Potez 392

     
Název:
Name:
Potez 392 Potez 392
Originální název:
Original Name:
Potez 392
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1933-DD.MM.1933 Société des Aéroplanes Henry Potez, Méaulte /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1933-DD.MM.1933
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1933
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1633 kg 3600 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2350 kg 5181 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
2485 kg 5478 lb
Rozpětí:
Wingspan:
16,000 m 52ft 6in
Délka:
Length:
10,000 m 32ft 10in
Výška:
Height:
3,400 m 11ft 2in
Plocha křídla:
Wing Area:
35,00 m2 376.74 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
67,143 kg/m2 13.75 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hispano-Suiza 12Xbr kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 463,3 kW (630 k), nominální výkon 441,3 kW (600 k) v h= 3 500 m při 2 000 ot/min a max, výkon 500 kW (680 k) v h= 2 250 m při 2 200 ot/min.
Vrtule dvoulistá
Hispano-Suiza 12Xbr twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated at 621 hp at 2,200 rpm for take-off, nominal power output 592 hp at 2,000 rpm at 11,483 ft and maximal power 671 hp at 2,200 hp at 7,218 ft,
driving a two-blade propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
291 km/h v 3500 m 180.8 mph in 11483 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
185 km/h v 2000 m 115 mph in 6562 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,0 min do 3500 m 7,0 min to 11483 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9500 m 31168 ft
Dolet:
Range:
760 km 472.2 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný synchronizovaný kulomet Vickers ráže 7,7 mm nad motorem a
1x zdvojený pohyblivý kulomet Lewis ráže 7,7 mm na oběžném kruhu v zadní kabině.
Pumový náklad: do 120 kg pum.
One fixed forward-firing 0.303 inch Vickers machine-gun in the fuselage and
one twin flexible rearward-firing 0.303 Lewis machine-guns in observer's position.
Bomb load: up to 264 lb of bombs.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Potez 392 byl prototyp průzkumného letounu. Původně byl motor poháněn motorem Hispano-Suiza 12Kb o výkonu 375 kW, později byl motor vyměněn z výkonnější typ Hispano-Suiza 12Xbr s výkonem 500 kW. Oproti typu Potez 391 byl tento prototyp aerodynamicky dokonalejší a dosahoval mírně vyšších výkonů, i přes tuto skutečnost se do výroby nedostal. Potez 392 a single prototype initially built with a 503 hp Hispano-Suiza 12Kb, later re-engined with a 671 hp Hispano-Suiza 12Xbr.
Zdroje:
Sources:
Dominique Breffort and André Jouineau, French Aircraft 1939–1942: Volume 2, From Dewoitine to Potez, Paris, Histoire & Collections, 2005, ISBN 2-915239-49-5.
www.aviafrance.com
www.aviafrance.com
http://www.airwar.ru/enc/other1/potez39.html

Potez 392 -


URL : https://www.valka.cz/Potez-392-t167198#502769 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více