Main Menu
User Menu

Potez 37 R.2

     
Název:
Name:
Potez 37 R.2
Originální název:
Original Name:
Potez 37 R.2
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1930-DD.MM.1930 Société des Aéroplanes Henry Potez, Méaulte /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1930-DD.MM.1930
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.03.1930
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1574 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2536 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
14,200 m
Délka:
Length:
10,280 m
Výška:
Height:
3,500 m
Plocha křídla:
Wing Area:
35,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
72,457 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hispano-Suiza 12Nb kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 552 kW (750 k) při 2 100 ot/min a nominální výkon 478 kW (650 k).
Vrtule dvoulistá s pevným úhlem náběhu.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
264 km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
224 km/h v 2450 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
8,0 min do 3000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
7500 m
Dolet:
Range:
680 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Darne ráže 7,5 mm nad motorem a
1x pohyblivý kulomet Lewis ráže 7,7 mm v kabině pozorovatele.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Potez 37 R2 byl jedním z mnoha prototypů průzkumných letadel, postavených dle požadavků francouzského ministerstva letectví. Potez 37 přinesl ve své době dosti novinek, jednalo se o celokovový hornoplošník jehož trupem procházel nosník, který přešel do ocasních ploch. Trup byl za kabinou zúžen, což přineslo výhodu lepšího výhledu a otevřel se prostor pro vedení palby kulometem Lewis. Snížením ocasních ploch byly tyto účinnější. Další novinku byla možnost letoun lehce rozebrat na jednotlivé části, což bylo výhodné pro údržbu, opravy a také se zjednodušila přeprava letounu. Potez 37 byl intenzivně zkoušen, ale ve výrobě byl upřednostněn Potez 39 / 390.
Zdroje:
Sources:
Dominique Breffort and André Jouineau, French Aircraft 1939–1942: Volume 2, From Dewoitine to Potez, Paris, Histoire & Collections, 2005, ISBN 2-915239-49-5.
www.aviafrance.com
www.aviastar.org/air/france/potez-37.php
https://www.airwar.ru/enc/other1/potez37.html

Potez 37 R.2 -


URL : https://www.valka.cz/Potez-37-R-2-t167475#503349Verze : 0
MOD