Potez 41 Bn.5

     
Název:
Name:
Potez 41 Bn.5
Originální název:
Original Name:
Potez 41 Bn.5
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1934-DD.MM.1934 Société des Aéroplanes Henry Potez, Méaulte /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1934-DD.MM.1934
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
25.07.1934
Osádka:
Crew:
5
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
7840 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
13300 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
36,000 m
Délka:
Length:
25,000 m
Výška:
Height:
5,750 m
Plocha křídla:
Wing Area:
185,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
71,892 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
4
Typ:
Type:
Hispano-Suiza 12Ybrs kapalinou chlazený přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 614 kW (835 k) při 2 400 ot/min a 632,5 kW (860 k) v h= 4 000 m.
Vrtule dvoulisté dřevěné.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
3 500 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
270 km/h v 4000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
235 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m
Dolet:
Range:
1200 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
Bylo plánováno 5x pohyblivý kulomet ráže 7,5 mm.
Pumový náklad: 1 600 kg
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Potez 41 Bn5 byl prototypem těžkého nočního bombardéru, tento letoun konstrukčně vycházel z létajícího člunu a odtud si přinesl neobvyklou instalaci motorů. Čtyři motory byly namontovány tandemově po dvojicích nahoře nad křídlem na dosti vysokých pylonech. Pro ověření této konstrukce byly vyrobeny dva zmenšené letouny označené jako Potez 41E. Zajímavostí bylo, že mechanici, kteří byli členy osádky, mohli během letu opravovat a udržovat motory.
Již po několika prvních letech bombardovacího letounu bylo zjištěno, že se ve vzduchu chová bezproblémově a má příjemné letové vlastnosti. Avšak již 1. 10. 1934 byl letoun zničen při havárii a všechny práce byly zastaveny.
Zdroje:
Sources:
https://www.airwar.ru/enc/bww1/potez41.html
https://crimso.msk.ru/Site/Crafts/Craft32042.htm
https://www.kheichhorn.de/html/body_potez_41.html
https://www.hydroretro.net/etudegh/potez.pdf
www.samolotypolskie.pl
URL : https://www.valka.cz/Potez-41-Bn-5-t1073#501858Verze : 0
MOD
Potez 41

https://www.kheichhorn.de/assets/images/potez41.jpg
URL : https://www.valka.cz/Potez-41-Bn-5-t1073#201958Verze : 0
MOD
banner 1 top banner 5 top banner 6 top

Rozpočet

Rozpočet valka.cz 2019 : 85.000,- Kč
Příjmy doposud : 64.741,- Kč

♡ Chci přispět

HLEDÁME NOVÉ KOLEGY

Server valka.cz neustále hledá nové kolegy, kteří jsou ochotni pomoci s rozvojem a doplňováním obsahu, koordinací a kontrolou práce, moderováním příspěvků a další činností. Neváhejte a zapojte se do tvorby valka.cz v duchu hesla Čtenáři sobě :)

Přidejte se k nám!