Main Menu
User Menu

Potez 392

     
Název:
Name:
Potez 392
Originální název:
Original Name:
Potez 392
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1933-DD.MM.1933 Société des Aéroplanes Henry Potez, Méaulte /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1933-DD.MM.1933
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1933
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1633 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2350 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
2485 kg
Rozpětí:
Wingspan:
16,000 m
Délka:
Length:
10,000 m
Výška:
Height:
3,400 m
Plocha křídla:
Wing Area:
35,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
67,143 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hispano-Suiza 12Xbr kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 463,3 kW (630 k), nominální výkon 441,3 kW (600 k) v h= 3 500 m při 2 000 ot/min a max, výkon 500 kW (680 k) v h= 2 250 m při 2 200 ot/min.
Vrtule dvoulistá
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
291 km/h v 3500 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
185 km/h v 2000 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,0 min do 3500 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
9500 m
Dolet:
Range:
760 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
1x pevný synchronizovaný kulomet Vickers ráže 7,7 mm nad motorem a
1x zdvojený pohyblivý kulomet Lewis ráže 7,7 mm na oběžném kruhu v zadní kabině.
Pumový náklad: do 120 kg pum.
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
Potez 392 byl prototyp průzkumného letounu. Původně byl motor poháněn motorem Hispano-Suiza 12Kb o výkonu 375 kW, později byl motor vyměněn z výkonnější typ Hispano-Suiza 12Xbr s výkonem 500 kW. Oproti typu Potez 391 byl tento prototyp aerodynamicky dokonalejší a dosahoval mírně vyšších výkonů, i přes tuto skutečnost se do výroby nedostal.
Zdroje:
Sources:
Dominique Breffort and André Jouineau, French Aircraft 1939–1942: Volume 2, From Dewoitine to Potez, Paris, Histoire & Collections, 2005, ISBN 2-915239-49-5.
www.aviafrance.com
www.aviafrance.com
https://www.airwar.ru/enc/other1/potez39.html

Potez 392 -


URL : https://www.valka.cz/Potez-392-t167198#502769Verze : 0
MOD