Název: Name: | Potez 37 R.2 | Potez 37 R.2 |
Originální název: Original Name: | Potez 37 R.2 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1930-DD.MM.1930 Société des Aéroplanes Henry Potez, Méaulte | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1930-DD.MM.1930 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 3 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.03.1930 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1574 kg | 3470 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2536 kg | 5591 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 14,200 m | 46ft 7in |
Délka: Length: | 10,280 m | 33ft 8,75in |
Výška: Height: | 3,500 m | 11ft 6in |
Plocha křídla: Wing Area: | 35,00 m2 | 376.74 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 72,457 kg/m2 | 14.84 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Hispano-Suiza 12Nb kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 552 kW (750 k) při 2 100 ot/min a nominální výkon 478 kW (650 k). Vrtule dvoulistá s pevným úhlem náběhu. | Hispano-Suiza 12Nb twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated at 740 hp at 2,100 rpm for take-off and nominal power output 641 hp at optimal level, driving a two blade fixed-pitch propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 264 km/h v 0 m | 164 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 224 km/h v 2450 m | 139.2 mph in 8038 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 8,0 min do 3000 m | 8,0 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7500 m | 24606 ft |
Dolet: Range: | 680 km | 422.5 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Darne ráže 7,5 mm nad motorem a 1x pohyblivý kulomet Lewis ráže 7,7 mm v kabině pozorovatele. | Two fixed forward-firing 0.295 inch Darne machine-gun in the fuselage and one flexible rearward-firing 0.303 Lewis machine-guns in observer's position. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Potez 37 R2 byl jedním z mnoha prototypů průzkumných letadel, postavených dle požadavků francouzského ministerstva letectví. Potez 37 přinesl ve své době dosti novinek, jednalo se o celokovový hornoplošník jehož trupem procházel nosník, který přešel do ocasních ploch. Trup byl za kabinou zúžen, což přineslo výhodu lepšího výhledu a otevřel se prostor pro vedení palby kulometem Lewis. Snížením ocasních ploch byly tyto účinnější. Další novinku byla možnost letoun lehce rozebrat na jednotlivé části, což bylo výhodné pro údržbu, opravy a také se zjednodušila přeprava letounu. Potez 37 byl intenzivně zkoušen, ale ve výrobě byl upřednostněn Potez 39 / 390. | The Potez 37 R2 monoplane is one of a number of new reconnaissance planes constructed by the French Industry for the “Concours des Avions de Reconnaissance″ instituted by the French Air Ministry. The many innovations incorporated in its construction make it one of the most interesting of the new long distance reconnaissance machines. One of the most notable of these is the use of a beam extending from the fuselage proper and carrying the tail. This beam, forming the tail section, offers advantages in that the observer-gunner has increased visibility, and is afforded a greater are of fire. Further, it is claimed that there is less resistance, and that the reduced tail section gives greater efficiency to the control surfaces of the tail. Another feature in the construction of the new Potez aeroplane is found in the number of easily detachable parts, which facilitates inspection, storage and transport. |
Zdroje: Sources: | Dominique Breffort and André Jouineau, French Aircraft 1939–1942: Volume 2, From Dewoitine to Potez, Paris, Histoire & Collections, 2005, ISBN 2-915239-49-5. www.aviafrance.com www.aviastar.org/air/france/potez-37.php http://www.airwar.ru/enc/other1/potez37.html |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |