Main Menu
User Menu

Potez 29.2

     
Název:
Name:
Potez 29.2
Originální název:
Original Name:
Potez 29.2
Kategorie:
Category:
dopravní letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1927-DD.MM.1930 Société des Aéroplanes Henry Potez, Méaulte /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1927-DD.MM.1930
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
123
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1927
Osádka:
Crew:
2 + 5 pasažérů
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1500 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2700 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
14,500 m
Délka:
Length:
10,680 m
Výška:
Height:
3,570 m
Plocha křídla:
Wing Area:
48,27 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
55,935 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Lorraine-Dietrich 12Eb vodou chlazený třířadý vidlicový dvanáctiválec s válci do W s atmosférickým plněním, maximální výkon v h= 0 m 360,4 kW (490 k) při 2 050 ot/min a nominální výkon 331 kW (450 k) při 1 850 ot./min.
Vrtule dvoulistá kovová Levasseur s pevným úhlem náběhu.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
219 km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
186 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
15,0 min do 3000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
4500 m
Dolet:
Range:
500 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
neozbrojený
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Potez 29 byl postaven na základě Potezu 25, nejvíce se podobal vojenskému víceúčelovému letounu Potez 25 TOE, ale trup letounu byl zcela nový. V novém trupu bylo místo pro pět cestujících a dva členy osádky, kabiny byly uzavřené, cestující měly kabinu po obou stranách prosklenou pásem okének.
Nový letoun byl velmi úspěšný a létal především u civilních leteckých společností. Francouzská armáda tyto stroje používala v sanitní verzi 29.10, jeden 29.2 sloužil ve vládní letce.
Zdroje:
Sources:
www.aviafrance.com
https://fr.wikipedia.org/wiki/Potez_29
https://www.airwar.ru/enc/cw1/potez29.html
https://www.aviastar.org/air/france/potez-29.php
ww2drawings.jexiste.fr

Potez 29.2 -


Potez 29.2 -


Potez 29.2 -


URL : https://www.valka.cz/Potez-29-2-t168787#505639Verze : 0
MOD