Potez 25 B.2-BJ

Potez XXV Jupiter
     
Název:
Name:
Potez 25 B.2-BJ Potez 25 B.2-BJ
Originální název:
Original Name:
Potez 25 B.2-BJ
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1936-DD.MM.1937, Lubelska Wytwórnia Samolotów Sp. Akc., Lublin /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1936-DD.MM.1937
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
47 konverzí Potezu 25 B.2
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1936
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1450 kg 3197 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2550 kg 5622 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
14,20 m 46ft 7,05in
Délka:
Length:
8,70 m 28ft 6,51in
Výška:
Height:
3,50 m 11ft 5,85in
Plocha křídla:
Wing Area:
51,40 m2 553.26 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
PZL-Bristol Jupiter VIIF vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 331 kW (450 k), max. výkon 382 kW (520 k) v h= 3 050 m a nominální výkon 353 kW (480 k) v h= 2 750 m při 1 775 ot./min.
Vrtule dvoulistá dřevěná typu Szomański P7 s pevným úhlem náběhu.
PZL-Bristol Jupiter VIIF nine-cylinder with a mechanically driven supercharger air-cooled radial engine, rated at 444 hp for take-off, maximum power output 513 hp at 10,000 ft and nominal power output 473 hp at 9,020 ft at 1,775 rpm,
driving a two blade fixed-pitch wooden Type Szomański P7 propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
232 km/h v 4000 m 144.2 mph in 13123 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
180 km/h v 2750 m 111.8 mph in 9022 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
4,0 m/s 787.4 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7300 m 23950 ft
Dolet:
Range:
760 km 472.2 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1260 km 782.9 mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet Vickers wz. 09/18 ráže 7,9 mm nad motorem
1x zdvojený kulomet Vickers wz. F ráže 7,92 mm na oběžném kruhu TO 4 v zadní kabině.
1x fixed forward-firing 7.92 mm Vickers wz. 09/18 machine-gun above the engine
1x twin flexible rearward-firing 7.92 mm Vickers wz. F machine-gun on circular ring TO 4 in the rear cabin
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
V Polsku se v roce 1928 rozeběhla sériová výroba průzkumného letounu Potez 25. Letouny byly vyráběny ve dvou továrnách a to v Podlaskiej Wytwórni Samolotów (PWS) v Białej Podlaskiej a v Zakładom Mechanicznym E. Plage i T. Laśkiewicz. Lublin. Protože byl Polsku nedostatek motorů Lorraine-Dietrich, byla do 47 letounů vestavěna pohonná jednotka, která se zde licenčně vyráběla pro polské stíhačky PZL P.7a - britský motor Bristol Jupiter VIIF. Protože byl pro takovou přestavbu Potez připraven, nejednalo se o příliš zásadní přestavbu. -
Zdroje:
Sources:
Morgala, Andrzej. Samoloty wojskowe w Polsce 1924-1939. Dom Wydawniczy Bellona, Warszawa 2003. ISBN 83-11-09319-9.
www.samolotypolskie.pl
http://pl.wikipedia.org/wiki/Potez_XXV
www.sanko.wroclaw.pl
http://www.aviastar.org/air/france/potez-25.php
http://www.airwar.ru/enc/bww1/potez25.html
http://fr.wikipedia.org/wiki/Potez_25
URL : https://www.valka.cz/Potez-25-B-2-BJ-t167588#503550 Verze : 0
commons.wikimedia.org

Potez 25 B.2-BJ - Hangár varšavského letiště využitý Němci jako stáj. První letoun je Potez 25 B.2 se sejmutým krytem motoru.

Hangár varšavského letiště využitý Němci jako stáj. První letoun je Potez 25 B.2 se sejmutým krytem motoru.
URL : https://www.valka.cz/Potez-25-B-2-BJ-t167588#542808 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více