Potez 41 Bn.5

     
Název:
Name:
Potez 41 Bn.5 Potez 41 Bn.5
Originální název:
Original Name:
Potez 41 Bn.5
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1934-DD.MM.1934 Société des Aéroplanes Henry Potez, Méaulte /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1934-DD.MM.1934
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
25.07.1934
Osádka:
Crew:
5
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
7840 kg 17284 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
13300 kg 29321 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
36,000 m 118ft 1,33in
Délka:
Length:
25,000 m 82ft 0,25in
Výška:
Height:
5,750 m 18ft 10in
Plocha křídla:
Wing Area:
185,00 m2 1991.32 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
71,892 kg/m2 14.72 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
4
Typ:
Type:
Hispano-Suiza 12Ybrs kapalinou chlazený přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 614 kW (835 k) při 2 400 ot/min a 632,5 kW (860 k) v h= 4 000 m.
Vrtule dvoulisté dřevěné.
Hispano-Suiza 12Ybrs twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated at 823.5 hp at 2,400 rpm for take-off and 848 hp at 13,123 ft,
driving a two-blade woodwn propellers.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
3 500 l 770 UK gallons (925 US gallons)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
270 km/h v 4000 m 167.8 mph in 13123 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
235 km/h v ? m 146 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
1200 km 745.6 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
Bylo plánováno 5x pohyblivý kulomet ráže 7,5 mm.
Pumový náklad: 1 600 kg
The envisaged armament: five flexible machine-guns cal. 0.295 inch.
Bomb load: Up to 3,527 lb of bombs.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Potez 41 Bn5 byl prototypem těžkého nočního bombardéru, tento letoun konstrukčně vycházel z létajícího člunu a odtud si přinesl neobvyklou instalaci motorů. Čtyři motory byly namontovány tandemově po dvojicích nahoře nad křídlem na dosti vysokých pylonech. Pro ověření této konstrukce byly vyrobeny dva zmenšené letouny označené jako Potez 41E. Zajímavostí bylo, že mechanici, kteří byli členy osádky, mohli během letu opravovat a udržovat motory.
Již po několika prvních letech bombardovacího letounu bylo zjištěno, že se ve vzduchu chová bezproblémově a má příjemné letové vlastnosti. Avšak již 1. 10. 1934 byl letoun zničen při havárii a všechny práce byly zastaveny.
The Potez 41 Bn5 was a only single prototype a French heavy night bomber.
Zdroje:
Sources:
http://www.airwar.ru/enc/bww1/potez41.html
http://crimso.msk.ru/Site/Crafts/Craft32042.htm
http://www.kheichhorn.de/html/body_potez_41.html
http://www.hydroretro.net/etudegh/potez.pdf
www.samolotypolskie.pl
URL : https://www.valka.cz/Potez-41-Bn-5-t1073#501858 Verze : 0
Potez 41
Potez 41 Bn.5 - http://www.kheichhorn.de/assets/images/potez41.jpg

http://www.kheichhorn.de/assets/images/potez41.jpg
URL : https://www.valka.cz/Potez-41-Bn-5-t1073#201958 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více