výkon byl dosažen také v h= 5 150 m, nominální výkon 485 kW (660 k) při 3 030 ot/min v h= 4 000 m.
Vrtule trojlistá Rarier s nastavitelným úhlem náběhu.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
465 km/h v 5000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
400 km/h v 4000 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
9000 m
Dolet:
Range:
1000 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
neozbrojený
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Druhý prototyp civilního dopravního Potez 661 byl na žádost ministerstva letectví dosti zásadně upraven a vzniká tak vojenský transportní letoun Potez 662. Nový letoun byl poháněn mnohem výkonnějšími motory Gnome-Rhône 14M-5 Mars. Potez 662 byl po absolvování letových zkoušek zabaven vládou ve Vichy, kde sloužil k přepravě vysokých důstojníků.
12. listopadu 1941 jej použil také státní sekretář ministra války a vrchní velitel pozemních sil armádní generál Charles Léon Clément Huntziger (podepsal francouzskou kapitulaci s Německem a Itálií), při návratu z inspekční cesty, nedaleko jihofrancouzského Le Vigan se letoun zřítil. Při této havárii se zabilo se všech sedm přepravovaných osob a osádka letounu.
Zdroje:
Sources:
www.aviafrance.com
https://www.airwar.ru/enc/cw1/potez662.html
https://fr.wikipedia.org/wiki/Potez_662
https://aircraft-catalog.com/en/Potez/Potez-662/
1000aircraftphotos.com
archiv autora

Potez 662 -


Potez 662 -


URL : https://www.valka.cz/Potez-662-t168205#504664Verze : 0
MOD