Název: Name: | Potez 41 Bn.5 | |
Originální název: Original Name: | Potez 41 Bn.5 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1934-DD.MM.1934 Société des Aéroplanes Henry Potez, Méaulte / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1934-DD.MM.1934 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 25.07.1934 | |
Osádka: Crew: | 5 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 7840 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 13300 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 36,000 m | |
Délka: Length: | 25,000 m | |
Výška: Height: | 5,750 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 185,00 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 71,892 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 4 | |
Typ: Type: | Hispano-Suiza 12Ybrs kapalinou chlazený přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 614 kW (835 k) při 2 400 ot/min a 632,5 kW (860 k) v h= 4 000 m. Vrtule dvoulisté dřevěné. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 3 500 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 270 km/h v 4000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 235 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | |
Dolet: Range: | 1200 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | Bylo plánováno 5x pohyblivý kulomet ráže 7,5 mm. Pumový náklad: 1 600 kg | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | Potez 41 Bn5 byl prototypem těžkého nočního bombardéru, tento letoun konstrukčně vycházel z létajícího člunu a odtud si přinesl neobvyklou instalaci motorů. Čtyři motory byly namontovány tandemově po dvojicích nahoře nad křídlem na dosti vysokých pylonech. Pro ověření této konstrukce byly vyrobeny dva zmenšené letouny označené jako Potez 41E. Zajímavostí bylo, že mechanici, kteří byli členy osádky, mohli během letu opravovat a udržovat motory. Již po několika prvních letech bombardovacího letounu bylo zjištěno, že se ve vzduchu chová bezproblémově a má příjemné letové vlastnosti. Avšak již 1. 10. 1934 byl letoun zničen při havárii a všechny práce byly zastaveny. | |
Zdroje: Sources: | http://www.airwar.ru/enc/bww1/potez41.html http://crimso.msk.ru/Site/Crafts/Craft32042.htm http://www.kheichhorn.de/html/body_potez_41.html http://www.hydroretro.net/etudegh/potez.pdf www.samolotypolskie.pl |
URL : https://www.valka.cz/Potez-41-Bn-5-t1073#501858Verze : 0
Vláďa
MOD
Potez 41
http://www.kheichhorn.de/assets/images/potez41.jpg
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
http://www.kheichhorn.de/assets/images/potez41.jpg
URL : https://www.valka.cz/Potez-41-Bn-5-t1073#201958Verze : 0
Michal Rak
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.