Potez 541

     
Název:
Name:
Potez 541 M5 Potez 541 M5
Originální název:
Original Name:
Potez 541 M5
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1934-DD.MM.1934 Société des Aéroplanes Henry Potez, Méaulte /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1934-DD.MM.1934
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1934
Osádka:
Crew:
5
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3864 kg 8519 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5967 kg 13155 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
22,100 m 72ft 6in
Délka:
Length:
16,720 m 54ft 10,25in
Výška:
Height:
3,800 m 12ft 5,66in
Plocha křídla:
Wing Area:
76,00 m2 818.06 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
78,513 kg/m2 16.08 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Gnome-Rhône 14Kdrs o vzletovém výkonu 735,5 kW (1 000 k) při 2 390 ot/min, 809 kW (1 100 k) při 2 390 ot/min v h= 2 600 m a nominální výkon 632,5 kW (860 k) v optimální výšce.
Vrtule trojlisté kovové s nastavitelným úhlem náběhu.
Gnome-Rhône 14Kdrs fourteen-cylinder two-row air-cooled radial engine rated at 986 hp at 2,390 rpm for take-off, 1,085 hp at 8,530 ft at 2,390 rpm and nominal power output 848 hp at optimal level,
driving a three-blade variable-pitch metal propellers.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
332 km/h v 4000 m 206.3 mph in 13123 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
260 km/h v ? m 161.6 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
11,25 min do 4000 m 11,25 min to 13123 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10400 m 34121 ft
Dolet:
Range:
1000 km 621.4 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1500 km 932.1 mi
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý kulomet MAC 1934 ráže 7,5 mm v přední střelecké věži,
1x pohyblivý kulomet MAC 1934 ráže 7,5 mm ve hřbetní střelecké věži a
1x pohyblivý kulomet MAC 1934 ráže 7,5 mm v dolní polozatažitelné válcové věži.
Pumový náklad: 4x 225 kg puma pod křídly nebo 10x 55 kg puma v pumovnici.
One flexible forward-firing 0.295 inch MAC 1934 machine-gun in a nose manually operated turret,
one flexible rearward-firing 0.295 inch MAC 1934 machine-gun in a dorsal manually operated turret,
one flexible down-firing 0.295 inch MAC 1934 machine-gun in a semi-retractable dustbin-style ventral turret.
Bomb load: Four 496 lb bombs on external racks or ten 110 lb bombs in bomb bay.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Prototyp bombardéru Potez 541 byl stavěn zároveň s průzkumným bombardérem Potez 540, který byl poháněn motory Hispano Suiza 12 Xirs/Xjrs a letounem Potez 542, ten byl poháněn motory Lorraine Pétrel. Do výroby se dostaly letouny Potez 540 a Potez 542. Bombardér Potez 541 byl vyroben v jediném exempláři. Parallel with the Potez 540 were developed the Potez 541 prototype, powered by Gnome-Rhone 14Kdrs radials.
Zdroje:
Sources:
adar.es
www.aviafrance.com
http://www.aviastar.org/air/france/potez-540.php
http://fr.academic.ru/dic.nsf/frwiki/1360933
aviarmor.net
1000aircraftphotos.com
www.samolotypolskie.pl
http://en.wikipedia.org/wiki/Gnome-Rh%C3%B4ne_14K

Potez 541 -


URL : https://www.valka.cz/Potez-541-t166994#502211 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více